Tomáš Hanáček je šéfem webových analytiků v digitální agentuře Performics. Na MergadoFestu vedl workshop na téma Google Data Studio. Jaké jsou výhody tohoto nástroje a proč s ním pracovat, nám vyprávěl v tomto rozhovoru.
Jak vypadá tvůj pracovní den?
Většinu dne nastavuji měření analytiky různým klientům od středních e‑shopů až po velké korporace typu banky nebo mobilní operátoři. Dále nastavuji scénáře měření konkrétním klientům a zjišťuji, co potřebují vyhodnotit v konkrétním horizontu a jaké dotazy je zajímají, aby si dokázali měřit úspěšnost například reklamní kampaně. Dále vizualizuji data, nejčastěji v Google Data Studiu. Mimo jiné koordinuji vlastní tým, v němž jsou ještě další dva členové.
Máte na starosti zahraniční klienty?
Staráme se zejména o české a slovenské klienty, protože máme pobočku v Praze a v Bratislavě. Na úrovni lokálních poboček spolupracujeme i s nadnárodními značkami, například Mercedes, Tchibo, O2 apod.
Kdy u vás začíná příprava na vánoční sezónu? Běží už u Vás kampaně?
Podzim je nejvytíženějším obdobím v rámci přípravy online kampaní jak pro e‑shopy, tak i pro bankovní instituce z důvodu půjček. Tyto přípravy se ale víc týkají kolegů, kteří mají na starosti plánování online marketingových kampaní, než mě jako webového analytika. V této oblasti až taková sezona není.
Dnes jsi na MergadoFestu mluvil o Google Data Studio. Můžeš představit tento nástroj a říct, proč ho používáš?
Google Data Studio slouží na vizualizaci dat nejen od Google. Dřív, když klienti chtěli vidět svoje kampaně nebo online marketingové aktivity, museli přejít do inzertních systémů, třeba Google Ads, Google Analytics, Facebook Business Manager a jiných. Každý systém má jiné rozhraní a bylo relativně těžké tam najít a spojit si informace tak, aby se z toho dal vyvodit závěr. Díky Google Data Studiu máte všechny systémy na jednom místě, kde si můžete specifická data propojit a vizualizovat.
Primární důvod, proč Google Data Studio používám, je ten, že ušetřím hodiny práce. Zautomatizovali jsme reporting, takže to, co jsme dělali jednou za měsíc, teď máme kompletně zautomatizované, a díky tomu máme méně práce. Klient má data stále k dispozici a nemusí čekat měsíc nebo 14 dnů na shrnutí za minulé období. V Google Data Studiu je všechno zobrazeno, klient sleduje aktuální výsledky a nemusí čekat na post report kampaně.