Mohou se data v Mergadu lišit od Google Analytics?

Kateřina Šmajzrová
31. 8. 2017
2 minuty čtení
Mohou se data v Mergadu lišit od Google Analytics?

Už jste si zřejmě všimli, že na hlavní straně exportu v Mergadu nastaly vizuální změny. Momentálně na ní vidíte různé grafy, přehledy, či nejčastěji používané záložky. Víte, odkud si Mergado bere data pro tyto grafy?

 

V Mergadu můžete vidět přehledné grafy na dvou místech. První je na hlavní straně přehledu e‑shopu a druhé pod záložkou Analytika. Odkud se tyto data berou? Na začátek je dobré si říct, že aby vůbec nějaké grafy mohly vzniknout, je potřeba skrz aplikaci Keychain propojit Mergado s cenovými porovnávači. Po tomto propojení má Mergado přístup k datům, ze kterých vznikají ony zmíněné grafy. 

Rozdíly v Google Analytics oproti Mergadu

V menu Google Analytics (GA) se dají vypsat zdroje návštěvnosti. U Heureky se může stát, že využíváte i její satelity, které jsou na jiných webech — jako srovnanicen.cz a jiné. V Google Analytics tedy vidíte data a grafy nejen z Heureky, ale i z ostatních podpůrných webů. Všechny tyto zdroje návštěvnosti mají svoje jméno. V GA můžete mít Heureku od satelitů oddělenou nebo je mít sjednocené pod jedním názvem. Proč je to důležité?

Mergado pracuje s těmito zdroji návštěvnosti. A tady právě může vzniknout rozdíl mezi grafy a daty v Mergadu oproti datům v Google Analytics. Pokud nemáte v Mergadu a Google Analytis stejně pojmenované zdroje návštěvnosti, Mergado nedokáže data použít. Pokud budete mít v Mergadu zdroj návštěvnosti Heureka.cz, ale v GA budete mít i její satelity, data se oproti Mergadu budou lišit právě o tyto satelity. Název zdroje návštěvnosti upravíte jednoduše v Mergadu pod záložkou Nastavení — Analytika. 

Pokud se chcete vyhnout rozdílným datům v Mergadu a Google Analytics, zkontrolujte si, jak máte pojmenované zdroje návštěvnosti. Taková úprava vám nezabere víc než pár minut. 

Na hlavní stránce přehledu exportu se zobrazuje graf z Google Analytics. Pokud v Keychainu propojení nemáte, nebude se tu zobrazovat nic. Na záložce Analytika uvidíte tím víc dat, čím víc propojení v Keychain máte. Graf si můžete zobrazovat podle různých kritérií, např. den v týdnu či cena s DPH. V dolní části Analytiky vidíte zdroje, odkud tento graf data bere. 

Kateřina Šmajzrová

Katka se panu Mergadovi starala o české texty, hlídala aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točila videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty.