Postup napojení feedu
- Přihlaste se do svého účtu na adrese https://www.kaufland.de/iam/login.
- V levém vysouvacím menu (zobrazí se, když najedete kurzorem na levý okraj stránky) úplně dole změňte v případě potřeby jazyk administrace a přejděte do sekce Údaje o produktu.
- Na záložce Automatischer Produktdatenupload vyplňte URL produktového feedu. Na dalších řádcích definujte, ve kterých časech a dnech se má feed aktualizovat.
- Další důležitá záložka je Produktdaten-Reporte. Umožní vám zažádat si o zpracování reportů, které vám prozradí, v jaké kondici jsou vaše data. Úpravy dat zvládnete provést přímo v administraci Kauflandu nebo automatizovaně a hromadně pomocí Mergada. Asi nejlepší je pro začátek vybrat reporty Produktdatendatei-Import-Fehler a Invalide Artikel, které vám ukážou ty nejzásadnější chyby, kvůli kterým Kaufland položky nedokáže zalistovat/napárovat.
Po nahrání dat bude Kaufland opět potřebovat pár dní na validaci (většinou to zvládá do dvou dnů). Teprve až když budete mít produktová data schválená, doporučuje od Kaufland přejít na nahrávání nabídkových dat.
Pro napojení nabídkového feedu se vydejte na hlavní stránku administrace a opět do levého vysouvacího menu.
- Běžte cestou Nabídky -> Importovat nabídky -> Automatické nahrávání.
- Tady pak vložte URL nabídkového feedu a opět zvolte den a čas pravidelné aktualizace. Opět budete muset počkat na potvrzení přijetí dat ze strany Kauflandu.
- Na hlavní stránce vašich nabídek se pak v levém menu dostanete k přehledu, co vám v datech chybí, které nabídky jsou aktivní nebo pozastavené.
- Poslední částí procesu je nastavení cen dopravy, které provedete přímo v administraci Kauflandu. Tedy přesněji řečeno jeho část.
- Znovu běžte do levého “vysouvacího” menu a vydejte se cestou Předvolby -> Nastavení dopravy.
- Zde pomocí šedého tlačítka přidejte přepravní skupinu. Definujte, o jakou přepravní skupinu se jedná, a ze seznamu vyberte cílovou zemi (na Kauflandu prý dobře funguje i Francie nebo Nizozemí, takže jestli sem umíte zajistit dopravu, směle do toho). Takto dokážete nastavit více přepravních skupin.
Jak přepravní skupiny určit? Typicky třeba prodejci elektroniky budou mít více přepravních skupin s ohledem na velikost zboží. Protože doprava žehličky stojí míň než doprava americké lednice. Ale je úplně v pořádku, když máte přepravní skupinu jen jednu. Na názvu vůbec nezáleží. Důležité ale je, abyste pak každému produktu přiřadili tu správnou přepravní skupinu ve feedu. I v tomto vám pomůže Mergado a pravidlo Přepsat.
Pokud dodržíte tento postup, bude vaše inzerce na marketplace Kaufland.de úspěšně běžet. V jejím průběhu musíte ohlídat, jestli jsou data bez chyb, případně využít Kaufland analytiku a inzerci postupně vylepšovat.
S Mergadem nastavíte inzerci pro Kaufland.de marketplace sami
Zvažujete expanzi na Kaufland.de či další zbožáky německého online trhu? S Mergadem využijete formáty pro srovnávače zboží, které už používáte a převedete je na ty, které aktuálně potřebujete. S naším virtuálním správcem dokážete automatizovaně spravovat datové feedy. V Mergadu zvládnete inzerci e‑shopu spravovat sami – zrychlíte tím každodenní marketingové úkony a ušetříte náklady za práci programátorů.