Gemius zveřejnil výroční zprávu o polském elektronickém obchodu, která je hlavním zdrojem údajů o fungování e‑commerce v Polsku. Zjistěte, kudy se ubírá tamní online trh a přizpůsobte e‑shop aktuálním trendům. Máme pro vás stručný přehled.
Aktuální informace jsou základ úspěchu
Co ze zprávy vyplývá:
- 84 % Poláků používá internet, z toho 73 % nakupuje online (11% nárůst od roku 2019).
- Mezi nejčastěji nakupované výrobky patří oblečení a doplňky, obuv, kosmetika, CD, knihy, filmy či vstupenky do kin. Rostou i nákupy elektroniky, aut a nábytku.
- 3 z 10 Poláků nakupují v e‑shopech s mezinárodním zastoupením.
- Nejčastěji využívanou možností dopravy je doručení do schránky (61 %). Nejoblíbenější kurýrní společnosti jsou DPD, DHL a Inpost.
- Nejpoužívanějším způsobem vrácení zboží je bezplatná kurýrní služba přímo do domu (52 %). Nicméně 30 % Poláků nikdy nevrátilo objednávku.
- Poláci používají všechny možné způsoby platby od dobírky a bankovního převodu po platby přes Bik a QR. Nejčastěji používanou službou je PayU.
- Nejdůležitějšími faktory při rozhodování o nákupu jsou na prvním místě náklady na doručení a na druhém místě cena položky.
- V první čtvrtině roku 2020 byl zaznamenán největší nárůst v těchto sekcích: 26 % potraviny, 20 % gadgets, 20 % knih a 20 % zdraví a krása.