Na co by měly myslet e‑shopy při řízení inzertních rozpočtů na Heurece a Zboží.cz před Vánoci

Pan Mergado
9. 12. 2015
1 minuta čtení
Mergado a love (peníze, jak se jim u nás kdysi říkávalo :)

Ano, je špička prodejní sezóny e‑shopů a marketéři nevědí kam skočit dřív. Přesto si myslím, že je dobré se na pár chvil zastavit a zopakovat si klíčová fakta ke stanovování nabídek za prokliky na Heurece, Zboží.cz i v dalších systémech. Nyní je totiž prokliků mnoho a stojí hodně peněz.

Tipy k řízení inzertních rozpočtů

  • Náklady na inzerci rostou, ale roste také konverzní poměr. Kampaně, které by se po zbytek roku nemusely vyplatit, vydělávají před Vánoci velké peníze.
  • Kampaně, které jsou ziskové před Vánoci, mohou být po Vánocích ztrátové. Udělejte si plán jak postupovat po 22. prosinci a zrealizujte ho.
  • Zboží.cz má v administraci nastaven finanční limit. Po jeho naplnění inzerci vypne. Pohlídejte si, aby Vám nevypnulo ziskové kampaně.
  • Před Vánoci může být velký limit na útraty za inzerci v pořádku. Pozor ale po Vánocích. Upravte jej zase na hodnoty odpovídající následujícímu období. Pokud by Vám týdenní limit z prosince vyklikal např. v lednu hacker za jediný den, nebudete rádi.
  • Minimální ceny prokliků v kategoriích Heureky jsou vyšší, než po zbytek roku.
  • Heureka má v administraci nastavení rozpočtu. Po jeho vyčerpání vám pošle e‑mail. Ale inzerci nezastaví.
  • Vypnout inzerci a šetřit peníze skrytím veškerého zboží z XML feedu není dobrý nápad. Nemuselo by se následně správně spárovat do produktových karet. Radši snižte nabídky za prokliky.
  • Prodejní sezóna Štědrým dnem nekončí. Mezi TOP měsíce patří často také leden.

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.