Porovnání principů reklamy ve vyhledávačích zboží a PPC reklamy
Vyhledávače zboží | PPC reklama | |
Inzerce placená za prokliky | Ano | Ano |
Inzerát má titulek, často nějaký text… | Ano | Ano |
Inzerát vede na cílovou stránku e‑shopu | Ano | Ano |
Jisté odlišnosti tu jsou, ale základ mají oba typy kampaní velmi podobný.
Proč vnímají lidé vyhledávače zboží a PPC reklamu odlišně
Domnívám se, že příčinou je tradice. Představte si živnostníka, který dostal kdysi k inzerátu na Firmy.cz pár stovek na inzerci v Skliku. Vytvořil si první inzerát a namířil jej na hlavní stránku e‑shopu. Jak šel čas, přidal inzeráty pro kategorie zboží, a nakonec začal hledat způsob, jak přes API do Skliku dostat produktové inzeráty všech položek zboží.
Inzerci na Heurece či Zboží.cz spustil, ten stejný prodejce, vložením XML souboru. Najednou tak vytvořil tisíce inzerátů, podobně jako API Skliku. Pak začal náš prodejce zkoumat ziskovost jednotlivých kategorií zboží. Vypínal levné příslušenství, optimalizoval TOP kategorie, až zjistil, že se mu vyplatí vložit čas do správy TOP položek zboží. Třeba takový iPhone u něj stál totiž 15 tisíc, a to už byly peníze, pro které mělo smysl inzeráty řádně zoptimalizovat.
Dostal se tak k podobnému výsledku, jen z opačných stran.
A co vy?
Věnujete vyhledávačům zboží a PPC reklamě podobné množství pozornosti?