Trendy
Honza nám nastínil vývoj zájmu uživatelů o jednotlivé typy produktů podle segmentů. Pojďme se na ně podívat blíže:
V posledním kvartále roku 2015 se mezi nejžádanější produkty zařadily powerbanky (externí baterie k mobilů, a tabletům), drony, parfémy a herní konzole.
Na jaře tohoto roku se očekávají zesílení zájmu o produkty ze segmentu Dům, byt a zahrada, konkrétně zejména sekačky a zahradní nábytek.
Zmiňme také produkty, které se na špici zájmu uživatelů drží kontinuálně. Jsou to zejména tablety, mobilní telefony, bílá technika, elektronika a parfémy. Co je však zajímavé, tak první dvě jmenované kategorie zaznamenaly na Zboží.cz velký meziroční propad. Zájem o mobilní telefony a tablety meziročně klesl o 20 – 30%.
Výhledově se očekává nárůst prodejů přírodních produktů a jídla.
Čísla
Honza nám poodhalil některá zajímavá čísla. Například to, že na Zboží.cz je aktuálně okolo 80 milionů nabídek produktů. Všichni víme, že stojí za to soupeřit o dobré umístění v produktové kartě. Ne až tak známý je fakt, že prvních pět pozic v produktůvé kartě na Zboží.cz tvoří 60% prokliků. Číselnou řadu uzavřeme překvapujícím zjištěním, že pouhých 8% klientů si seřazuje zboží podle ceny.
Technologické novinky
Zboží.cz pracuje se na vylepšení statistik pro eshopy – zejména jde o přehlednější a rozsáhlejší informace o prodejích. Dokončuje se také nasazení nové struktury XML feedu, aby byl přechod staré struktury na novou bezpečný a zachoval se současný stav (převázně napárování) inzerce. Aktuálně je v testování nový model vyhledávání zboží. Tento model se již využívá na vyhledávání v Seznam.cz.
Tip na závěr
Samozřejmě jsme se ptali i na fígle, kterými se dá efektivně vylepšit inzerce. Honza prozradil, že bidding pro fulltextové vyhledávání na Zboží.cz (pomocí elementu <MAX_CPC_SEARCH>) je velmi zajímavou a často opomíjenou součástí inzerce. Tento nový model je na vzestupu a eshopy jej čím dál tím více zapojují do svých strategií. Bezesporu zajímavý tip, který doporučujeme vyzkoušet.