Srovnávače zboží: Jak předejdete nejčastějším chybám při nastavování kampaní

Petra Marková
12. 10. 2021
4 minuty čtení
Srovnávače zboží: Jak předejdete nejčastějším chybám při nastavování kampaní

Inzerce na srovnávačích se e‑shopům vyplatí a je jedno, jestli s podnikáním teprve začínáte, nebo se snažíte získat nové zákazníky. Pokud chcete předejít často opakovaným chybám při nastavování kampaní, máme pro vás rychlé tipy šité na míru pro Heureku, Google Nákupy nebo GLAMI.

Inzerce na srovnávačích se e‑shopům vyplatí a je jedno, jestli s podnikáním teprve začínáte, nebo se snažíte získat nové zákazníky. Pokud chcete předejít často opakovaným chybám při nastavování kampaní, máme pro vás rychlé tipy šité na míru pro Heureku, Google Nákupy nebo GLAMI.

Poraďte si s párováním na Heurece jako profíci

Klíčem k výkonné inzerci nejen na Heurece je bezchybná spárovanost produktů. Pro správné zařazení zboží do příslušných kategorií potřebujete přiřadit e‑shop k vytvořené produktové kartě.

Častokrát se stává, že produktový název či kategorie nejsou v požadované formě. Opravu provedete přes elementy CATEGORYTEXT a PRODUCTNAME. Pomocí Mergado pravidla Hromadně přejmenovat kategorie je dokážete opravit přesně pro požadavky Heureky. Mergado usnadňuje práci s nastavením kategorií přes implementovaný našeptávač, který je dostupný i v jednotlivých jazykových verzích.

Osvojte si párování produktů se spolehlivými aplikacemi v Mergado Store. Zkvalitníte tím inzerci na Heurece a výrazně zviditelníte sortiment vašeho e‑shopu.

Co doporučuje pro inzerci na Heurece náš konzultant Luděk Volejník

“Inzerci na Heurece využívá většina českých a slovenských e‑shopů a určitě bych doporučil novým značkám tento srovnávač vyzkoušet. Snad jen těm co mají unikátní sortiment (např. vlastní výrobky) nemusí inzerce přinést výsledky, ale chce to opravdu zkusit. Je to takový “základ”, kterým se většinou inzerce na zbožových srovnávačích startuje. V Mergadu máme množství funkcí a několik doplňkových aplikací, které lze pro řízení inzerce na Heurece použít, takže po technické stránce je možné v Mergadu připravit pro Heureku dokonale vyladěný feed.”

Vylepšete inzerci na GLAMI

Prodáváte produkty z oblasti módy? Využijte sílu srovnávače GLAMI a oslovte zákazníky nakupující oblečení, obuv a doplňky. Konkurenci předběhnete tím, že vaše inzerce bude v dobré kvalitě. Mezi nejčastější problémy patří úkony, které v Mergadu vyřešíte na pár kliků — např. odstranění velikosti z názvu a skrývání produktů, které nejsou skladem.

Jak na skrývání produktů? Pomůže vám videonávod

Rychlé odstranění velikosti z názvu produktu

Na srovnávači GLAMI si dejte pozor na název, který podle jejich požadavků nemůže obsahovat velikost zboží. Tato informace musí být ve feedu uvedena jen v parametrech. Pokud ve svém feedu takové produkty máte, doporučujeme použít Mergado.

Řešení je jednoduché — vytvoříte si pravidlo typu Najít a nahradit, kterým velikosti a jiné parametrické údaje z PRODUCTNAME snadno odstraníte. Vyhledejte v elementu požadovaný výraz a nahraďte ho prázdným políčkem (do kolonky Nahradit nenapíšete nic).

GLAMI má mimo jiné několik pravidel, které musí splňovat i obrázky sortimentu (bez doplňkových textů, logotypů apod.). Vaši obrazovou reklamu dostanete do bezchybného stavu s aplikací Feed Image Editor, ve které vše potřebné hromadně upravíte.

Tipy na GLAMI shrnul specialista z Feed Image Editoru, Marek Daňko

“GLAMI je ideální srovnávač pro sortiment módy a doplňků. Důraz klade na vysoce kvalitní obrázky, proto si dejte pozor na to, abyste splnili všechny podmínky. Kvůli chybám v obrázcích se na GLAMI nedostane průměrně až 18 % produktů. Problémem bývají vodoznaky, nedostatečné minimální rozměry, nepodporované pozadí a chybějící obrázky. Všechny obrázky si však zkontrolujete v bezplatném auditu obrázků.”

Dostaňte zboží na vyšší pozice ve vyhledávání Google

Zamířili jste se svou inzercí na globální platformu Google? Jedním z jejích základních kritérií je správná identifikace produktů. V Google Merchant feedu na to můžete využít identifikátory BRAND, GTINMPN, které slouží k cílenému vyhledávání produktů. U každého z produktů Google vyžaduje alespoň dva z těchto tří identifikátorů. Pokud mají vaše produkty jen jeden, nebo žádný identifikátor, musíte ke každému produktu doplnit element g:identifier_existsnaplnit ho hodnotou false (alternativní hodnotou no).

V Mergadu na tento typ úpravy feedu využijete šikovné pravidlo Přepsat, které aplikujete na zvolený výběr. Jednoduchý návod krok za krokem najdete v článku 7 obvyklých nedokonalostí Google Shopping feedu a jak je odstranit v Mergadu.

Jak vnímá prodejní kanál Google Pavel Novák, PPC specialista Besteto

“Inzerci na Google bych doporučil všem větším i menším e‑shopům, a to zvláště nyní v nadcházející vánoční sezóně. Google je nejvíc využívaný vyhledávač v Čechách i okolních zemích. Inzertní systém Google Ads umožňuje přesné cílení na ty správné uživatele, ať už remarketingově nebo s cílením dle zájmu. Všem e‑shopům bych pak doporučil kampaně v Google Nákupech, které opravdu skvěle fungují a přináší mnoho nových objednávek.”

Pro bezchybný start na každém srovnávači potřebujete XML soubor v požadovaném formátu. Nejste si jistí, zda by splnil požadavky dané platformy? Zkontrolujte jeho stav s bezplatným auditem feedu. Získáte technickou analýzu a doporučení, jak ho s Mergadem opravit.

Mohlo by vás zajímat:

Petra Marková

Slovenský trh a libozvučnou slovenštinu má v Mergadu na starosti content specialistka Petra. Textuje, bloguje, překládá a s vášní tvoří obsah na sociální sítě. A když zrovna nehledá ta správná slova, věnuje svůj čas své bytové džungli, pečení, kavárnám nebo cestování.