V odkazu Produkty naleznete vyhledávací formulář. Produkty můžete vyhledávat dvěma způsoby:
Jednoduché rozhraní
slouží pro jednodušší formu vyhledávání. Například chcete vyhledat produkty, které v elementu CATEGORYTEXT obsahují slovo „tenisky“. Vyhledávací dotaz tedy bude znít:
CATEGORYTEXT obsahuje reg.výraz tenisky
Nebo vyhledáváte produkty, které jsou levnější než 300 Kč. Pak zadáte: PRICE_VAT je menší než 300.
Důležité je, jestli vyhledáváte tyto informace ve vstupních nebo výstupních datech, tedy jesti vyhledáváte podle dat před změnami vytvořenými v Mergadu nebo po nich.
Zejména pokud feed převádíte z jednoho formátu na jiný, je potřeba si pohlídat, jestli vyhledáváte například cenu právě podle vstupních dat nebo podle výstupních. Například pokud převádíte feed z formátu Heureky na formát Google nákupů, cena produktu je na vstupu v elementu PRICE_VAT a na výstupu v elementu G:PRICE.
Rozšířené rozhraní
skýtá oproti předešlé variantě obrovské množství možností. Můžete zacílit opravdu přesně. Jako příklad bychom mohli uvést:
hledám produkty, které mají výrobce Adidas, jsou skladem a zároveň mají cenu nad tisíc korun. Takový výběr vytvoříte takto:
MANUFACTURER ~ “Adidas” AND DELIVERY DATE = “0” AND PRICE_VAT > “1000”
Takový typ výběrů je hojně využíván například pro přesné nastavení ceny za proklik (CPC).
(Možná vám to přijde trochu komplikované, ale zkušení konzultanti pracují i s mnohem složitějšími výběry.)
Základní vyhledávací znaky
Pro tuto práci je vhodné kromě povědomí o jednotlivých elementech znát také základní vyhledávací znaky:
~ — obsahuje (když například dáte vyhledat v elementu PRODUCTNAME slovo hrnek, najde vám to všechny produkty, kde se v názvu vyskytuje toto slovo. Nehledě na to, jsou-li v názvu i jiná slova)
!~ - neobsahuje
= - rovná se (tzv.přesná shoda)
!= — nerovná se
AND – a
OR — nebo
Při složitějších výběrech je vhodné pracovat i se závorkami, např.:
(PRODUCT ~ “mikina” OR PRODUCT ~ “tričko”) AND (DESCRIPTION ~ “černá”)
Co potom?
Výběr, který jste si vytvořili, si uložte. Silně doporučujeme udělat si v názvech výběrů systém. Například máte výběr s názvem výrobce, tak si jej pojmenujete třeba MANUF.Adidas.
Na výběry, které jste vytvořili se aplikují pravidla. Práce s pravidly je hodně obsáhlá kapitola, proto si o ní povíme až v dalším díle.