Statistiky ze zbožáků obsahují řadu užitečných informací, které vám mohou pomoci lépe nastavit a řídit vaši inzerci – můžete z nich získat zprávu o počtu prokliků u oblíbených produktů, nejvyšší či nejnižší ceně v kategorii a mnohé další. Data Owl vám přináší významné rozšíření výběrů, které můžete v Mergadu vytvářet. Bez aplikace můžete filtrovat produkty podle vašich vlastních elementů – tedy na základě předpokladů o tom, co bude na zákazníky fungovat, zatímco s Data Owlem můžete jednoduše pracovat se skutečným postavením vašich produktů na trhu.
Jak to funguje?
Aplikace Data Owl využívá statistiky, které Mergado pravidelně (jednou za den) stahuje z Heureky a Google Analytics, a nabízí vám z nich vytvoření výběrů. Vybrat si přitom můžete ze dvou desítek nových elementů.
Jak s aplikací pracovat?
Na úplném začátku je potřeba aplikaci zapnout v Mergado Store, na 10 dní ji máte na zkoušku zdarma. Ještě před jejím spuštěním se ale vyplatí promyslet, co přesně od ní chcete, abyste se v množství statistik neztratili. Níže vám představíme některé úvahy a cesty, které můžete s pomocí aplikace realizovat. Prakticky ale po zapnutí aplikace stačí otevřít její stránku a na ní zaškrtnout, které elementy si přejete v Mergadu vytvořit. S těmito pak můžete na stránce Produkty a pak i Pravidla pracovat jako obvykle – vytvářet výběry, nastavovat bidding, měnit cenu dopravy nebo přidávat dárky.
Příklady využití Data Owl
Při vytváření výběrů nezapomeňte, že je potřeba mít zvoleno, že jde o data na výstupu.
Vysoká popularita, žádné prokliky
Produkty s popularitou větší než 90, ale 0 prokliky mohou být podezřelé a např. zjistíte, že vám někde vypadl bidding. Skrze takto vytvořený výběr pak můžete tyto produkty odhalit a opravit. H_POPULARITY_1 > 90 AND H_CLICKS_1 = 0
Bidding pro produkty s vysokým konverzním poměrem
Díky Data Owlu máte přehled o tom, které produkty si zákazníci nakupují právě u vás – můžete je tedy nabiddovat více.
GA_CONVERSION_RATE_1 > X
Bidding pro úzkou část sortimentu
Představme si, že máte v e‑shopu kategorii Obuv, nicméně na Heurece existují kategorie Dámská, Pánská a Dětská obuv zvlášť. Pomocí Data Owlu můžete nabiddovat např. jen dámskou obuv, která vám přináší největší zisk – výhodu tady spatřujeme v jednoduchosti a přesnosti nastavení. Další příklady a využití Data Owlu budeme postupně přidávat sem na blog, můžete se začít těšit!
Tip od nás
Data z Heureky nemusíte využívat znovu jen pro Heureku – cenné informace o prodejnosti vašeho zboží můžete využít i pro inzerci na dalších srovnávačích, například pro nastavení biddingu. Stačí si Data Owl nastavit na kartě Seznam exportů i pro další srovnávače. Pokud byste si nevěděli rady s Data Owlem nebo čímkoli dalším, obraťte se na fórum nebo naši podporu.