Parametry udávají vlastnosti zboží, například barvu, velikost či různé funkce. V XML pro Heureku je uvádí element PARAM, který obsahuje dva subelementy:
- PARAM_NAME, textový název parametru, například „Barva“
- VAL, hodnota parametru, například „červená“
Uvádění parametrů pomáhá ve správném zpracování inzerce. XML e‑shopů ovšem parametry často neobsahuje. Nebo je obsahuje v nekvalitní podobě. Samotné informace v XML přitom jsou, ale namísto parametru jsou např. v názvu či popisu zboží. V takovém případě často specialisté z marketingových agentur používají Mergado pro vytvoření parametrů PARAM a jejich správné doplnění.
Jak se parametry vytvářely v Mergado 1
- Uživatel vytvořil výběr zboží, například červené zboží vybral tak, že název PRODUCTNAME obsahuje text „červená“. Pozor toto je u každého e‑shopu individuální.
- Vytvořil nové elementy PARAM|Názevelementu
- Pravidly nové elementy naplnil
Jak pomůže nové pravidlo
Při používání Mergado 2 máte více možností:
1. Uživatel vytvoří výběry zboží stejně jako v předchozím případě.
2. Vytvoří pro každý výběr nové pravidlo. Sem zadá název parametru i hodnotu. Pokud má jeden výběr parametrů více, zadá jich více v jednom pravidle.