21 marketplaces a srovnávačů, kde v roce 2024 najít nové zákazníky 

Veronika Kusalíková
8. 1. 2024
14 minut čtení
marketplaces a zbožaky 2024

Chcete navýšit své zisky z online prodeje? Přinášíme srovnání těch nejznámějších českých i zahraničních inzertních platforem, které v tomto roce vyzkoušet. 

Chcete navýšit své zisky z online prodeje? Inzerujte na srovnávačích zboží a marketplaces. Zviditelníte tím své zboží i e‑shop, takže po nich nakupující sáhnou dřív než po konkurenci. Který prodejní kanál zvolit, jaké jsou jejich výhody i nevýhody a jak vůbec s prodejem začít? Přinášíme vám velké srovnání těch nejznámějších českých i zahraničních inzertních platforem, které v tomto roce musíte vyzkoušet. 

Kde prodávat zboží online v roce 2024

V tomto velkém přehledu se na české i evropské prodejní kanály díváme z pohledu země působnosti, způsobu napojení feedů či z hlediska toho, kolik vás přítomnost či inzerce na nich bude stát. Zajímá nás ale i celková návštěvnost či počet prodejců. Počty o měsíční průměrné návštěvnosti čerpáme z oficiálních stránek daných systémů a pokud nejsou k dispozici, vycházíme z webu similarweb. Pokud není uveden počet prodejců, tuto informaci se nám nepodařilo sehnat.

MARKETPLACES

Marketplaces jsou v poslední době trendem pro online prodejce po celé Evropě, kterým umožňují nabízet své produkty prostřednictvím jedné webové stránky. Jsou navíc způsobem, jak být přítomen v tradičním e‑commerce prostředí bez nutnosti vlastního e‑shopu. Amazon, eBay, Alibaba či Etsy, to jsou všechno tržiště, která určitě znáte. Vás budou spíš ale zajímat české a evropské alternativy. Které to jsou? MALL.CZ, Alza.cz, Slevomat a nově i Allegro či Kaufland.

Marketplace si představte jako velké nákupní centrum. Za to, že vám tržiště poskytuje prostor prodávat své zboží, mu platíte provizi z každého prodaného zboží. Odpadá vám pracné shánění zákazníků, protože daný “nákupák” spousta lidí zná a nakupuje v něm. Ve vaší režii je pak cenotvorba, balení, odeslání zboží a případná reklamace. 

Výhody marketplaces:

  • platíte, jen když prodáváte 
  • rychlý a snadný vstup na trh
  • nízké vstupní náklady
  • vlastní e‑shop není nutný
  • velká a rozmanitá zákaznická základna

Nevýhody marketplaces: 

  • vysoká konkurence
  • provize z prodeje (okolo 5 – 17 %) 
  • nízká loajalita zákazníků 
  • nezískáváte data o zákaznících
  • upozadění vašeho brandu (ve free verzích prodáváte pod jménem daného tržiště) 

Marketplaces bývají dobrým řešením, pokud chcete rychle expandovat do zahraničí. Odpadne vám aktivní shánění tamějších zákazníků – najdou si vás na místním marketplace sami.

  1. AlzaTrade

15 000 000+ návštěv/​měsíc, 1 000 prodejců 
kde: Česko

Alzu zná každý, ale externím prodejcům se jako AlzaTrade otevřela teprve v roce 2021. Díky vysoké návštěvnosti, ale zatím stále malému počtu prodejců je AlzaTrade zajímavou obchodní příležitostí. Prodáváte zde bez poplatků, platíte provizi jen za zboží, které skutečně prodáte. 

Je dobré vědět, že AlzaTrade nabízí trochu jiný model než obvyklé marketplaces. Na AlzaTrade neprodávají zboží zákazníkovi jednotliví prodejci, ale společnost Alza. Zákazníci tak uzavírají smlouvu přímo s Alzou. Ta je tak zodpovědná za kompletní prodejní a poprodejní proces včetně reklamací a nese odpovědnost za dodání zboží a poskytování všech služeb. Ve vztahu k Alze jsou pak jednotliví prodejci v postavení dodavatelů. Jedná se o tzv. dropshipment model. 

Co je feed a k čemu ho potřebujete? 

K prodeji či inzerci mimo svůj e‑shop budete potřebovat tzv. feed. Je to datový soubor, který dodává prodejní platformě informace o vašich produktech, jako je název, popis, cena, hmotnost, atd. Nejčastěji se setkáte s požadavkem na feed ve formátu XML a CSV. Kde feed najít a jak jej upravit podrobně, vysvětlujeme v článku Co je feed a proč jej potřebujete ve své e‑commerce strategii.

  1. Kaufland

CZ: 5 500 000 návštěv/​měsíc, cca 2 500 prodejců
DE: 32 000 000 návštěv/​měsíc, 11 000 prodejců 
kde: Česko, Slovensko, Německo

Kaufland je jedním z nejrychleji rostoucích online tržišť v Německu, ale od roku 2023 už i v Česku a na Slovensku. Podobně jako u Alzy, i zde můžete těžit z vysoké návštěvnosti a relativně malého počtu prodejců. Velkou výhodou také je, že pro všechny tři trhy vám stačí jen jedna registrace

Kromě standardní provize z prodeje počítejte i s měsíční sazbou v přepočtu 950 korun. V ceně máte možnost nahrát neomezené množství produktů, multikanálový marketing, překlad produktů či zákaznický servis ve vašem jazyce. Za příplatek si ke svým produktům můžete přidat odkaz na váš vlastní e‑shop.

  • poplatky: v přepočtu 950 Kč/​měsíc či 1 200 Kč včetně odkazu na váš eshop
  • provize: 7 – 16 % podle kategorie zboží, více informací zde 
  • napojení: manuální, API, CSV feed (produktový nabídkový)
S PRODEJEM NA MARKETPLACES POMŮŽE MERGADO

S Mergadem jednoduše upravíte feedy pro více než 1 000 formátů českých i zahraničních prodejních platforem. Prvních 30 dní máte navíc zdarma! 

  1. MALL.CZ

CZ: 8 000 000 návštěv/​měsíc, n/​a
all: cca 15 000 000 návštěv/​měsíc, 4 500+ prodejců  
kde: Česko, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Chorvatsko a Slovinsko 

Přestože se MALL stal součástí skupiny Allegro, nezdá se, že by jej to mělo ohrozit. Spíše naopak. MALL stále stabilně roste a prodejcům nabízí zajímavé podmínky na jednom z nejznámějších českých a slovenských tržišť. 

MALL si účtuje měsíční poplatky dle typu napojení (290 Kč za manuální vklad produktů a 990 Kč za API/XML feed). Co se týče provizí, za každou uskutečněnou objednávku zaplatíte 9 Kč + marži z prodeje dle dané kategorie. MALL se vám na oplátku postará o placenou propagaci vašich produktů (včetně Black Friday kampaní) či pomůže s vrácením zboží. 

  • poplatky: 290 Kč za manuální napojení, 990 Kč za API/XML feed
  • provize: 9 Kč za objednávku + 8 – 20 % dle kategorie zboží, více informací zde 
  • napojení: manuální, API, XML feed (produktový dostupnostní)
  1. Allegro

CZ: 13 000 000 návštěv/​měsíc, 20 000+ prodejců 
all: 200 000 000+ návštěv/​měsíc, 150 000+ prodejců 
kde: Česko, Slovensko (již brzy), Polsko, Maďarsko, Chorvatsko a Slovinsko 

Allegru se přezdívá polský Amazon. A není divu. Je to největší online nákupní platforma a dokonce i druhá nejnavštěvovanější stránka v celém Polsku (navštěvovanější než YouTube). V Česku se Allegro nejprve dostalo do povědomí koupí Mall.cz a poté spuštěním i českého Allegro.cz. Toto tržiště se pyšní širokou nabídkou produktů a jednoduchým přístupem na polský trh, kde můžete oslovit až 20 milionů potenciálních zákazníků. 

Allegro nemá žádné povinné měsíční poplatky. Abyste však byli vidět, s nějakou tou investicí počítejte. Allegro nabízí tzv. placené předplatné za 245 Kč, 995 Kč a 15 000 Kč, které vám otevře dveře analytice či přidání vašeho loga k nabídkám.

  • poplatky: 0 Kč; avšak možnost předplatného s přístupem k rozšířeným funkcím
  • provize: 2 – 13,5 % podle kategorií, podrobněji zde 
  • napojení: manuální, API; momentálně nelze listovat na Allegro.cz pomocí XML feedu napřímo, využít však můžete např. aplikaci Mergado Marketplaces.
  1. eMAG

80 000 000+ návštěv/​měsíc, 56 000 prodejců 
kde: Maďarsko, Bulharsko, Rumunsko 

Potřebujete své zboží dostat na rumunskýbulharský či maďarský trh? eMag je největším marketplacem na tomto území. Měsíčně jej navštíví úctyhodných 84 milionů zákazníků. 

Prodej na eMAG vás vyjde jen na provize z prodeje. Počítejte ale i s nějakými výdaji na placenou propagaci, aby vaše zboží zákazníci mezi všemi 12 000 000 produkty našli. Bonusem jsou překlady produktů zdarma. 

  • poplatky: 0 Kč 
  • provize: 7 – 25 % podle kategorií, podrobněji zde 
  • napojení: API, XML feed
Srovnání nejznámějších marketplaces. Zdroj: MEGRADO
srovnani marketplaces graf
Potenciální zásah v počtu nakupujících. Pokud např. marketplace působí v zemi s 50 mil. obyvatel a odhaduje se, že 60 % z nich nakupuje online, potenciální zásah tohoto kanálu je 30 mil. AlzaTrade sice působí jen v ČR, plánuje ale expanzi do DE, AUT a HU.

ZBOŽOVÉ SROVNÁVAČE

Zbožové srovnávače uživatelům umožňují porovnávat ceny parametry různých produktů od různých prodejců. “Zbožáky” obvykle neposkytují možnost přímého nákupu produktů, tím se primárně liší od marketplaces. Po kliknutí na produkt je zákazník přesměrován na váš e‑shop. Vlastní e‑shop je proto nutností. Velkou výhodou srovnávačů je možnost sběru recenzí, kterými váš e‑shop získá na důvěryhodnosti. 

Srovnávače třídí produkty do tzv. produktových karet. Každá karta zastupuje daný produkt (např. Iphone X 64 GB vesmírně šedá) a kromě informací o zboží nabízí srovnání cen jednotlivých e‑shopů. Právě zde probíhá mezi e‑shopy souboj o nejlepší (nejvyšší) pozici. 

Od marketplaces se srovnávače liší i jiným typem poplatků. Vzhledem k tomu, že na srovnávačích neprobíhá samotný nákup, e‑shopy neplatí komisi za uskutečněný prodej, ale za proklik (CPC), čili za každé kliknutí na jeho nabídku.

Výhody srovnávačů: 

  • jeden ze zdrojů návštěv vašeho e‑shopu
  • široká zákaznická základna
  • sběr recenzí a budování důvěryhodnosti

Nevýhody srovnávačů: 

  • nutnost vlastního e‑shopu
  • vysoká konkurence v rámci produktových karet, a tudíž tlak na ceny 
  • nemožnost srovnávat produkty, které na trhu prodáváte jen vy

Srovnávače zboží navštěvují zákazníci, kteří už vědí, co chtějí, a jenom hledají, kde je koupě vyjde nejvýhodněji. Proto jsou zbožáky poměrně vysoce konverzním kanálem.

  1. Heureka.cz 

CZ: 5 000 000 návštěv/​měsíc, 45 000 inzerentů 
kde: Česko, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Slovinsko, Chorvatsko, Srbsko, Bosna a Hercegovina 

Heureka je nejpoužívanější vyhledávač zboží v České republice a na Slovensku. V současnosti již funguje i jako úspěšný marketplace v rámci Heureka marketplace (dříve Košík). Abyste mohli prodávat na Heurece i vy, musíte získat certifikaci Ověřeno zákazníky, dlouhodobě vykazovat top hodnocení a být v PPC režimu.

Základní verze Heureky je zdarma, každopádně být v PPC režimu je téměř nutnost. Jedině tak se zobrazíte v kartě daného produktu a získáte přístup k řadě dalších funkcí, jako je možnost biddingu, generování reportů a být součástí zmiňovaného marketplace

  • poplatky: proklik z fulltextu a z detailu obchodu 3,90 Kč, ostatní prokliky v PPC režimu podle jednotlivých kategorií 
  • provize: za provizi z přímého prodeje zaplatíte 2,9 – 11 % podle kategorií, podrobněji zde 
  • napojení: API, XML feed
Klára Drážná - citace

“Heureka a Zboží.cz jsou v 99 % případů to první, co spolu s klienty zapínáme. Trochu problematický pro srovnávače je spojovací materiál, např. šroubky, hřebíky – zkrátka sortiment z oblasti stavebnictví či strojírenství, který kupují převážně profesionálové a ne domácí kutilové. Rozhodně bych ale tyto produkty nezahazovala, protože zkusit se má všechno. Jen je dobré právě u takového sortimentu mírnit očekávání i počáteční rozpočet.”

Klára Drážná, D2 Solutions

  1. Zboží.cz

2 100 000 návštěv/​měsíc, 21 000 inzerentů
kde: Česko

Zboží.cz je druhý nejpoužívanější a jeden z prvních srovnávačů v České republice. V roce 2007 ho založil vyhledávač Seznam.cz. Úspěšnost Zboží.cz je proto úzce propojena s tím, jak se zrovna daří Seznamu. 

Na rozdíl od Heureky zde dokážete zboží inzerovat jen v placeném režimu. Platíte však až za proklik do vašeho e‑shopu. Abyste mohli biddovat, nemusíte vlastnit vlastnit žádný certifikát důvěryhodnosti, jako je tomu v případě Heureky. 

  • poplatky: minimální cena za proklik 0,50 – 2 Kč bez DPH + tolik, abyste přehodili konkurenci; více informací zde 
  • napojení: API, XML feed
  1. Srovnáme.cz 

cca 100 000 návštěv/​měsíc, 10 000 inzerentů
kde: Česko

Zbožák Srovnáme.cz má nižší návštěvnost než jeho někteří konkurenti. I tak mu napříč nespecializovanými srovnávači náleží v Česku třetí místo

S novým vedením a důrazem na umělou inteligenci se tomuto srovnávači meziročně výrazně daří zvyšovat tržby. Srovnáme.cz také patří ke kanálům, který za vás řeší placenou reklamu

  • poplatky: proklik z fulltextu 1,50 Kč (v sezóně 1,87 Kč), proklik z detailu obchodu 1,80 Kč (v sezóně 2,25 Kč) + tolik, abyste přehodili konkurenci; více zde 
  • napojení: API, XML feed
  1. Pricemania 

cca 100 000 návštěv/​měsíc, n/​a inzerentů 
kde: Česko, Slovensko 

Srovnávač PriceMania sice najdete i u nás, většího úspěchu však dosahuje na Slovensku, kde obsazuje třetí příčku mezi všemi zbožáky. Pro e‑shopy nabízí tři druhy programu v závislosti na množství funkcí a ceny za proklik. 

  • poplatky: proklik z fulltextu a detailu obchodu 1,8 Kč bez DPH, více o programech i proklicích zde 
  • napojeníXML feed
  1. Google Nákupy

kde: celý svět (kromě Krymu, Kuby, Doněcké a Luhanské oblasti, Severní Koreje, Iráku a Sýrie 

Google Shopping, nebo také Google Nákupy, je jedním z největších srovnávačů zboží na světě. Google Shopping kampaně představují jeden z typů Google Ads reklam. Často bývají významným zdrojem konverzídobrým ukazatelem toho, jestli má smysl pouštět se do inzerce na jiných platformách

Své produkty můžete nahrát do Google Merchant Center zdarma. Platíte až tehdy, pokud se rozhodnete jít do reklam. 

  • poplatky: cena za proklik (CPC) dle nabídek konkurence (nejméně 0,01 dané měny) 
  • napojení: API; XML feed podle Google specifikace
potenciální zásah srovnávačů zboží
Tento graf srovnává potenciální zásah srovnávačů zboží. Zásah je vypočítán na základě počtu obyvatel v zemích, kde tyto služby působí, a podílu obyvatel, kteří nakupují online. Google Nákupy mají největší potenciální zásah kvůli své globální působnosti.

Kanály pro expanzi do zahraničí 

Zbožové srovnávače a marketplaces jsou jednou z nejsnazších cest, jak oslovit zákazníky i v zahraničí. Lokální zákaznickou základnu využijete hned v několika evropských zemích. Začít můžete třeba u slovenských sousedů s Najnakup.sk či s polským ceneo.pl. Velmi oblíbené jsou také zahraniční “alternativy” české Heureky. V Chorvatsku je to jeftinije.hr, dále slovinská ceneje.si, maďarská árukereső.hu, rumunská compari.ro, bulharská pazaruvaj.com či srbská idealno.rs. Stejně jako v případě české Heureky se jedná o srovnávače s možností přímého nákupu. Feedy i pro tyto platformy si jednoduše vytvoříte v MERGADU. Dobře zná formáty a požadavky každé z nich. 

  1. NajNákup.sk 

cca 300 000 návštěv/​měsíc, 10 000+ inzerentů 
kde: Slovensko 

Pokud přemýšlíte nad expanzí na Slovensko, zvažte srovnávač Najnakup.sk. Je to hned po Heurece na místním trhu nejpoužívanější portál. Kromě základní verze, která je zdarma, srovnávač nabízí další tři pokročilé programy

  • poplatky: cena proklik dle jednotlivých kategorií, více informací zde 
  • napojeníXML feed
  1. Ceneo.pl 

50 000 000 návštěv/​měsíc, 26 000+ inzerentů
kde: Polsko 

Menší ale významný konkurent polského Allegra. Ceneo je na trhu už 18 let a mezi Poláky se jedná o nejnavštěvovanější srovnávač. 

  • poplatky: cena za proklik a provize z prodeje dle jednotlivých kategorií, viz zde; v případě přímého nákupu provize od 4,5 % 
  • napojeníXML feed

Ceneo nabízí 30% slevu na první inzerci. Kód naleznete zde: https://biznes.ceneo.pl/

  1. Jeftinije.hr 

cca 1 500 000 návštěv/​měsíc, 3 000 inzerentů
kde: Chorvatsko 

Jeftinije.hr je největším zbožovým srovnávačem v Chorvatsku. Pyšní se zásahem 76 % všech online chorvatských nakupujících. Prvním krokem k zahájení inzerce je vyplnění tohoto dotazníku, poté vás už místní obchodní manažeři provedou celým procesem. 

  • poplatky: cena za proklik (CPC) se pohybuje mezi 0,04 a 0,2 € dle jednotlivých kategorií; základní měsíční předplatné stojí cca 50 eur, více informací zde 
  • napojení: XML feed, více informací zde
  1. Ceneje.si 

1 500 000 návštěv/​měsíc, 3 000 inzerentů
kde: Slovinsko 

Pro expanzi do Slovinska se rozhodně nabízí srovnávač ceneje.si. K expanzi vás možná přesvědčí i to, že slovinské HDP je vyšší než to české, takže svému e‑shopu máte lepší potenciál vytvořit vyšší obrat. Stačí vyplnit vstupní dotazník a vaše slovinská expanze může začít. Feed je nejlepší zasílat v lokálním jazyce, každopádně na Ceneje.si vám schválí i chorvatský feed.

  • poplatky: cena za proklik (CPC) mezi 0,05 a 0,28 € dle jednotlivých kategorií; základní měsíční předplatné stojí 49 €, více informací zde 
  • napojení: XML feed, více informací zde
  1. Árukereső.hu

14 000 000 návštěv/​měsíc, 4 100+ inzerentů
kde: Maďarsko 

Mezi Maďary je árukereső.hu co do počtu návštěvnosti a oblíbenosti jasný vítěz. Účet je zdarma, ale stejně jako v případě české Heureky doporučujeme jít cestou PPC režimu. Zvažte také zapojení se do programu Důvěryhodný obchod. Za recenze od zákazníků tak získáte ocenění s logem, které podpoří důvěryhodnost vašeho e‑shopu. 

Mějte na paměti, že pro inzerci na tomto oblíbeném maďarském srovnávači musíte mít feed, měnu i e‑shop v maďarštině. 

  • poplatky: cena za proklik (CPC) a provize z prodeje dle jednotlivých kategorií, více zde
  • napojení: XML či CSV feed, více informací zde
  1. Compari.ro 

4 000 000 návštěv/​měsíc, 15 000 inzerentů
kde: Rumunsko 

Meziročně nakupuje online v Rumunsku stále více lidí. Pokud chcete zacílit na místní trh, doporučujeme srovnávač compari.ro. V omezeném režimu inzerujete zdarma, PPC režim ale doporučujeme. Zvažte také zapojení se do programu Důvěryhodný obchod.

  • poplatky: cena za proklik (CPC) a provize dle jednotlivých kategorií, více zde
  • napojení: XML či CSV feed, více informací zde
  1. Pazaruvaj.com 

2 000 000 návštěv/​měsíc, 4 500 inzerentů
kde: Bulharsko 

Nejnavštěvovanějším srovnávačem v Bulharsku je pazaruvaj.com. Navštěvuje jej celá třetina populace. Doporučujeme inzerci v placeném módu stejně jako zapojení se do bezplatného programu Správný obchod.

  • poplatky: cena za proklik (CPC) a provize z prodeje dle jednotlivých kategorií, více zde
  • napojení: XML či CSV feed, více informací zde
  1. Idealno.rs

300 000 návštěvníků za měsíc /​měsíc, 300 inzerentů
kde: Srbsko 

Srbská mutace Heureky Idealno, stejně jako Jeftinije a Ceneje, nabízí možnost zobrazení mezinárodního certifikátu CERTIFIED SHOP, což je placená služba, která vám umožní získat odznak certifikovaného obchodu a posílit tak důvěryhodnost vaší značky.

  • poplatky: cena za proklik (CPC) dle jednotlivých kategorií, více zde
  • napojení: XML či CSV feed, více informací zde
Srovnání nejznámějších zbožových srovnávačů
Srovnání nejznámějších zbožových srovnávačů 

SPECIALIZOVANÉ VYHLEDÁVAČE 

Specializované či tematické vyhledávače fungují pouze jako katalog produkty neslučují, proto o nich nehovoříme jako o srovnávačích ale vyhledávačích. Pokud tedy hledáme např. šatní skříň, nenajdeme produktové karty jako u Heureky, ale pouze spoustu jednotlivých nabídek. 

Princip ceny za proklik se nemění. Vyhledávači zaplatíte za každé zákazníkovo kliknutí na vaši nabídku. 

výhody:

  • ideální prostor pro specializované e‑shopy (móda, nábytek) 

nevýhody:

  • vyšší náklady – potřeba častější kontroly inzerce 
  1. Biano 

CZ: cca 1 000 000 návštěv/​měsíc, 1 000+ inzerentů
all: cca 3 000 000 návštěv/​měsíc, n/​a
kde: Česko, Slovensko, Maďarsko, Holandsko, Rumunsko, Brazílie, Portugalsko, Řecko, Itálie 

Biano se řadí ke specializovaným zbožovým vyhledávačům se zaměřením na nábytekdekorace. V Česku spolupracuje s více než 3 000 obchody a nabízí přes 5 milionů produktů. 

Biano je specifické v tom, že zboží nesrovnává, naopak –  pokud máte stejný produkt jako konkurence, snaží se zobrazit jen jeden produkt s nejvyšším skóre. 

  • poplatky: proklik z fulltextu 1,50 Kč (v sezóně 1,87 Kč), proklik z detailu obchodu 1,80 Kč (v sezóně 2,25 Kč) + tolik, abyste přehodili konkurenci; více zde 
  • napojení: API; Biano vlastní specifikaci feedu nemá. Použít můžete např. Google product feed, feed Heureky či Zboží.cz.

“Na Bianu a GLAMI je důležité být velmi opatrný při počtu produktů, které posíláte na tyto portály přes váš XML feed. Tyto stránky mohou v krátké době generovat extrémně vysoký počet kliknutí a bez řádného dozoru může vaše propagace znamenat významné finanční náklady. Doporučujeme proto na úvod odesílat pouze vyfiltrované top kategorie, produkty s nejlepší marží či v případě GLAMI pouze produkty v oblíbených velikostech.”

Libor Toporcer, Invelity

  1. FAVI

CZ: cca 2 500 000 návštěv/​měsíc, 1 000+ inzerentů
all: 13 000 000 návštěv/​měsíc, 1 600 inzerentů
kde: Slovensko, Polsko, Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko, Srbsko, Itálie a Velká Británie 

FAVI je stejně jako Biano online katalog nábytku a věcí do domácnosti. Taktéž působí v 9 zemích a obsahuje okolo 5 milionů produktů. 

TIP: Dejte si pozor na to, že na FAVI musíte nastavovat bidding přes jeho rozhraní a nikoli automaticky skrz XML feed. 

  • poplatky: minimální cena za proklik podle jednotlivých kategorií, viz zde
  • napojení: API; XML feed ve FAVI formátu
  1. GLAMI 

CZ: cca 2 000 000 návštěv/​měsíc, n/​a
all: 40 000 000 návštěv/​měsíc, 3 200 inzerentů 
kde: Česko, Slovensko, Německo, Polsko, Maďarsko, Francie, Rumunsko, Slovinsko, Řecko, Turecko, Bulharsko, Chorvatsko, Španělsko, Brazílie, Estonsko, Litva, Lotyšsko, Itálie

Pokud se specializujete na módu, pak je GLAMI ten správný vyhledávač pro vás. Jedná se o jeden z největších evropských srovnávačů módního oblečení a doplňků. GLAMI v sobě kombinuje prvky vyhledávače zboží a sociální sítě. Zákazníkům umožňuje prohlížet produkty, vytvářet kolekce, sdílet je a komentovat. 

  • poplatky: minimální cena za proklik podle jednotlivých kategorií, viz zde 
  • napojení: API; XML feed v GLAMI formátu
Srovnání nejznámějších tematických vyhledávačů/agregátorů
Srovnání nejznámějších tematických vyhledávačů/​agregátorů
graf agregátory
Tento graf porovnává potenciální zásah specializovaných zbožových agregátorů. Zásah je určen kombinací počtu obyvatel a procenta online nakupujících v zemích, kde tyto služby operují.

Jak vybrat ten správný prodejní kanál

Dočetli jste až sem a stále nevíte, který prodejní kanál či země je pro váš e‑shop to pravé ořechové? To je velmi individuální otázka, na kterou si musíte odpovědět sami. Máme pro vás však jeden tip. Zkuste při výběru zohledňovat trhy, kde je vysoký potenciál růstu a zároveň malý počet konkurentů. Budete mít mnohem větší šanci s vašimi výrobky prorazit. Takové tržní prostředí nabízí například BulharskoRumunsko Slovinsko

Pokud chcete přesto cílit na trhy jako je Česko, Německo či Rakousko, které se vyznačují  významnou vyspělostí online prostředí a velkým počet potenciálních nakupujících, zaměřte se na unikátní zboží s vysokou přidanou hodnotou. 

podíl e-commerce na trhu
Tento graf zobrazuje podíl online prodejů na celkových maloobchodních tržbách (Ecommerce market share on retail sales) v roce 2020 v různých zemích. Podíl ukazuje, jaký díl celkových maloobchodních tržeb byl generován prostřednictvím e‑commerce.

Jak upravit feed pro jednotlivé marketplaces a srovnávače

Každá z prodejních platforem vyžaduje jinou podobu produktového feedu. Aby se vaše produkty v daném zbožáku či marketplace úspěšně zalistovaly, musíte jim dodávat feed, který splňuje požadavky daného kanálu –⁠ jeho obsah je správný a co nejaktuálnější. V takovém případě přichází na řadu nástroje, se kterými feed hromadně upravíte. Jedním z nich je Mergado. Tento automatizovaný editor feedů zná specifikaci více než 1000 českých i zahraničních prodejních platforem, takže se o správnost svých dat nemusíte bát. Mergado umí našeptat kategorie, do kterých produkty zařadit, převádět formáty feedů a ty hotové rovnou daným platformám zasílat. Na prvních 30 dní je zdarma, tak ho určitě vyzkoušejte. 

Tak už víte, kde své produkty začnete prodávat? Ať se rozhodnete pro zbožový srovnávač nebo marketplace, Česko či rovnou zahraničí, prostudování si požadavků dané prodejní platformypříprava kvalitního feedu je prvním krokem, kterým začít. Je to totiž jednoduché. Čím kvalitnější feed, tím správnější zalistování, a tedy i více zákazníků, kteří kliknou na váš produkt.

 

Mergado na 30 dní zdarma
  • upravíte si feed sami a ušetříte náklady za práci programátora
  • plný přístup ke všem funkcím už ve zkušební verzi

Veronika Kusalíková

Copywriterka a obsahová specialistka Veronika má pod palcem anglicky mluvící trh. Slova o Mergadu a novinky ze světa e‑commerce šíří a překládá na blogu, sociálních sítích a v newsletterech. Když zrovna neťuká do klávesnice, poznává různé části Evropy, plete si svetr nebo hledá poklady v bazarech a sekáčích.