Na úvod si připomeňme, jak Data Owl funguje: Data ze statistik srovnávačů (Heureky a Google Analytics) stahuje Mergado pravidelně. A soví aplikace vám k nim dává přístup – skrze nové elementy, které z dat vychází (například nejoblíbenější zboží nebo počet prokliků) můžete svou inzerci nastavit přesněji. Podrobnější představení najdete v tomto článku. Zní to hezky, říkáte si, ale co konkrétně s tím můžu dělat? Máme pár tipů, kde může být Data Owl obecně prospěšný, a o ty se s vámi rádi podělíme. Do budoucna pak věříme, že budou nápady na další použití chodit už přímo od vás.
Nechci biddovat položky, které jsou vidět bez biddingu
Díky nastavení v Data Owlu můžete ušetřit na biddingu položek, které se v produktovém detailu zobrazí vysoko díky své ceně. Najdete je nejhůře na pátém místě a pro jejich zobrazení není nutné klikat na tlačítko “Další nabídky obchodů”. V Data Owlu tedy zaškrtněte vytvoření elementu H_PRICE_POSITION_1. Následně v Mergadu vytvořte výběr s tímto elementem, který vybere produkty s požadovaným umístěním. Na kartě Pravidla potom upravte bidding podle potřeby.
Tady něco nehraje
Chytrá sova vám pomůže odhalit problémy v inzerci, které byste jinak identifikovali jen obtížně. Představte si třeba situaci, kdy váš produkt patří mezi oblíbené (má vysokou popularitu), ale přesto nemá žádný proklik. Pak je asi něco špatně – možná vypadl bidding. Vyfiltrováním takových produktů a jejich následnou kontrolou můžete předejít ztrátám. Začněte tedy zjištěním, jaké je rozložení popularity u produktů z vaší nabídky. Na kartě Pravidla → Upravit elementy → element H_POPULARITY uvidíte, jak populární vaše produkty jsou (čím větší číslo, tím populárnější). V našem případě mají nejoblíbenější produkty hodnotu 10. Následně tuto hodnotu zadáme do výběru produktů a podle výsledků zkontrolujeme nebo upravíme konkrétní položky. Tohle je jenom začátek triků s Data Owlem, v příštím týdnu se můžete těšit na další tipy. Pokud byste měli jakékoli dotazy nebo nápady k aplikaci, ozvěte se nám do fóra!