Zboží.cz
První příspěvek připravil Milan Šmíd ze Zboží.cz, který měl nelehkou úlohu, a sice popovídat o tom, co nového se chystá ve Zboží.cz. Mělo to však jeden háček, a sice, že většina novinek je doposud v přísném utajení. Milan tedy statečně odolával nátlaku, aby prozradil, co se chystá.
GS1
Ač přednáší často, tak svou první přednášku na konferenci markeťáckého zaměření měla paní Pavla Cihlářová z GS1. Po Nekonferenci tento příspěvek vyvolal protichůdné reakce. Jedni tvrdili, že to bylo téma „mimo mísu“, druzí byli nadšení. Obecně se probíraly EANy (jejichž správu má GS1 na starosti), jejich význam a zejména množství informací, které může tento číselný kód obsahovat. Překvapivě se do něj dá dostat například expirační doba výrobku.
Pricemania
Následoval Michal Král z Pricemanie. Slovenská Pricemania už delší dobu avizuje příchod na český trh, nyní však konečně dostála slibům. Spustili nový web, který budou postupně nasazovat i na slovenskou verzi. Michal zveřejnil vizi, že Pricemania bude trojka na poli českých vyhledávačů zboží. Čeká je tedy velký kus práce.
Srovname.cz
Za Srovname.cz přijel Pavel Kročák. Pavel nám nechal nahlédnout, kudy proudí na zbožák uživatelé. Více než tři čtvrtiny klientů přijdou přímo z vyhledávání. Také potvrdil, že řazení zboží od nejlevnějšího po nejdražší provádí na Srovnáme.cz jen 2,2% uživatelů. Zůstává však otázkou, zda se tak děje z důvodu šikovně skrytého tlačítka nebo z důvodu nezájmu uživatelů. Tomáš Braverman z Heureky se ohradil, že číslo je špatně změřeno, načež se strhla debata o tom, kde má takové tlačítko samotná Heureka.
Aukro
Nekonferenci zpestřilo také Aukro. Petr Janulík povídal o importu produktových xml feedů do jejich systému. Pro špatnou použitelnost je však tento kanál vhodný zejména pro malé eshopy. Tedy pokud jde o použití aplikace Manažer prodeje, bez API. Vystavení zboží totiž vyžaduje dost ruční práce.
Heureka
Závěrečnou přednášku měl pod palcem již zmíněný Tomáš Braverman, ředitel Heureky. Tomášovy slajdy byly plné čísel, na které má asi dobrého pamatováka :) Mluvil zejména o vývoji trendu nákupů z mobilu a tabletu a progresu v chování zákazníka. Dříve si zákazníci chodili vyzkoušet zboží na prodejnu, a pak jej nakoupili z domova za tzv. „internetové ceny“, nastupující trend však spočívá ve výběru zboží přes internet. Ideálně na mobilu či tabletu, při cestě v MHD. Nákup pak probíhá nejpohodlnější cestou, jedno jakou – pokud má zákazník cestu kolem pobočky, vyzvedne si zboží na prodejně, pokud mu sedí dodání dopravcem, zvolí si je.
Panelová diskuse na závěr
V panelové diskusi se řešila budoucnost zbožových vyhledávačů, zařízení, ze kterých se bude nakupovat, žaloba Allegra vůči Googlu, dominantní postavení Heureky a mnohé jiné.