V Mergadu můžete vidět přehledné grafy na dvou místech. První je na hlavní straně přehledu e‑shopu a druhé pod záložkou Analytika. Odkud se tyto data berou? Na začátek je dobré si říct, že aby vůbec nějaké grafy mohly vzniknout, je potřeba skrz aplikaci Keychain propojit Mergado s cenovými porovnávači. Po tomto propojení má Mergado přístup k datům, ze kterých vznikají ony zmíněné grafy.
Rozdíly v Google Analytics oproti Mergadu
V menu Google Analytics (GA) se dají vypsat zdroje návštěvnosti. U Heureky se může stát, že využíváte i její satelity, které jsou na jiných webech — jako srovnanicen.cz a jiné. V Google Analytics tedy vidíte data a grafy nejen z Heureky, ale i z ostatních podpůrných webů. Všechny tyto zdroje návštěvnosti mají svoje jméno. V GA můžete mít Heureku od satelitů oddělenou nebo je mít sjednocené pod jedním názvem. Proč je to důležité?
Mergado pracuje s těmito zdroji návštěvnosti. A tady právě může vzniknout rozdíl mezi grafy a daty v Mergadu oproti datům v Google Analytics. Pokud nemáte v Mergadu a Google Analytis stejně pojmenované zdroje návštěvnosti, Mergado nedokáže data použít. Pokud budete mít v Mergadu zdroj návštěvnosti Heureka.cz, ale v GA budete mít i její satelity, data se oproti Mergadu budou lišit právě o tyto satelity. Název zdroje návštěvnosti upravíte jednoduše v Mergadu pod záložkou Nastavení — Analytika.
Pokud se chcete vyhnout rozdílným datům v Mergadu a Google Analytics, zkontrolujte si, jak máte pojmenované zdroje návštěvnosti. Taková úprava vám nezabere víc než pár minut.
Na hlavní stránce přehledu exportu se zobrazuje graf z Google Analytics. Pokud v Keychainu propojení nemáte, nebude se tu zobrazovat nic. Na záložce Analytika uvidíte tím víc dat, čím víc propojení v Keychain máte. Graf si můžete zobrazovat podle různých kritérií, např. den v týdnu či cena s DPH. V dolní části Analytiky vidíte zdroje, odkud tento graf data bere.