Rádi byste využili bezplatnou inzerci zboží v Google Nákupechnemáte potřebný datový feed? Rád vám pomohu. Stačí využít Mergadův Google převodník a potřebné podklady připravíte na pár kliknutí.

Pár slov o Google Nákupech

Google spustil vyhledávání zboží v ČR oficiálně v listopadu 2011. Nyní jsou výsledky vyhledávání zboží dostupné pod samostatnou volbou v levém menu na stránce s výsledky vyhledávání. Na některých zahraničních trzích Google vrací výsledky vyhledávání zboží v rámci přirozeného vyhledávání.

Jak spustit inzerci v Google nákupech

Google nákupy nabízejí více způsobů importu zboží, včetně načítání XML souboru. Pokud nenabízí váš e‑shop speciální XML pro Google, můžete využít standardní XML pro Zboží.cz nebo Heureku. Tedy mohli byste, kdyby Google nevyžadoval jiný formát XML. S tím si ale poradí náš převodník.

Mergadův Google převodník

Převodník je sada pravidel, která upraví formát dat tak, aby je Google Nákupy zpracovaly. Vytvořte si Mergado export běžným způsobem. V průvodci založením nového exportu zadejte jako výstupní formát Google Nákupy. Po dokončení všech kroků průvodce tvorby nového exportu navštivte stránku Pravidla. Uvidíte zde speciální pravidlo Převodník Zboží.cz/Heuréka.cz → Google Merchants. Zde ho můžete také vypnout či zapnout.

Jak funguje převodník

Převodník udělá to, že načte data ve formátu pro Zboží.cz či Heureku a upraví je tak, aby odpovídala formátu, který požaduje Google. Ukažme si to na příkladu:

Vstupní název pro Heureku stupní název pro Google
<PRODUCTNAME>Ha­nácké povídky</PRODUC­TNAME> <title>Ha­nácké povídky</title>

Všimněte si, že se změnil název elementu. Jeho hodnota zůstala stejná. Převodník je to tedy proto, že převede formát dat. Obsah však zůstane stejný. S obsahem XML pak můžete pracovat pomocí běžných pravidel.

Poslední krok ke spuštění inzerce

A je to hotovo. Nyní stačí zaregistrovat nové XML do Google Nákupů. Mergado jej bude pravidelně aktualizovat a upravovat tak, aby jej Google přečetl.

Vyzkoušejte to »

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.