Nové ceny prokliků
Cena zboží | Cena prokliku (CPC) |
21 – 300 Kč | 1,00 Kč |
301 — 1.000 Kč | 1,50 Kč |
1.001 — 3.000 Kč | 1,50 Kč |
3.001 — 5.000 Kč | 2,00 Kč |
5.001 — 10.000 | 2,00 Kč |
nad 10.001 | 2,50 Kč |
Co by měly o těchto vyhledávačích zboží vědět e‑shopy
- Vyhledávače zboží NejlepšíCeny.cz, SrovnáníCen.cz a SeznamZboží.cz provozuje Heureka.
- Cena inzerce je placena z peněz nabitých do Heureky. Ze stejné „peněženky“.
- Data pro inzerci e‑shopů se berou z dat posílaných do Heureky.
- Na Heurece zohledňuje cenu zboží již delší čas minimální cena prokliků. Tam do ní vstupuje navíc i kategorie zboží viz nápověda Heureky.
- Inzerci v NejlepšíCeny.cz, SrovnáníCen.cz a SeznamZboží.cz nelze vypnout při zachování inzerce na Heurece.
- Heureka tyto služby koupila dodatečně. Do dneška nemají implementovány některé funkce, které Heureka má, například měření konverzí. Ve statistikách v administraci Heureky se tak zobrazují pouze informace o proklicích — jejich počtu a ceně.
Komentář pana Mergada
Podle mne bylo jen otázkou času, než ke zdražení inzerce dojde. Že stála inzerce jen 1 Kč za proklik bylo, podle mého názoru, dědictvím minulosti, kdy tým Heureky zaměřoval pozornost na hlavní služby Heureka.cz a Heureka.sk a satelitní vyhledávače zboží měly pozornosti málo. Na Nekonferenci Martin Slavík avizoval upření jisté pozornosti i na satelitní vyhledávače zboží. Že byl prvním krokem obchodní model asi nepřekvapí. Zda bude následovat i další rozvoj těchto služeb teprve uvidíme.