Google Ads je služba společnosti Google, v níž za pomoci zadání důležitých klíčových slov poskytnete větší význam vašemu webu ve vyhledávání Google. Nejenže tak přilákáte více zákazníků, s Google Ads zaujmete také správné publikum, které může být z vašeho okolí, ale i jakéhokoliv koutu světa.
Proč využívat Google Ads
Služba Google Ads poskytuje možnost reklamy ve vyhledávači Google, jeho Vyhledávací, Obsahové síti či partnerských webech. Reklamu spouští klíčová slova – to znamená, že se lidem na Googlu objeví právě tehdy, když hledají věci, které nabízí váš e‑shop. Vaše kampaně můžete cílit různým způsobem (např. přivedení nových návštěvníků na web či zvýšení online prodeje) a na různé oblasti (státy, regiony, města nebo v konkrétní vzdálenosti od sídla firmy).
Platíte za výsledky
Přihlášení do Google Ads je bezplatné. Platby se účtují, až když uživatel klikne na reklamu a přejde na váš web. Výše rozpočtu je zcela na vás.
Typy kampaní Google Ads
Reklama ve Vyhledávací síti
Reklamy ve Vyhledávací síti Google jsou textové reklamy, které se nachází nad (občas také pod) neplacenými výsledky vyhledávání a jsou označené štítkem „REKLAMA“. Díky tomu, že se spouští zadáním klíčových slov, oslovujete rovnou zákazníky, kteří mají o vámi nabízené zboží skutečný zájem. Výsledky těchto kampaní zaznamenáte prakticky hned.
Pokud nabízíte něco nespecifického, je třeba vymyslet způsob, jak zákazníka zaujmout – s vaší reklamou se často zobrazí také reklama konkurence. Pokud je naopak vaše zboží velmi specifické nebo se jedná o novinku na trhu, musíte být při výběru klíčových slov kreativní. Místo inzerce na název produktu vybírejte jako klíčová slova obecná slova, která definují problém, který váš produkt řeší. I touto cestou se k vašemu produktu mohou zákazníci dostat.
Určitě se pro začátek vyplatí testovat větší množství reklamních sestav a klíčových slov. Podle výsledků jednotlivých inzerátů se pak rozhodnete, které reklamy má smysl nechat běžet a které ne.