PŘIHLÁSIT SE NA WEBINÁŘ MODIO.CZ
Základní informace o webináři
- Datum a čas: 18. 1. 2024, 15:00 – 16:00 hod.
- Spíkr: Pavel Kaňák, manažer rozvoje klientů společnosti Modio
Co se naučíte:
- porozumět dynamice trhu
- vytvářet efektivní strategie pro zvýšení výkonu e‑shopů
- nahlédnete do případových studie a reálných dat z vánoční sezóny
- získáte možnost interakce s odborníky
Zareagujte pružně na změny v on-linu
Nejdříve covidový růst, po něm návrat zákazníků do retailu, inflace a světové události. Tyto vlivy měly za výsledek nárůst cen a opatrnější přístup při nakupování. V roce 2023 ovlivnil vývoj trhu byl vstup velkých tržišť, jako je Allegro či Kaufland.
Situace s Allegrem
- Allegro disponuje poměrně značnými rozpočty, proto můžeme vidět nárůst cen prokliku na určitá klíčová slova v Google Ads kampaních. To může mít poměrně fatální dopad hlavně na menší, ale i střední e‑shopy.
- Z dat Modio.cz vidíme, že Allegro mělo téměř ihned po vstupu přes 70% podíl zobrazení v Google Nákupech – tedy výrazně vyšší, než ostatní platformy.
- Je otázka, jak nároční budou koncoví zákazníci na kvalitu produktů a služeb. U Allegra se již objevuje nespokojená zpětná vazba na komunikaci s dodavateli.
- I přesto, podle Allegra, během prvních několika měsíců využilo jeho služeb více jak 1,1 milionu zákazníků. Navzdory tomu tržiště očekává ztrátu v posledním čtvrtletí roku 2023 více jak 900 milionu Kč.
Odlišný Black Friday
- Největší změnou letošního Black Friday bylo, že místo strmého nárůstu s jeho startem (tedy 20. 11.) se prodeje pohnuly až ke konci týdne a samotná špička byla nejvyšší poslední den (v neděli 26. 11.).
- Toto chování v podstatě reflektuje celou letošní vánoční sezonu, která byla oproti předchozím rokům velmi opatrná a nákupy se řídily nejvíce podle slev. Mimo slevová období nebylo prakticky poznat, že vánoční sezona začala.