Rozhovor: Favi.cz — inspirace v oblasti bydlení

Jakub Nožička
25. 2. 2016
3 minuty čtení

Nedávno jsme psali článek o Biano. Nyní vám představíme projekt z podobného segmentu. Favi.cz si zakládá na tom, že není cenovým srovnávačem, ale spíše inspirativním rádcem v oblasti bydlení. K rozhovoru s Mergadem svolil Radomír Hejl, společník v projektu Favi.cz.

Radku, mohl bys, prosím, Favi představit?

Favi je vlastně výchozí místo, kde by měl začít každý, kdo si chce zlepšit domov a skládá se ze tří částí, které jsou úzce propojeny. Máme část inspirační, část produktovou a magazín. Všechny části jsou propojeny a například v produktech se zobrazují i fotky z magazínu, přímo do článků vkládáme konkrétní produkty z našeho katalogu a stejně tak zase u produktů se chystáme zobrazovat konkrétní inspirace, aby člověk věděl, jak jej zakomponovat do interiéru.

Proč jste si jako zaměření vybrali téma bydlení a s ním spojené věci?

S kolegou Honzou Zajícem jsme zhruba před rokem prodali naši firmu Webdio. V tom období jsme oba rekonstruovali byty a nakupovali nábytek, takže jsme poznávali tento obor a současně jsme pocítili potřebu, aby tady byl projekt, který propojí offline svět jednotlivých produktů s inspiracemi a informacemi na webu.

Představil jsi nám projekt, mohli bychom se nyní pobavit o konkrétních číslech?

Jistě. Favi aktuálně naštěvuje více než 5 – 10.000 návštěvníků denně, s tím, že aktuálně máme registrovaných zhruba 70 eshopů. Z těch velkých bych zmínil například Sconto, Bonami, atd.
Co se týká inspirací, tak máme zhruba 15 – 20.000 inspirací od stovek interiérových designérů a architektů.

Mohl bys prosím vysvětlit ten pojem inspirace?

Inspirace není produkt na bílém pozadí, ale je to produkt zasazený do reálného prostředí. Klasický problém většiny eshopů je to, že vidíš křeslo, které je na bílém pozadí a ty si nedokážeš představit, jak by mohlo vypadat u tebe doma nebo v nějakém podobném interiéru například v kombinaci s dřevěným stolem.

Jak tyto inspirace vznikají?

Inspirace jsou prezentacemi realizací architektů, designérů a podobných profesionálů. První varianta je, že designéři nafotí interiér, který už někde vytvořili. Druhá varianta je spolupráci s eshopy. Ty využívají možnosti vložit na Favi inspirační fotografie, na nich označit produkty a ty potom vyjíždí v daných kategoriích.

Takže když jsem prodejce, musím dodat fotky, kde je zobrazený produkt, který prodávám a pak ti jej emailem pošlu a domluvíme se?

Tím, že jsme malý rostoucí projekt, tak i toto je jedna z možností. Druhá možnost je, že si naši admini najdou tvoje produkty na některé z už existující inspiraci. Aktuálně máme projekt, kdy každý týden navštěvujeme jednoho bloggera, který nám vždycky pošle fotky svého bytu, řekne nám něco o tom, proč byt vypadá tak, jak vypadá a i na těchto fotkách pak můžeme označit produkty, které eshopy nabízí. Těch možností je více a aktuálně pracujeme na dalších.

Pro jaké eshopy je vhodná inzerce na Favi?

Pro jakýkoli eshop, který nabízí zboží ze sortimentu nábytku, dekorací i „stavebnější“ sortiment, jako jsou podlahy, dlažby, obklady. Není nutné, aby eshop prodával jenom tento sortiment, stačí, když se v tomto sortimentu nachází pouze část prodávaných produktů.

Máte nějakou zkušební lhůtu?

Ano, nabízíme 500 prokliků zdarma. Po jejich proklikání to s eshopem osobně vyhodnocujeme, zjišťujeme, jak inzerce fungovala, případně upravujeme váhy zobrazování produktů tak, abychom dospěli k mechanismu zobrazení, který je pro eshop výhodný a rentabilní.

Obchodní model máte postaven na platbě za proklik?

Přesně tak, máme PPC model.

Jak by měl eshop postupovat, pokud by si chtěl vyzkoušet inzerci na Favi.cz?

Stačí, když napíše na krasnebydleni@favi.cz a my už se s ním domluvíme. Je to vlastně podobný proces jako na Heurece nebo Zboží.cz. Stačí XML feed například ve formátu Heureky a my už vše zařídíme sami — přiřadíme kategorie, zalistujeme zboží, atd. Následně klient dostane přístupy do administrace a může začít inzerovat.

Děkuji za rozhovor.

Jakub Nožička

Kuba vám odpovídal, když jste psali dotaz na Mergadovu českou podporu. Je autorem řady článků a návodů. To proto, že věděl, jaké trable jste řešili nejčastěji. Když zrovna nepracoval pro Mergado, hrál na basu s kapelou Ponk, se kterou získal hudební cenu Anděl.