Mýtus
„…Příliš dlouhé URL brání ve spárování nabídky e‑shopu do produktové karty na Heurece…“
Jak je to doopravdy
Délka URL nemá vliv na párování na Heurece ani na Zboží.cz.
Mám přitom na mysli rozumně dlouhá URL. Například:http://www.mergadoshop.com/category/subcategory/best-product-loremipsum-lorem-ipsum-dolor-sit-amet-consectetur-adipiscing-elit.html
Například URL:
http://www.mergadoshop.com/lorem-ipsum-dolor-sit-amet-consectetur-adipiscing-elit-Aliquam-et-posuere-ipsum,-in-feugiat-enim-aenean-convallis-leo-ac-felis-finibus-dapibus-suspendisse-semper-nisi-et-ante-convallis-quis-consectetur-mi-suscipit-curabitur-ultrices-varius-nulla-vitae-dictum-libero-rutrum-ac-proin-interdum-fermentum-porta-sed-id-convallis-neque-etiam-laoreet-euismod-sapien-ac-euismod-ut-lectus-augue-volutpat-id-tortor-et.html
je už poněkud extrémistické. Na druhou stranu jsem se nestkal ani u tak dlouhých URL problémy v párování, které by byly způsobeny samotnými URL adresami.
Jak páruje Heureka
Heureka páruje zboží ve dvou krocích. Nejprve rozpozná kategorií zboží a následně páruje dle názvu. Pokud se jí to nezdaří, pokusí se ještě vyhledat 100% shodu názvu. Pokud položka spárovaná není, najdete příčinu nespárování v tabulce v administraci Heureky. Všimněte si, že URL sem nijak nezasahuje.
Jak páruje Zboží.cz
Zboží.cz páruje především podle názvu. Pokud se chcete do produktové karty připárovat, upravte název pro Zboží.cz. V rychlosti může pomoci EAN, není však povinný.
BONUS TIP: Nač si dát pozor u URL adres
Zatímco délka obvykle problémem není, někdy mohou zlobit nevalidní znaky. URL by tedy měla být validní - neměla by obsahovat znaky s diakritikou, čárky, řídící znaky (*, &, ^, %, ) a podobně. Pro validní URL platí obecně známý standard. Dobré technické řešení e-shopu toto řeší a vy se o URL nemusíte starat.