Na co se zaměřit před založením e‑shopu?
Před samotným založením e‑shopu je potřeba se zaměřit na business plán. To znamená vědět, jaké produkty chci nabízet, komu je chci nabízet, za jakou cenu. Klíčové je také vědět, jak se odlišuji od konkurence a v čem jsou mé benefity a silné stránky.
Pokud mám v tomto jasno, mohu se poté zaměřit na výběr platformy, analýzu konkurence a jejich řešení a potřeb, které na e‑shop mám.
Měl bych vědět, zda si chci nechat napojit platební bránu, jaké přepravní služby budu využívat, jakou cenu za přepravu budu zákazníkům nabízet, jaké funkce od eshopu požaduji, zda potřebuji pracovat s variantními produkty či s více ceníky, případně je-li nezbytné napojení na některý z informačních systémů.
Jakmile mám sepsané všechny tyto požadavky, mohu se pustit do výběru vhodného e‑shopového řešení.
Jaké řešení doporučujete zvolit pro začátek online podnikání?
Pro začínající podnikatele bez znalosti programování a kódování doporučuji jednoznačně pronájem e‑shopu. Můžete se tak soustředit jen na to, co je podstatou vašeho podnikání. Získáte prostor věnovat se obchodu, marketingu, budování brandu či zákaznické péči. Automaticky odpadá starost o UX, design, řešení rozvoje eshopu, delegování specifikací na programátory a spoustu starostí s tím spojených.
Jak náročné je takový e‑shop založit?
Rozdělil bych to na dvě skupiny eshopařů. První skupina si chce připravit vše podle sebe a projít si veškeré nastavení sama. Těmto klientům může nastavení zabrat jeden den, ale i měsíce. Záleží to na jejich časových možnostech a očekávání od samotného e‑shopu. Někdo jej ladí před spuštěním k úplné dokonalosti na 150 % a někdo chce prostě prodávat co nejdříve a e‑shop průběžně zdokonaluje až za běhu.
Druhá skupina nechává založení e‑shopu na nás. My jim připravíme kompletní eshop ke spuštění a případně zrealizujeme i grafiku na míru tak, aby se klienti nemuseli o nic starat. Díky tomu mohou klidně už do týdne prodávat. Některé e‑shopy jsme spustili i za tři dny včetně výroby grafiky na míru a komplexní přípravy eshopu.
Je to hodně individuální a záleží i na přístupu samotného zadavatele. Pokud ví, co od eshopu očekává a má vše připraveno, je celý proces o to rychlejší.
V čem tkví vaše hlavní výhoda oproti konkurenci?
Přistupujeme ke klientům individuálně. Snažíme se jim pomoci již na samotném začátku – s přípravou e‑shopu při založení demo účtu. K tomu jim nabízíme také bezplatná školení a seznamovací prezentace s FastCentrik systémem.
Díky naší velikosti u nás eshopy mohou růst z pronajímaného e‑shopu na upravitelnější hybridní e‑shop, případně e‑shop na míru. To vše rychle, bezproblémově, pod jednou střechou.
Začínajícím e‑shopařům garantujeme vrácení peněz, pokud si u nás založí e‑shop a nejsou s ním spokojeni. Takže pokud zjistí, že jim naše řešení nevyhovuje, mohou bezproblému odejít jinam.
Stále pracujeme na zkvalitňování zákaznické péče a domnívám se, že máme v tuto chvíli podporu na nejvyšší úrovni v porovnání s jinými e‑commerce řešeními.
Také se snažíme pomáhat prostřednictvím doplňkových služeb jako jsou online marketing, grafika na míru, napojení na dodavatele a podobně. Máme v týmu opravdové specialisty, kteří znají produkt a jeho návaznosti. Je pak vždy jednodušší jednat s naší podporou, než poptávat člověka zvenčí. V případě externího specialisty hrozí riziko, že když něco upraví a nevyjde to, bude to stát zbytečný čas a peníze.
Celkově tvoříme a vyvíjíme produkt pro naše klienty tak, aby mohli pohodlně využít co největšího potenciálu e‑commerce a měli prostor růst.
Pokud hledáte spolehlivé e‑shopové řešení, vyzkoušejte DEMO verzi FastCentriku na 30 dní zdarma.
Článek vznikl ve spolupráci s platformou Fastcentrik.