novinky ve zboží.cz

Minulý týden se u nás v kanceláři zastavili pánové ze Zboží.cz, konkrétně šéf Zboží Milan Šmíd a optimalizátor Honza Roháček. Zatím co se Milan šel radit za naším šéfstvem, Honza se rozpovídal o novinkách v jejich firmě.

Trendy

Honza nám nastínil vývoj zájmu uživatelů o jednotlivé typy produktů podle segmentů. Pojďme se na ně podívat blíže:
V posledním kvartále roku 2015 se mezi nejžádanější produkty zařadily powerbanky (externí baterie k mobilů, a tabletům), drony, parfémyherní konzole.
Na jaře tohoto roku se očekávají zesílení zájmu o produkty ze segmentu Dům, byt a zahrada, konkrétně zejména sekačkyzahradní nábytek.
Zmiňme také produkty, které se na špici zájmu uživatelů drží kontinuálně. Jsou to zejména tablety, mobilní telefony, bílá technika, elektronikaparfémy. Co je však zajímavé, tak první dvě jmenované kategorie zaznamenaly na Zboží.cz velký meziroční propad. Zájem o mobilní telefony a tablety meziročně klesl o 20 – 30%.

Výhledově se očekává nárůst prodejů přírodních produktů a jídla.

Čísla

Honza nám poodhalil některá zajímavá čísla. Například to, že na Zboží.cz je aktuálně okolo 80 milionů nabídek produktů. Všichni víme, že stojí za to soupeřit o dobré umístění v produktové kartě. Ne až tak známý je fakt, že prvních pět pozic v produktůvé kartě na Zboží.cz tvoří 60% prokliků. Číselnou řadu uzavřeme překvapujícím zjištěním, že pouhých 8% klientů si seřazuje zboží podle ceny.

Technologické novinky

Zboží.cz pracuje se na vylepšení statistik pro eshopy – zejména jde o přehlednější a rozsáhlejší informace o prodejích. Dokončuje se také nasazení nové struktury XML feedu, aby byl přechod staré struktury na novou bezpečný a zachoval se současný stav (převázně napárování) inzerce. Aktuálně je v testování nový model vyhledávání zboží. Tento model se již využívá na vyhledávání v Seznam.cz.

Tip na závěr

Samozřejmě jsme se ptali i na fígle, kterými se dá efektivně vylepšit inzerce. Honza prozradil, že bidding pro fulltextové vyhledávání na Zboží.cz (pomocí elementu <MAX_CPC_SEARCH>) je velmi zajímavou a často opomíjenou součástí inzerce. Tento nový model je na vzestupu a eshopy jej čím dál tím více zapojují do svých strategií. Bezesporu zajímavý tip, který doporučujeme vyzkoušet.

Jakub Nožička

Kuba vám odpovídal, když jste psali dotaz na Mergadovu českou podporu. Je autorem řady článků a návodů. To proto, že věděl, jaké trable jste řešili nejčastěji. Když zrovna nepracoval pro Mergado, hrál na basu s kapelou Ponk, se kterou získal hudební cenu Anděl.