Veškerou neformálnost doprovázely přednášky plné zajímavých tipů, názorů na směřování online byznysu, šikovných řešení a fíglů.
Komplexní pohled na nekonferenci již obsáhl náš článek na slovenském blogu. Zde bych rád vypíchl to nejzajímavější, co jste na nekonferenci mohli slyšet.
- Zboží.cz bude od července podporovat dva typy feedů: Produktový (od výrobců či dovozců) a nabídkový (od prodejců)
- Heureka vyvíjí agilně, což údajně znamená kontinuální vylepšování stávajících funkcí.
- Když jste přihlášení na FaceBook a prohlížíte si jiné weby, FaceBook si ukládá vaši historii, aby věděl, jakou reklamou vás má v budoucnu krmit. Hodně se diskutovalo, jestli je to už „za hranou“ nebo jestli je takové chování přirozeným vývojem v onlinu.
- Krátce se nakouslo i téma individuálních cen a to ve dvojí podobě. Jedno využití je, že klient při opakovaně navštíveném webu a nedokončeném nákupu bude dostávat slevu z původní ceny. Druhá verze je nastavovat ceny opravdu individuálně. A sice tak, že stejný produkt na stejném eshopu a ve stejnou dobu můžou koupit různí uživatelé za různou cenu. Nikdo se tím moc nechlubí, protože rozdíl v ceně může dosahovat až 40%.
- PPChit, který koupil Seznam.cz bude spuštěn v létě.
- Heureka košík bude i na Slovensku.
- Mimo to Heureka pracuje na analytickém nástroji, který bude eshopům posílat PDF s podílem jejich tržeb v rámci kategorie, top produkty a jejich procentuální podíl a mnohé jiné. O tom, jestli bude služba spuštěna, rozhodne až zájem zákazníků. Cenově by měla pouze pokrýt náklady na provoz, čili odhadované fee je v řádech jednotek tisíc korun.
Toliko krátký výtah ze záplavy prezentovaných informací. Rád bych poděkoval všem řečníkům za obohacující příspěvky a vám, účastníkům, za skvělou atmosféru. Doufám, že na příští nekonferenci nám bude více přát počasí i dopravní situace na hlavních silničních tazích :) Ještě jednou bych rád zmínil, že pokud vás zajímá detailnější report z letošní nekonference, tak ten naleznete zde.
Naviděnou příště!