Jak si založit první produktovou kampaň v Skliku
1) Nastavení exportu a kampaně
- Vložte svůj feed do Mergada a jako výstup zadejte Sklik.
- V nastavení Skliku a kampaně vyplňte přihlašovací údaje (Skliku, ne Mergada) a zadejte název a denní rozpočet kampaně.
- Zaklikněte, zda chcete cílit na obsahovou či na vyhledávací síť.
2) Nastavení inzerátu
- Nastavte maximální cenu za proklik.
- Titulek inzerátu doporučuji naplnit elementem %PRODUCT% nebo %PRODUCTNAME%, pokud není příliš dlouhý. Elementy buď manuálně vypíšete (včetně znaku % před a za elementem) nebo vyberete z ikon pod tabulkou.
- První řádek textu inzerátu je vhodné doplnit textem spojeným s informací o ceně produktu, čili vložte svůj text spolu s elementem %PRICE_VAT%.
- Druhý řádek můžete doplnit sloganem Vaší firmy, informací o dopravě zdarma, dárku či libovolným důvodem, proč nakoupit zrovna u Vás.
Výše uvedené informace berte pouze jako tip, fantazii se meze nekladou.
Poznámky:
- Element %URL:short% znamená viditelnou adresu odkazu. Upraví adresu tak, že odstraní „http://“, pokud jej vaše adresa obsahuje, stejně tak odstraní i „www.“ a začne velkým písmenem adresu Vaší domény. Limit je 35 znaků, čili URL ořeže na tuto délku. Udělá to však chytře, nestane se, že by rozpůlil slovo.
- Cílovou adresu máte vyplněnou defaultně i s identifikátory pro Google Analytics. Pokud Vám tento formát nevyhovuje, či máte jiné identifikátory, upravte si adresu dle libosti.
- Checkbox „Automaticky zkrátit hodnoty na maximální povolenou délku“ doporučuji nechat zaškrtnutý. Předejdete tak zamítnutí inzerátu z důvodu přesáhnutí povoleného počtu znaků.
3) Klíčová slova
Vyberte si typ shody, který požadujete. Klidně i více typů. Vepište do boxů hodnoty elementů. Zase doporučuji %PRODUCT%, %PRODUCTNAME%, případně %MANUFACTURER% či jiné. Našeptávač Vám pomůže vyhnout se překlepům.
Prozatím je vhodné zacházet s kombinacemi různých typů shod opatrně. Stejně tak doporučuji cílit na menší skupiny zboží, zejména top položky. Důvod je prostý, a sice pomalé API Skliku. Sklik na novém rozhraní pracuje a jeho spuštění se očekává v řádech týdnů. Pak již bude možné pohodlně importovat i velké množství dat.
4) Výběr propagovaného zboží
Na této stránce naleznete filtr, kterým do inzerce vpustíte produkty. Můžete je importovat všechny, avšak tuto možnost příliš nedoporučujeme. Pokud prodáváte spotřební zboží a konkurence jej má skladem, není příliš vhodné inzerovat zboží, které Vy skladem nemáte.
Stejně tak není vhodné inzerovat zboží všech cenových kategorií. Sami si určete, od jaké hodnoty se inzerce Vašeho zboží vyplatí. Tuto hodnotu vepište do posledního řádku tabulky.
5) Doladění exportu
V dalším kroku se Vám vytvoří inzeráty a Vy se ocitnete v běžném rozhraní exportu tak, jak jej znáte např. z Heureky či Zboží.cz. Nyní můžete využít všechna pravidla, která v Mergadu již dobře znáte. Například můžete zaokrouhlit cenu zboží. Pokud ji ve feedu udáváte na čtyři desetinná místa, je zbytečné tak dlouhou hodnotu propisovat do inzerátu. Stejně tak pomocí pravidel můžete změnit velikost písma nebo pomocí pravidla „Najít a nahradit“ odfiltrovat z inzerátu nežádoucí znaky, například vykřičníky.
6) Export dat do Skliku
Pokud máte inzerci připravenou, zbývá poslední krok. Nahoře na stránce najdete žlutý obdélník s textem: „Nyní můžete upravit inzeráty a klíčová slova ručně či pomocí pravidel. Až s tím budete hotovi, klikněte na odkaz exportovat do Skliku.“ Když kliknete na odkaz, který tvoří poslední tři slova ve žlutém obdélníku, spustí se export. Až doběhne, máme hotovo.
Cena exportu produktových kampaní do Skliku
Jistě Vás zajímá, kolik tato funkce stojí. Nestojí nic navíc. Sečtete počty položek ve všech feedech Vašeho eshopu a máte výsledný tarif.
Například máte eshop Prodavam-veci.cz a ve feedu Heureky máte 1200 položek, ve feedu Zboží máte 1100 položek, v Google nákupech 1000 a v Skliku 500. V celkovém součtu máte 3800 položek, čili tarif Basic, za který zaplatíte 286Kč + DPH, nic víc, nic míň.
Závěrem bych rád připomenul, že se prozatím jedná o beta verzi. Můžete se tedy těšit na další vylepšení.