Jak zaručit úspěšnost kampaní v Google Nákupech? Prvním krokem jsou kvalitní data. Špatný produktový feed stojí peníze i čas. Máme pro vás 8 tipů, jak optimalizovat data a zlepšit vaše konverze už dnes. 

1. Aktualizace názvu produktu 

Jestli je jedna věc, na kterou si dát ve vašem produktovém feedu opravdu pozor, pak je to název produktu. Proč? Odpověď je jednoduchá. Správný název (v googlovštině title) je totiž důležitý jak pro Google, tak pro zákazníky. Titles hrají klíčovou roli při určování, s jakými vyhledávacími dotazy budou vaše produkty nebo služby spojovány. Jinými slovy, pokud neuvedete zásadní klíčová slova, která vaše cílová skupina aktivně vyhledává, vaše nabídky se ve výsledcích vyhledávání nezobrazí. Pro zákazníky je zase název spolu s obrázkem to první, čeho si v reklamě všimne. 

Na co při psaní názvu produktu pamatovat

Název produktu by měl co nejvěrněji odrážet samotný produkt. Ujistěte se, že je přesnýrelevantníodpovídá tomu, co nabízíte. Neklamte uživatele nepravdivými tvrzeními nebo zabarvenými výrazy.

Pokud nabízíte produkty známých značek, určitě je v názvu zmiňte. Jak určitě víte, značky mají často velký vliv na rozhodování spotřebitelů, a jejich zmínka může zvýšit důvěryhodnost vašich reklam. Stejně tak se nebojte vyzdvihnout unikátní vlastnosti vašeho produktu, jako například to, že je zboží “eko-friendly”, “100% přírodní”, “bezlepkové” atd. Samozřejmě pouze tehdy, pokud váš produkt takové vlastnosti skutečně má. 

Mějte také na paměti, že prostor pro název produktů je omezený, zejména v mobilních reklamách. Snažte se tedy vyjádřit klíčové informace co nejstručněji a nejdůležitější slova umisťujte na začátek názvu.

Pokud má produkt unikátní vlastnosti, vyzdvihněte je už v titulku.

Nebojte se testovat různé varianty názvů produktů a sledovat, které fungují nejlépe. Google Ads nabízí možnost rozdělení testů, takže můžete porovnávat výkon různých verzí názvů.

Čemu se vyhnout

Reklamština do názvu nepatří. Volba správných klíčových slov, které zákazníci hledají, by sama o sobě měla stačit pro to, abyste se vaše produkty zobrazily v relevantních výsledcích.

 

2. GTIN a identifikace produktů 

Kód GTIN (dříve EAN) je pravděpodobně nejběžnější identifikátor produktů používaný v Google Nákupech. V Evropě se jedná o třináctičíselný kód, který obvykle dodává výrobce. Přestože již GTIN není u všech kategorií povinným atributem, stojí za to mu věnovat čas a úsilí. Hraje totiž významnou roli v optimalizaci vašich reklam. 

Co byste měli o GTIN vědět: 

  • Uvedení GTIN identifikátoru do reklam vám může pomoci zvýšit kvaliturelevanci vašich reklamních kampaní. Google používá informace z GTINu pro lepší zařazení vašich produktových reklam do relevantních hledání uživatelů, což může zlepšit účinnost vašich kampaní.
  • Každý nový výrobek by měl mít jedinečný GTIN identifikátor. Duplicitní nebo neplatné GTINy mohou vést k problémům s vyhledáváním a zobrazováním reklam.
  • Je důležité zajistit, že uvedené GTINy jsou správnéaktuální. Pokud se u vašich produktů změní GTIN identifikátor, měli byste jej ve svých datech co nejdříve aktualizovat.

Co dělat, když nemám GTIN 

Některé produkty (např. bazarové, ručně vyráběné kousky či produkty na zakázku) nemají přiřazený kód GTIN, a proto jej u nich nemusíte uvádět. Pokud však produkt kód GTIN přiřazený má a vy jej nezadáte, počítejte s tím, že váš produkt může být zamítnut. Jak si GTIN vytvořit či jak jej zadat v MERGADU, se dozvíte v článku Jak na kód EAN a kde se vám hodí

Google požaduje, abyste u každého z produktů uvedli alespoň 2 ze 3 identifikátorů. Pokud GTIN nemáte k dispozici, je nezbytné doplnit atribut [brand][mpn]. Pokud mají vaše produkty jen jeden, nebo žádný identifikátor, musíte ke každému produktu doplnit element g:identifier_exists a naplnit ho hodnotou false (alternativně funguje i hodnota no). V MERGADU dokážete pro tento druh úprav feedu využít pravidlo Přepsat. Jak na to, popisujeme v článku o chybějících identifikátorech a v článku o 7 obvyklých nedokonalostech Google Shopping feedu.

 

3. Uvádějte skutečné barvy

Taky máte kamaráda, který zásadně nosí jen černá trička? Běžte svým zákazníkům a jejím oblíbeným barvám naproti. 

Starou dobrou praxí markeťáků ještě donedávna bylo barvy v kampaních “zplošťovat”. Místo olivové markeťáci volili zelenou, z lososové se stala růžová a cihlová byla prostě oranžová. Dnes se tomu raději vyhněte. Google prochází vstupní stránku produktu a srovnává ji s informacemi z produktového feedu. Pokud barvy neodpovídají, nemusí vám reklamu schválit. 

 

Uvádějte stejné barvy, jaké máte na webu. Zdroj: Google

4. Nepokažte si konverze špatným obrázkem 

Věděli jste, že 75 % zákazníků na internetu se při rozhodování o nákupu rozhoduje podle fotek produktů? To je dost na to, aby se produktové fotky staly vaší prioritou, nemyslíte? 

Jak na obrázky, které přinesou zisk

  • Používejte pouze vysoce kvalitní obrázky, které jsou navíc responzivní i pro mobilní zařízení.
  • Ujistěte se, že jednotlivé varianty zboží odpovídají obrázkům (barva, velikost, materiál atd.).
  • Odstraňte přebytečný text (vodoznaky, prodej, čísla výrobních dílů).

Pokud produktové obrázky stále upravujete ručně, doporučujeme tuto činnost nechat na umělé inteligenci. Zkuste aplikaci Feed Image Editor. Díky ní upravíte během několika vteřin i tisíce obrázků. Tento chytrý nástroj hromadně odstraní vodoznakypozadí či přidá grafické prvky. Prvních 30 dní máte na vyzkoušení zdarma

 

Udělejte si bezplatný Audit obrázků
  • automatická kontrola produktových obrázků
  • vyhnete se zamítnutí inzerce na srovnávačích zboží

5. Využívejte možnost custom labels 

Google umožňuje u každého z produktů vytvořit až 5 vlastních štítků neboli custom labels. Jak to funguje? V Google feedu pomocí štítků přidáte k produktu unikátní informaci, kterou ale zákazník nikde neuvidí. Roztřídíte tím sortiment podle specifických atributů, například podle PNO, sezónnosti zboží, marže nebo nejprodávanějších produktů. Kampaně následně nastavíte s ohledem na přidané štítky. 

Příklad, jak mohou vypadat custom labels. 

Zapomeňte na ruční štítkování produktů v tabulkových editorech. Běžte na to automatizovaně a upravujte informace o svém zboží hromadněMergadu. Při online inzerci vám usnadní mnoho běžných i specifických úkonů. Inspirujte se článkem Jak zpřehlednit kampaně v Google Shopping pomocí custom_​label

 

6. Konec ručním PPC reklamám 

Době manuálního nastavování PPC kampaní odzvonilo. Ušetřete si čas při tvorbě reklamGoogle Ads. Máme pro vás tip na aplikaci, se kterou vytvoříte klasické produktové i kategorické kampaně pro e‑shopy, ale i stránky “bez košíku”, tedy články magazínů, stránky produktových katalogů či dovolených a podobně. Jedná se o aplikaci PPC Wolf, kterou si navíc také můžete vyzkoušet na 30 dní zdarma

Aplikace PPC Wolf šetří čas při tvorbě PPC reklam. 

Podrobnému představení aplikace a vysvětlení jejich principů se věnujeme v článku PPC reklamy pro Google Ads a Sklik už nikdy ne ručně. Ušetřete si čas s aplikací PPC Wolf.

 

7. Kouzlete s regulárními výrazy 

Chcete si usnadnit práci při vyhledávání skupin produktů a jejich úpravách? Naučte se pracovat s regulárními výrazy. Pochopení jejich pravidel vám nezabere dlouho a získáte tím šikovného pomocníka v podobě textových znaků, který pracuje na základě určitých syntaktických pravidel. Všeobecně jej využijete při práci s Excelem, u programování na různých platformách, aplikacích nebo i v Google tabulkách. 

Reguláry vám výrazně ušetří čas při hromadných úpravách dat. Používají se při vyhledávání textu, který tvoří jednoduché značky, jako je tečka, hvězdička, otazník nebo symbol plus. 

Na první pohled složitá kombinace znaků, na druhý neocenitelný pomocník. To jsou reguláry.

Nebojte se reguláry využívat i k úpravě produktových Google feedů. Jejich šikovnost oceníte například při vyhledávání nahrazování duplicitních slovopravě více velikostí najednou nebo dokonce jen k odstranění příliš mnoha mezer mezi slovy. O tom, jak využít reguláry při práci s produktovými feedy, pravidelně školíme

 

8. Jak čistit svá data 

Čištěníaudit feedu jsou klíčové pro dosažení vysoké kvality a účinnosti vašich produktových feedů i reklamních kampaní. Udržováním čistého a aktuálního feedu dat zlepšujete výkon reklamsnižujete nákladyzvyšujete šance na úspěch ve stále konkurenčnějším online marketingovém prostředí.

Pokud si chcete kontrolu svého feedu zjednodušit a urychlit, doporučujeme použít náš bezplatný nástroj pro audit vašich produktových dat. 

Stav vašeho feedu zjistíte následovně:

  1. Rozklikněte si náš Audit feedu
  2. Do formuláře zadejte URL adresu feedu a vyberte formát, podle kterého chcete feed zkontrolovat.
  3. Vložte e‑mailovou adresu, kam aplikace Mergado odešle výsledky, schvalte podmínky a spusťte audit.
  4. Mergado audit zpracuje váš feed, vyhledá v něm chybydoporučí vylepšení.
  5. Na uvedenou adresu vám odešle e‑mail s odkazem na výsledky auditu.
Udělejte si bezplatný Audit feedu
  • zlepšíte kondici vašeho feedu a získáte doporučení na jeho opravu
  • rychlá a bezplatná technická analýza

Na to, aby byl váš prodej v Google Merchant Centru úspěšný, neexistuje jen jeden návod. Bez čeho se však neobejdete v každém případě, je dobře nastavený produktový feed. Zkuste našich 8 tipů pro optimalizaci vašich dat a jděte vstříc konverznějším zítřkům. 

 

Veronika Kusalíková

Copywriterka a obsahová specialistka Veronika má pod palcem anglicky mluvící trh. Slova o Mergadu a novinky ze světa e‑commerce šíří a překládá na blogu, sociálních sítích a v newsletterech. Když zrovna neťuká do klávesnice, poznává různé části Evropy, plete si svetr nebo hledá poklady v bazarech a sekáčích.