Tomáši, představ, prosím, čtenářům Domodi
Domodi je sociální síť pro všechny módní nadšence. Snažíme se o to, abychom sdružili na jednom místě co nejbohatší paletu produktů ze segmentu módy a home & dekor. Výběr těchto produktů řešíme trochu jinak, než je zvykem. Prvořadá je kvalita samotných produktů a jejich kvalitní fotografie. Důležitá je tedy estetická stránka věci — zákazník nevybírá až tolik podle parametrů jako podle vzhledu produktů. Chceme pro něj být inspirací.
Můžeš naznačit konkrétní čísla návštěvnosti, tržeb, atd.?
V České republice minulý rok jsme zprostředkovali nákupy za 700 milionů korun. Působíme ale i v jiných zemích — Německu, Polsku, Itálii… Českou verzi navštěvuje 80.000 návštěvníků denně a pořád rosteme.
E‑shopy inzerují na Domodi buď ve “free”, nebo v placeném režimu. Jaký to má dopad na jejich prodeje?
Pro e‑shopy v prémiovém režimu může být Domodi jedním z hlavních zdrojů příjmů, což se v rámci free inzerce může stát jen stěží.
Pod jakým brandem vystupujete v zahraničí?
Prozatím vystupujeme pod hlavičkou Domodi, ale v určitých státech jednáme o změně brandu.
Takže když zadám do vyhledávače Domodi.sk, tak najdu vaši slovenskou verzi?
Prozatím používáme českou, německou, polskou a italskou doménu, Slovensko zatím není aktivní.
Co se vám podařilo v roce 2014?
Byl to pro nás vlastně první kompletní rok, takže byl ve znamení růstu. Jak jsem již zmínil, v Česku to byl obrat 700 milionů, ve všech ostatních zemích jsme rostli o stovky procent… vlastně to byl docela dobrý start!
Co se vám naopak nepodařilo?
Abych řekl pravdu, tak mě nic nenapadá. Myslím, že vývoj předčil naše očekávání.
Jak vypadá tým lidí, který stojí za Domodi?
V současnosti na této značce pracuje okolo deseti lidí, kteří se starají o vývoj, marketing a content. Plus máme externí adminy, kteří nám pomáhají s obsahem. O Česko se staráme tady v Liberci, ale pak máme ještě polský tým, který pracuje pro tamní trh a Itálii.
Jaké novinky mohou inzerenti očekávat letos?
Pracujeme na tom, aby se nadále zvyšoval počet uživatelů Domodi a aby rostly počty objednávek. Pracujeme na kvalitnějším řazení produktů a jejich vhodné prezentaci v kolekcích a setech.
Děkuji za rozhovor Tomáši.