Takováto úprava dostupnostního feedu vašemu e‑shopu může zvýšit důvěryhodnost, nabídnout vašim zákazníkům reálné termíny doručení, více prodávat, a hlavně vše automatizovat.
Postupovat lze tak, jako jsme to například udělali úspěšně pro jednoho našeho klienta prodávajícího cyklo doplňky. Pojďte se podívat na nastavení Mergada, které vám umožní podle aktuální skladové zásoby u vás a dodavatelů správně zobrazovat dostupnost produktů ve vašem e‑shopu.
Základem jsou XML dostupnostní feedy od dodavatelů
Jako vstupní informace budeme potřebovat XML dostupnostní feedy dodavatelů. Protože v našem případě má klient celkem 5 různých dodavatelů produktů, od každého jsme získali XML výstup produktů a skladových zásob. Ten jsme vložili jako jednotlivé exporty do Mergada, kdy na vstupu byl XML feed dodavatele a na výstupu CSV.
Modifikace původního dostupnostního feedu e‑shopu
Když už máme připravené XML feedy s produkty a skladovými zásobami od různých dodavatelů jako samostatné exporty s výstupem v CSV, modifikujeme na základě těchto dat současný dostupnostní feed pro náš e‑shop.
1. Produkty na vlastním skladu mají přednost
Jestliže má e‑shop produkt na vlastním skladu, chceme vždy zobrazovat na produktové kartě naši skladovou zásobu, nikoliv to, že je skladem u dodavatele. Proto jsme vytvořili nový element ITEM_SKLAD, který říká, jaký sklad se má u produktu preferovat. Hodnota 1 znamená vlastní sklad, hodnota 2 externí sklad některého z dodavatelů. Tato hodnota pak finálně e‑shopu říká, jak rychle dokáže produkt e‑shop doručit (při doručení z externího skladu dodavatele je doručení o 2 dny delší).
Zároveň s tím si zaznamenáme do další nové proměnné ITEM_KUSU_PUVODNI_HODNOTA, kolik kusů produktu je skladem. Informaci záměrně oddělujeme od elementu ZASOBA, která může být v procesu přepisována.
2. U produktů, které nemáme skladem, určíme, jaký dodavatel ho má skladem
Ve feedu si vytvoříme nové elementy pro zapisování skladové zásoby pro různé dodavatele:
- ITEM_KUSU_DODAVATEL1
- ITEM_KUSU_DODAVATEL2
- ITEM_KUSU_DODAVATEL3
- ITEM_KUSU_DODAVATEL4
- ITEM_KUSU_DODAVATEL5
Ty na úvod pravidlem vynulujeme, abychom vždy s každým exportem propsali do feedu aktuální skladovou dostupnost.
Dále jsme napárovali pomocí typu pravidla Import datového souboru připravené CSV výstupy s informacemi o dostupnosti produktů od jednotlivých dodavatelů pomocí obdobných pravidel:
Klíčem pro spárování bylo číslo produktu či EAN, alternativně název produktu. Jako URL adresu zdrojového datového souboru jsme vložili výstupní adresu dostupnostních feedů od dodavatelů, které jsme si v předchozím kroku připravili.
Všem produktům, které nemáme na vlastním skladu a má je některý z dodavatelů, nastavíme hodnotu ITEM_SKLAD na 2 (zboží na externím skladu):
3. U produktů na skladech dodavatele propíšeme zpět do skladové zásoby nový počet kusů skladem
Následně jsme porovnali stav skladových zásob jednotlivých skladů a vytvořili pro každého dodavatele výběr produktů, kterých má ze všech dodavatelů nejvíce na skladě. Výběr pro dodavatele 1 vypadá takto:
[ITEM_KUSU_PUVODNI_HODNOTA] = "0" AND [ITEM_KUSU_DODAVATEL1] > "0" AND [ITEM_KUSU_DODAVATEL1] >= [ITEM_KUSU_DODAVATEL2] AND [ITEM_KUSU_DODAVATEL1] >= [ITEM_KUSU_DODAVATEL3] AND [ITEM_KUSU_DODAVATEL1] >= [ITEM_KUSU_DODAVATEL4] AND [ITEM_KUSU_DODAVATEL1] >= [ITEM_KUSU_DODAVATEL5]
Protože klient má v našem případě pět dodavatelů, je třeba pro každého dodavatele připravit obdobný výběr.
Když už víme, který dodavatel má nejvyšší skladové zásoby, jsme pomocí pravidla Hromadné přepisování dle výběru propsali do elementu ZASOBA danou skladovou zásobu:
4. Upravený dostupnostní feed nabídneme e‑shopu
Takto modifikovaný feed se skladovými zásobami nabídneme e‑shopovému řešení. V našem případě jsme napojovali na eshop-rychle.cz. S podporou jsme se domluvili, v jakém elementu XML feedu je informace o tom, jaký sklad se má u produktu zobrazovat (ITEM_SKLAD) a kolik produktů na skladu je (ZASOBA).
Mergado pak pravidelně několikrát denně stahuje aktuální statistiky dostupnosti od dodavatelů, automaticky páruje produkty s těmi, které nabízíme na e‑shopu a určuje, jestli a v jakém množství daný produkt má dodavatel na skladě.
E‑shop díky tomu dokáže zobrazovat aktuální informace o dostupnosti a množství a zvýšit důvěryhodnost v očích zákazníka, který vidí reálnou dostupnost (v případě externího skladu 3 pracovní dny) a počet kusů na skladě místo předchozí neatraktivní dostupnosti “Není skladem, dostupnost na dotaz”, která zahlcovala zákaznickou podporu a odrazovala od nákupu.
Přizpůsobte si mechanismus a pravidla na míru
Každý bude mít trochu jinou situaci, dodavatele, termíny doručení a možnosti e‑shopového řešení, kterým je třeba se přizpůsobit. Tento postup můžete vzít jako mustr a upravit si ho pro vaši potřebu. Případně se neváhejte obrátit na nás, marketingovou agenturu Včeliště, která je certifikovaným partnerem Mergada. Rádi vám podobný systém nastavíme, propojíme data z různých dodavatelů a automaticky zpracujeme do potřebného formátu.
Článek vznikl ve spolupráci s agenturou Včeliště a jejím zakladatelem a marketérem Josefem Řezníčkem.