Potřebujete dohledat statistiky vašich exportů v Mergadu? Odteď to pro vás bude snadné. Sepsali jsme pro vás checklist, který vám problémy se zobrazením statistických dat pomůže najít a odstranit.
Pokud v Mergadu nevidíte statistická data, zkontrolujte:
1. V Google Analytics:
Evidují se mi v GA za posledních 30 dnů prokliky, konverze a tržby z konkrétního zbožového srovnávače?
- Podívejte se do Google Analytics -> zvolte si výběr dat, která chcete prohlížet -> vyhledejte “Zdroj/Médium” nebo v menu přejděte na přehled Akvizice -> Veškerá návštěvnost -> “Zdroj / médium”.
- Ve sloupci “Zdroj / médium” si vyfiltrujte data za období posledních 30 dní. Uvidíte v něm názvy jednotlivých zdrojů návštěv. Podle těchto názvů Mergado načítá data do jednotlivých exportů, které v Mergadu máte vytvořené.
2. V Mergadu:
Mám v aplikaci Keychain vytvořeno spojení na GA?
- V Mergadu přejděte do Vašeho e‑shopu (např. kliknutím na název e‑shopu v Mergadu) a v něm do aplikace Keychain -> v Keychainu zkontrolujte, zda máte vytvořeno propojení na Google Analytics a nezobrazuje se u tohoto spojení žádné chybové hlášení (zelená “fajfka” + text, že “spojení je v pořádku”). Důležité je napojit Mergado na správný datový profil vašeho e‑shopu, tj. jde o doménu mého e‑shopu a výběr dat, který se má pro vyhodnocování statistik používat?
- Tím máte vše hotovo a Mergado vám během pár hodin začne zobrazovat statistiky načtené z Google Analytics.
3. Používám v GA vlastní pojmenování zdrojů návštěv?
- Pokud ano: mám v Mergadu -> v konkrétním exportu, např. pro Heureku -> v menu: Nastavení -> Analytika -> v poli “UTM source parametr” zadaný stejný (vlastní) název zdroje návštěv, který používám v GA?
- Pokud ne: mám v Mergadu -> v konkrétním exportu, např. pro Heureku -> v menu: Nastavení -> Analytika -> v poli “UTM source parametr” něco nastaveno? Pole by mělo být v tomto případě prázdné.
4. Používám v odkazech UTM parametr “medium” a mám v Google Analytics tuto informaci dostupnou?
- Pokud ano: je možné tento parametr volitelně a nepovinně nastavit i v Mergadu -> v konkrétním exportu, např. pro Heureku -> v menu: Nastavení -> Analytika -> v poli “UTM medium parametr”
- Pokud ne: nenastavujte tento parametr ani v Mergadu -> v konkrétním exportu, např. pro Heureku -> v menu: Nastavení -> Analytika -> v poli “UTM medium parametr”. Pole by mělo být v tomto případě prázdné
Pomohl vám tento checklist? Pokud si přejete doplnit informace, nebo máte tip na dalšího průvodce/nápovědu pro usnadnění práce s Mergadem, napište nám na fórum.