Pavle, můžeš se ohlédnout za loňským rokem? Co se povedlo, co se nepovedlo…
Rok 2014 byl ve znamení růstu počtu eshopů. V současné době jich máme přes 2000 v placeném režimu. Taky se nám podařilo zvýšit konverznost našeho webu.
Zvýšit konverznost? Co si pod tím můžeme představit?
Vylepšili jsme uživatelské rozhraní, takže když se zákazník dostane do Srovnáme, je větší pravděpodobnost, že se do eshopů dostane a může tam nakoupit, než tomu bylo dříve. Vzrostl podíl prokliků přímo do eshopů.
Mluvil jsi o počtu eshopů. Jaký je počet produktových karet na Srovnáme?
V červnu to bylo 1.863.740 produktových karet.
Jaké další novinky byly ve Srovnáme v minulém roce?
Začali jsme intenzivněji spolupracovat s eshopy – pomáháme jim nastavit inzerci aby dosahovaly větších zisků. Za těmi většími inzerenty osobně jezdíme, vysvětlujeme jim, na jakém principu funguje Srovnáme a konzultujeme nastavení jejich inzerce.
Jaké tipy jim obvykle doporučujete?
Standardem je, že větší eshopy optimalizují inzerci hlavně pro větší vyhledávače a na ty menší se jim nedostává času. Doporučujeme revidovat bidding, protože za minulý rok, kdy nám přibylo 1000 nových eshopů se docela zvedlo konkurenční prostředí a ceny za proklik, které měly eshopy defaultně nastaveny, už nepřinášejí takovou návštěvnost jako dříve.
Doporučujeme taky vyzkoušet slevové kupony, které se zobrazují přímo v produktových kartách. Toto může být výhodou pro eshopy, které mají dražší zboží a chtějí se nějak odlišit od konkurence.
Máte nějaká konkrétní čísla nebo případy, kde to dobře funguje?
Záleží na eshopu a sortimentu. Dobře tato strategie funguje například v sortimentu bílého elektra. A vlastně všude, kde je více konkurenčních e‑shopů.
Co připravujete na rok 2015?
Letos jsme se zaměřili na SEO, linkbuilding a vlastní PPCčka. Díky tomu, že jsme na těchto věcech zapracovali, tak máme kvalitnější návštěvnost. Na první pohled to nemusí být vidět, ale eshopy to často pociťují právě na zvýšeném počtu objednávek.
Můžeš říci, kolik lidí stojí za Srovnáme?
Za Srovnáme stojí 12 lidí plus externisté.
Plánujete zapojení do nějakého monitoringu návštěvnosti?
Dříve jsme byli na Netmonitoru, nicméně jsme se rozhodli touto cestou dále nejít. Zčásti byly důvodem i finance, ale zejména šlo o změnu filozofie. Zjednodušili jsme web a ubylo bannerových pozic. Nechceme jimi tříštit pozornost zákazníka, který se pohybuje po Srovname. Už tak je přehlcený reklamou z jiných portálů, a právě z toho důvodu jsme web pročistili, což nám pomáhá navést zákazníka přímo k nákupu.
Ještě něco důležitého jsme nezmínili?
Nově jsme spustili spolupráci s Kupnajisto. Domluvili jsme se s nimi, že eshopy, které budou podporovat platební metodu Kupnajisto, budou mít speciální ikonu Kupnajisto a budou mít výhodu v řazení na produktových kartách.
Děkuji, Pavle, za rozhovor a držím palce do dalšího rozvoje Srovnáme.