Marketingové mýty: Bez EAN inzerce na Heurece a Zboží.cz nefunguje

Jakub Nožička
8. 12. 2015
2 minuty čtení

Navažme na povídání o příliš dlouhých URL e‑shopů a rozkryjme druhý marketingový mýtus. Řada lidí si totiž myslí, že inzerce na Heurece či Zboží.cz nebude fungovat, nemáte-li ve svých datech EAN kódy. Skutečnost je ale odlišná.

Co je EAN

Standardizované číselné označení zboží. Najdete ho např. na čárovém kódu a přirovnat se dá k rodnému číslu u lidí. Mělo by unikátně označovat daný druh zboží. Vydavatelem EAN kódů je sdružení GS1 a e‑shopy EAN obvykle dostávají spolu s ostatními informacemi o zboží od svých dodavatelů.

Mýtus

„…Pokud nemám u zboží vyplněny EAN kódy, inzerce na Heurece i Zboží.cz nebude fungovat…“

Skutečnost

U většiny sortimentních skupin EAN kódy pomáhají, zrychlují spárovávání položek do produktových karet, ale nejsou nezbytné. Inzerce funguje i bez nich.

Jak pomáhají EAN kódy na Zboží.cz

Ke spárování do produktové karty stačí nižší míra shody s názvem zboží.

Jak pomáhají EAN kódy na Heurece

Pomáhají ve spárování. Jsou kategorie, kde je jejich uvádění povinné, např. knihy, hračky… ale u většiny kategorií funguje inzerce e‑shopu i bez EAN kódů.

Google Nákupy

Google dává důraz na uvádění EAN kódů. Zatím však inzerce funguje často i bez nich. Povinné zavedení EANů by mohlo být velmi problematické. Drtivá většina e‑shopů totiž EAN kódy v žádoucí podobě nemá, čili by Google tímto povinným krokem odstranil většinu produktových reklam. To však není žádoucí pro klienty ani pro něj. Zpřísnění podmínek Googlu se pravděpodobně dočkáme už v roce 2016.

Pro ty, kteří si chtějí o EANech přečíst více, doporučujeme vševědoucí Wikipedii.

Jakub Nožička

Kuba vám odpovídal, když jste psali dotaz na Mergadovu českou podporu. Je autorem řady článků a návodů. To proto, že věděl, jaké trable jste řešili nejčastěji. Když zrovna nepracoval pro Mergado, hrál na basu s kapelou Ponk, se kterou získal hudební cenu Anděl.