Rozhovor s odborníkem — Proficio

Jakub Nožička
19. 2. 2016
4 minuty čtení

V rámci rozhovorů s agenturami, které spolupracují s Mergadem tentokrát přinášíme rozhovor s Petrem Halíkem z agentury Proficio.

Petře, můžeš prosím Proficio představit?

Jsme digitální agentura Proficio. Snažíme se klientům posunout vpřed jejich byznys v digitálním prostředí. “Posuneme vás vpřed” je i náš slogan.

Naše služby zahrnují nastavení kompletní strategie v rámci digitálu. Tedy celý online: řešení výkonnosti webu a detailní práce na kanálech, které mu přivádějí návštěvnost — PPC, SEO, Facebook atd.

Můžeš stručně shrnout historii Proficia?

Pracuji v onlinu od roku 2010, agenturu jsem založil v roce 2013 a pořádně jsme se do toho opřeli až v roce 2015. Agentura tedy začíná svůj čtvrtý rok a výsledkem je zatím 12 lidí v týmu a desítky klientů. Postupně se propracováváme mezi klíčové agentury v ČR, co se týče objemu práce i její kvality.

Jakou nabídku poskytujete svým klientům?

Dlouhodobým záměrem bylo nabídnout klientům pouze služby, které umíme opravdu kvalitně obstarat. A když jsme na něco neměli specialistu v týmu, najímali jsme specialisty zvenčí. Ať už to byl David Lörinz, Honza Kvasnička, Pavel Ungr nebo další zkušení konzultanti. A neváháme se ani dnes obrátit na zkušenější, přestože už jsme schopní celou digitální strategii kompletně zajistit sami. Řešíme vždy nejdříve to, kde klienta nejvíc tlačí bota. Pokud klienta trápí okamžité prodeje, řešíme zvýšení kvalitní návštěvnosti, pokud vidíme, že na webu chybí klíčové prodejní stránky, tak tam samozřejmě neženeme PPC kampaně, ale začneme u UX a výkonnosti webu.

Já to popisuji tak, že řešíme komplexní digitální strategii. To znamená výkonnost jednotlivých kanálů online marketingu z hlediska návštěvnosti a obchodních výsledků webu. Ve finále nastavujeme obsahové strategie a sociální sítě tak, aby práce měla dlouhodobou hodnotu. Když má web výkonnou strukturu a chodí tam kvalitní návštěvnost, tak se roztahujeme dál. To je pro mě digitální strategie, kde je výkonný web, chodí mu návštěvnost z dobrých zdrojů a on má nastavenou dlouhodobou strategii pro social a obsah.

Můžeš přiblížit, pro jaké klienty pracujete?

Nejraději pracujeme pro klienty dlouhodobě. Ne jednorázové nastavení vyhledávačů zboží nebo jednorázová analýza webu. Chodí nám poptávky typu: “Máme málo klientů, jezdí k nám málo lidí, jsme lázně uprostřed Čech, pomozte nám s tím.“

My řekneme: “OK, váš web on-pageově nesedí, musíme to předělat, komunikace vašeho webu vůbec nesedí vaší cílové skupině.” Předchází tomu výzkum alespoň na základě hloubkového rozhovoru s majitelem/​markeťákem. Řekněme, že bude trvat například půl roku, než se web udělá pořádně, pojďme tedy rozjet základní analýzu klíčových slov a získat tam návštěvnost z PPC kampaní. Nastavíme rozumnou komunikaci v rámci retargetingu a na Facebooku.

Nejradši máme, když dostaneme zadání typu: “málo prodáváme, tohle je naše cílová skupina, máme na trhu už nějaký konzistentní produkt, pomozte nám to pomocí onlinu vyřešit”. To je nejlepší zadání, kde můžeme začít komplexně uvažovat a nevyplňujeme pouze jeden dílčí zadaný úkol.

Zkusme se podívat na ty zákazníky. Když budu podnikat z obýváku a řeknu, že na marketing mám tisícovku měsíčně, měl bys mi co nabídnout?

Díky tomu, že ještě pořád mám nějaký čas, tak bych si s takovým člověkem alespoň zavolal a přátelským hovorem jej správně nasměroval. Takto to doposud občas dělám s přáteli, kteří rozjíždějí nějaké menší podnikání a potřebují nasměrovat. S tisícikorunou na reklamu mi přijde lepší člověka nasměrovat k jeho vlastní práci, k vlastnímu načerpání informací, které si nastuduje a bude moci si službu nastavit sám.

Můžeš uvést nějaké reference?

Aktuálně je pro nás skvělý klient Pneuboss. Je to velký e‑shop s pneumatikami, který vstoupil do superkonkurenčního prostředí a snaží se získat kus trhu. Je tam spousta práce, která je zajímavá a obnáší interakce s další agenturou, která se stará o web a se samotným klientem. Zajímavá je i práce pro firmu HT dveře, která nabízí bezpečnostní dveře, což je také velmi konkurenční prostředí, je tedy nutný kreativní přístup. Čím je trh více konkurenční, tím je to zajímavější výzva. Ještě bych uvedl zajímavého klienta Sportobchod.cz.

Dokázal bys shrnou několik bodů, proč by si měl klient vybrat právě vás?

Nechci, aby to znělo jako klišé, ale opravdu umíme vyřešit digitál v celé šíři. Nepotřebujeme prodat nějakou jednu službu, která třeba nedává smysl. Neřešíme kampaně, pokud víme, že je na webu nějaký problém. Snažíme se komplexně uvažovat, nastavit kampaň podle priorit a není pro nás cílem za každou cenu něco prodat.

Děkuji za rozhovor.

Jakub Nožička

Kuba vám odpovídal, když jste psali dotaz na Mergadovu českou podporu. Je autorem řady článků a návodů. To proto, že věděl, jaké trable jste řešili nejčastěji. Když zrovna nepracoval pro Mergado, hrál na basu s kapelou Ponk, se kterou získal hudební cenu Anděl.