Podmínky na trhu
Rakousko má přes 8,5 milionu obyvatel. Celkové HDP dělá 374 miliard USD, podle hodnocení Světové banky HDP na obyvatele je Rakousko 23. nejbohatší zemí. Penetrace internetu je zde velmi vysoká, necelých 90 % Rakušanů internet pravidelně používá. Podle průzkumu webu export.gov v loňském roce nakoupilo zboží online na 62 % Rakušanů ve věku 16 až 74 let, obrat ecommerce v tomto roce činil 7,9 miliardy dolarů. Průzkum export.gov také poukazuje na fakt, že téměř polovina rakouských obyvatel používá k vyhledávání zboží online smartphony a 23 % z nich přes smartphone přímo nakupuje. Trend online nákupu prostřednictvím mobilních zařízení bude pokračovat, předpokládá se, že do roku 2021 dosáhne 73,4% růstu. Populární sociální sítě, na kterých se Rakousku vyplatí inzerovat, jsou zejména Facebook, Twitter a Youtube.
Chování rakouských zákazníků
V Rakousku se využívání technologií pro nákup online neomezuje pouze na mladší generace. Starší zákazníci, jejichž počet roste velkým tempem, pro uskutečnění nákupu na internetu disponují dostatkem technických znalostí i financí. Dotazník firmy Statistik Austria z roku 2016 uvádí 75% Rakušanů, že na internetu hledá specifikace produktů a srovnává jejich ceny předtím, než provede nákupy. Podle článku Eshopworld byli roce 2016 nejčastějšími zákazníky e‑shopů muži ve věku 35 – 44 let, druhou největší skupinou pak byli mladí lidé mezi 25 a 35 lety.