1. ID produktu obsahuje nepovolené znaky. Jak je odstranit?
Může se stát, že mezi produkty, které chcete nahrát na FAVI, se najde ID produktu, který obsahuje písmena s diakritikou. FAVI tyto produkty odmítne a nezobrazí je ve vyhledávání.
V Mergadu to zvládnete snadno naklikat pomocí jednoho pravidla.
Podívejme se, jak na to:
- V levém menu na řádku Pravidla klikněte na symbol + pro vytvoření Nového pravidla.
- Pravidlo pojmenujte např. Odstranění diakritiky z ITEM_ID.
- Vyberte typ pravidla Odstranit diakritiku.
- Pravidlo aplikujte na Všechny produkty.
- Do pole Element vyberte element, který obsahuje ID produktu. V případě FAVI to bude ITEM_ID.
- Připravené pravidlo uložte. Uložená pravidla můžete kdykoliv změnit.
Co můžete v elementu uvádět?
Můžete zde používat čísla, malá a velká písmena bez diakritiky a speciální znaky jako pomlčky a podtržítka.
2. Element s popisem produktu obsahuje nepovolené informace. Co s tím?
Podle pravidel FAVI do elementu Description není možné přidat telefonní čísla, e‑maily, reklamní sdělení a odkazy. I v tomto případě FAVI e‑shopu inzerci zamítne. Jak to pohodlně vyřešíte v Mergadu?
Kontaktní údaje: e‑mail/telefonní číslo
- V levém menu na řádku Pravidla klikněte na symbol + pro vytvoření Nového pravidla.
- Pravidlo pojmenujte např.: Odstranění kontaktních údajů.
- Vyberte typ pravidla Najít a nahradit.
- Na levé straně vepište do jednotlivých polí všechny kontaktní údaje, které chcete odstranit.
- Pravou stranu nechte prázdnou.
- Připravené pravidlo uložte.
Odkazy na stránku produktu/sestavu produktů a jiné
Pokud máte jednotné odkazy, použijte stejný postup jako u předchozího bodu. Pokud se odkazy mění, použijte regulární výrazy. Můžete na to jít dvěma způsoby: Odstranit různé části odkazů nebo Odstranit celý odkaz.
Odstranění různých částí odkazů:
1. Vytvořte Nové pravidlo.
2. Pravidlo pojmenujte.
3. Vyberte typ pravidla Najít a nahradit.
4. Pravidlo aplikujte na Všechny produkty.
5. Zaškrtněte pole Hledání jako regulární výraz.
6. Na levou stranu napište pod sebe tyto regulární výrazy:
- začátek HTML značky odkazu: <a href=\”.+?\”>
- konec HTML značky odkazu: <\/a>
7. Pravou stranu ponechte prázdnou.
8. Připravené pravidlo uložte.
Odstranění celého odkazu:
1 – 5. Postup je stejný jako v předchozích návodech.
6. Na levou stranu zadáme regulární výraz: \<a.*?\<\/a\> .
7. Pravou stranu necháme prázdnou.
3. Jak si poradit s nevhodným pojmenováním kategorií produktu
Správně napárované kategorie e‑shopu na FAVI jsou základem úspěchu. Je úplně běžné, že kategorie e‑shopu svým názvem přesně neodpovídají stromu kategorií daného srovnávače. Jeden z prvních kroků, ideálně ještě před napojením feedu na FAVI, by proto měla být manuální úprava kategorií. I při tomto úkonu vám Mergado významně ušetří práci a čas.
Jak na to?
- V levém menu na řádku Pravidla klikněte na symbol + pro vytvoření Nového pravidla.
- Zadejte název pravidla, například Přejmenovat kategorie.
- Vyberte typ pravidla Hromadně přejmenovat kategorie.
- Pravidlo aplikujte na Všechny produkty.
- Jedním kliknutím na tlačítko Navrhnout kategorie předvyplníte levou stranu aktuálními názvy kategorií, které se ve vašem produktovém feedu vyskytují.
- Na pravou stranu můžete přidat odpovídající kategorii z FAVI. Práci s výběrem vám ulehčí našeptávač, který kategorie nabízí podle aktuálního FAVI stromu kategorií.
- Pro uložení pravidla klikněte na tlačítko Vytvořit a je hotovo. Pravidlo se uloží v seznamu aplikovaných pravidel, kde se k němu můžete kdykoliv vrátit, editovat ho nebo smazat.
4. Máte problémy s obrázky? Rozměry, vodoznaky i loga upravíte s appkou Feed Image Editor
Jeden z nejčastějších problémů, na který při inzerci na FAVI narazíte, jsou nevyhovující produktové obrázky. Aby vám produkty s nízkou kvalitou či nepovolenými znaky v obrázcích nezamítli, vyzkoušejte Feed Image Editor. Tato šikovná aplikace vám překážky v obrazové inzerci pomůže rychle překonat.
Jak funguje Feed Image Editor?
Pomocí předpřipravených šablon provedete všechny změny na pár kliknutí. FIE je součást Mergada, co znamená, že nemusíme nikam nahrávat produktové obrázky ani produktový feed, pokud jste ho už nahráli do Mergada.
FIE dle šablony FAVI provede následující úpravy:
- Optimalizuje rozměry — minimálně 400x400, ideálně 1000x1000
- Nastaví formát — JPG nebo PNG
- Odstraní z URL nepovolené znaky — mezera a diakritky
- Odstraní z obrázků vodoznaky, loga a nápisy — nesmějí překrývat obrázek.
Feed Image Editor na 30 dní zdarma
- zvyšte prodejní potenciál produktů atraktivním image marketingem
- hromadná a automatizovaná správa obrazové inzerce na srovnávačích
Pokud chcete zjistit aktuální stav obrázků, spusťte si bezplatný audit obrázků. Jednoduše s ním odhalíte chyby a na e‑mail získáte kompletní výsledky i s doporučeními na opravu všech nedostatků.
Udělejte si bezplatný Audit obrázků
- automatická kontrola produktových obrázků
- vyhnete se zamítnutí inzerce na srovnávačích zboží
5. Nepovolené hodnoty v elementu Delivery time
Doba dodání je jedna z nejdůležitějších informací pro klienta při rozhodování o nákupu. Proto ji i FAVI požaduje jako povinný element ve feedu. Tento element musí obsahovat jednu číselnou hodnotu (0, 1, 2, 3,…) a nikoliv jejich rozmezí. Nesprávné formáty jsou třeba: 3 týdny.
V Mergadu element s dobou dodání jednoduše naplníte hodnotami pomocí pravidla Přepsat.
Jak na to?
- Vytvořte nové pravidlo.
- Pravidlo pojmenujte např.: Doplnění elementu delivery time.
- Vyberte typ pravidla Přepsat.
- Aplikujte na Všechny produkty.
- Vyberte element s Dobou dodání (Árukereső feed: delivery_time, Google feed: availability).
- Do pole Nový obsah doplňte číselnou hodnotu. (V případě, že pro různé skupiny produktu chcete uvést různé dobu dodání, připravte výběry a použijte pravidlo Hromadně přepsat dle výběru. Zde pro jednotlivé výběry můžete vybrat různé hodnoty.)
- Připravené pravidlo uložte.
6. Mějte pod kontrolou povinné elementy z feedu
FAVI má několik povinných elementů, které ve feedu potřebujete mít. V případě absence těchto informací FAVI odmítne vaše produkty.
Které elementy jsou povinné?
- ID — (ITEM_ID, identifier, g:id)
- Název — (PRODUCTNAME, Name, title)
- Popis — (DESCRIPTION, Description, g:description)
- URL produktu — (URL, Product_url, link)
- URL obrázku produktu — (IMGURL, Image_url, g:image_link)
- Cena — (PRICE_VAT, Price, g:price)
- Kategorie — (CATEGORYTEXT, Category, g:google_product_category)
- Doba dodání — (DELIVERY_DATE, Delivery_Time, g:availability)
Chybějící elementy naplníte hromadně hodnotami pomocí těchto pravidel:
1. Hromadné zkopírování hodnot: Tímto pravidlem jednoduše vybereme element ze vstupních hodnot a na pravou stranu vybereme ten, který chceme naplnit.
2. Přepsat: Vybereme povinný element, který chceme naplnit. Do pole nový obsah napíšeme název proměnné, ze které chceme doplnit hodnotu.
Například: %Description%
Tímto pravidlem máte možnost do názvu přidat doplňující informace jako například rozměr, a to následovně: %Name% %Param|rozměr%
7. Jak na skrytí produktů, které nechcete inzerovat
Je téměř pravidlem, že e‑shopaři na jejich webu mívají i produkty, které jinde nechtějí inzerovat. Mohou to být produkty, které jsou příliš levné, mají nízkou marži, nebo se na FAVI nehodí.
Prvním krokem je, že musíte vytvořit výběr produktů, které chcete skrýt. Výběry jsou skupiny produktů, které odpovídají vámi definovaným kritériím. Můžete je ukládat a následně dál používat na hromadné úpravy. Díky tomu nemusíte upravovat produkty jednotlivě a ušetříte hodně času.
Ukažme si tvorbu výběru levných produktů:
Ve feedu potřebujete najít všechny produkty, které mají nízkou marži (např. s cenou do 1000 Kč), ktorý vám brzdí ziskovosť vášho e‑shopu.
- Na stránce Produkty ve vyhledávacím formuláři nechte zaškrtnuté pole Vstupní hodnoty.
- Ve vyhledávacím poli nejdřív vyberte element s cenou. V dalším kroku vyberte operátor <= je menší nebo rovno a jako poslední krok zadejte hodnotu 1000.
- Klikněte na tlačítko Vyhledat. Po dokončení vyhledávání uvidíte, kolik produktu stojí 1000 Kč nebo méně.
- Výběr můžete libovolně pojmenovat a potom uložit. Uložené výběry najdete nad vyhledávacími formuláři pod tlačítkem Uložené výběry, kde je můžete kdykoliv upravit nebo smazat.
Předvánoční období, kdy je potřeba mít kampaně co nejlépe připravené, se pomalu blíží. Ujistěte se, že máte feed a produktové obrázky stoprocentně v pořádku. Pomocí Mergada dokážete automaticky spravovat tisíce položek naráz a zefektivnit vaše každodenní marketingové úkony. Pokud si při inzerci nevíte rady s jakýmikoliv problémy, obraťte se na náš support, který vám kdykoliv pomůže.