Co je EAN
Standardizované číselné označení zboží. Najdete ho např. na čárovém kódu a přirovnat se dá k rodnému číslu u lidí. Mělo by unikátně označovat daný druh zboží. Vydavatelem EAN kódů je sdružení GS1 a e‑shopy EAN obvykle dostávají spolu s ostatními informacemi o zboží od svých dodavatelů.
Mýtus
„…Pokud nemám u zboží vyplněny EAN kódy, inzerce na Heurece i Zboží.cz nebude fungovat…“
Skutečnost
U většiny sortimentních skupin EAN kódy pomáhají, zrychlují spárovávání položek do produktových karet, ale nejsou nezbytné. Inzerce funguje i bez nich.
Jak pomáhají EAN kódy na Zboží.cz
Ke spárování do produktové karty stačí nižší míra shody s názvem zboží.
Jak pomáhají EAN kódy na Heurece
Pomáhají ve spárování. Jsou kategorie, kde je jejich uvádění povinné, např. knihy, hračky… ale u většiny kategorií funguje inzerce e‑shopu i bez EAN kódů.
Google Nákupy
Google dává důraz na uvádění EAN kódů. Zatím však inzerce funguje často i bez nich. Povinné zavedení EANů by mohlo být velmi problematické. Drtivá většina e‑shopů totiž EAN kódy v žádoucí podobě nemá, čili by Google tímto povinným krokem odstranil většinu produktových reklam. To však není žádoucí pro klienty ani pro něj. Zpřísnění podmínek Googlu se pravděpodobně dočkáme už v roce 2016.
Pro ty, kteří si chtějí o EANech přečíst více, doporučujeme vševědoucí Wikipedii.