Mobily a spol.
Na tomto trendu panuje shoda napříč jednotlivými weby i kontinenty. Počet návštěv i nákupů z mobilů roste každým rokem a bude pokračovat – podle zprávy o stavu české e‑commerce přes mobil nebo tablet nakupuje pravidelně 35% uživatelů internetu. Vyplatí se tedy investovat do responzivního webu nebo mobilních aplikací (u nás má vlastní mobilní aplikaci třeba Heureka, Glami, Alza nebo CZC.cz). Budoucnost mají také platby přes mobil. Zajímavý nastupující trend popisuje americký magazín Business 2 Community – píše o tom, že většina lidí běžně používá více zařízení připojených na internet (mobil, tablet, domácí počítač, pracovní počítač) a je proto důležité umožnit zobrazování podobného obsahu na všech formátech – nebo ještě lépe, nastudovat nákupní chování zákazníka vzhledem k používaným přístrojům (například na mobilu vyhledává poprvé, vždy když přijde nějaký impuls, samotný nákup ale potom uskutečňuje spíše na notebooku nebo tabletu) a tomu přizpůsobit obsah.
Video a live video
Obliba a dosah videoobsahu také nejsou ničím novým. Stačí se podívat na statistiky Facebooku, který video zobrazuje více lidem než textové příspěvky. Zvažte tedy možnost rozšířit váš blog o videosekci nebo natáčet živá videa z vašich akcí či konferencí, tutorialy a další formy pohyblivých obrázků – mají větší šanci upoutat pozornost než pouhý text.
Logistika a doprava
Zrychlující se svět klade větší nároky také na logistiku – dodání do týdne už znamená spíš „v nedohlednu“ a některé weby prorokují vzestup zájmu o doručení v den objednávky. Spolu s videem a nástroji virtuální reality se tak návštěva kamenné prodejny stává téměř zbytečnou, když přichází o výhodu okamžité koupě. Je na ni nachystán i váš e‑shop? Jak nastavit v Mergadu různou cenu dopravy pro jednotlivé výběry produktů z vašeho XML feedu si můžete prohlédnout třeba v tomto článku.
Příběhy
Schválně – kdo z nás si vzpomene, kdy vládla kněžna Libuše? Málokdo přesně. Ale legendu o jejím manželovi, Přemyslu Oráčovi, by většina z nás převyprávěla. Lidé mají tendenci si pamatovat příběhy, dějová linka i hodnoty v něm obsažené nám pomáhají se orientovat ve světě. Jaký je váš příběh? Přesvědčte své zákazníky příběhem, vaši webovku nebo e‑shop už potom jistě sami najdou.
Data a jejich vizualizace
Když už data, pak s hezkou grafikou, která alespoň částečně doplní kontext. Nenechávejte své zákazníky ani klienty napospas tabulkám – s dnešní nabídkou specializovaného software nemusí být tvorba atraktivních grafů finančně ani technicky náročná.
Personalizace
Znalost individuálních potřeb zákazníků a nakupujících se každým rokem posouvá dál a dál. Podle analýzy PayU je potřeba sledovat historii zákazníka, místa, na kterých se pohybuje, informace, které vyhledává, a nabídnout mu zboží ještě dříve, než ho začne sám hledat. Vedle grafického zpracování dat se tu tedy otevírá další prostor pro využití dat.
Články, uvedené ve zdrojích, nabízí inspirace ještě mnohem víc, doporučujeme k přečtení a budeme se těšit na vaše reakce!
Zdroje: