Proč je výhodné inzerovat ve vyhledávačích zboží při vstupu do zahraničí
Účinnek nastává rychle
Inzerce ve vyhledávačích zboží se rozvíjí mnohem rychleji než SEO a často rychleji, než běžná PPC reklama. Je tak ideální jak k získání prvních zákazníků, tak k otestování trhu. Od reakcí zákazníků, přes konkurenci až po trable formálního rázu.
Konkurence je nekompromisní
Pro vstup na trh má váš e‑shop jistě připraveny konkurenční výhody pro teré by si jej zákazníci měli zvolit. Bude mít však také nevýhody. Intenzivní porovnání vašich nabídek s konkurencí umožní potrvdit, zda vaše výhody budou dostatečné.
Příprava inzerce je levná
Spuštění inzerce ve vyhledávačích zboží je rychlé a poměrně levné. Tím podtrhuje vhodnost pro „průzkum bojem“. Pokud nebude tato inzerce fungovat efektivně, je třeba příčiny prozkoumat do hloubky a vyřešit. Je pořád levnější zaplatit tento „průzkum bojem“ a z trhu ustoupit zpět, než se dlouhé měsíce snažit na mnoha markeitngových frontách a nakonec odejít stejně.
Jak se připravit na vstup e‑shopu do zahraničí
Nerad bych vzbudil dojem, že vstup do zahraničí je pomocí vyhledávačů zboží hračka. Nikoliv. Potřebuje důkladný výzkum a plánování. Neměl by vám chybět:
- business plán, včetně konkurenčních výhod, nevýhod, správného složení nabídky zboží…
- procesy nastavené na obsloužení daného trhu, od logistiky, přes platební metody až po zákaznickou podporu
- jazyková mutace e‑shopu včetně cen v místní měně
Jak pomáhá vstupu do zahraničí Mergado
Mergado pomáhá, v prvé řadě, konverzí dat. Vytváří-li váš e‑shop XML pro Zboží.cz či Heureku, pomohou vám odborníci „naklonovat“ tato XML i pro jiné vyhledávače zboží. V současné době tak činí pro všechny slovenské vyhledávače zboží a německé Idealo a Billiger.