Měřte pohodlně data e‑shopu. Jak vyloučit platební brány v Google Analytics 4

Lukáš Horák
5. 1. 2023
2 minuty čtení

Při měření výkonu internetového obchodu v Google Analytics se může stát, že mezi zdroji návštěvnosti najdete platební brány. Ty mohou zkreslovat data ohledně provedených transakcí.

Při měření výkonu internetového obchodu v Google Analytics se může stát, že mezi zdroji návštěvnosti najdete platební brány. Ty mohou zkreslovat data ohledně provedených transakcí. S MERGADO Packem do svého e‑shopu na WooCommerce či PrestaShopu bez dodatečného nastavování naimplementujete Google Universal Analytics i GA4 pro rozšířené měření elektronického obchodu. Těmito cestami dokážete v případě potřeby platební brány vyloučit.

Platební brány v návštěvnosti jsou problém

Uživatel se do vašeho e‑shopu dostal přes Google reklamu a provedl nákup. Pokud zaplatil prostřednictvím platební brány, Google Analytics nemusely přiřadit konverzi reklamě na Googlu, ale právě platební bráně.

Jak zjistit, že Google Analytics připisují konverze platebním branám

  1. V Google Analytics si otevřete přehled Zdroj/​Médium.
  2. Zde si seřaďte zdroje návštěvnosti podle počtu transakcí.
  3. Takto zjistíte, jestli mezi zdroji s alespoň jednou transakcí není nějaká z platebních bran.

Jak vyloučit platební brány

V dnešní době dokážete platební brány vyloučit jak v klasických Google Analytics, tak v Google Analytics 4. MERGADO Pack umožňuje nasadit obě služby.

Postup v Google Analytics

Pomocí MERGADO Packu si do vašeho PrestaShopuWooCommerce dokážete naimplementovat Universal Analytics.

1. Ve správci Google Analytics pod Údaji o měření klikněte na Seznam vyloučených odkazujících zdrojů.

2. Do něj přidejte domény platebních bran, které e‑shop používá.

Postup v Google Analytics 4

MERGADO Pack umožňuje práci v GA4 i s podporou sledování elektronického obchodu. V Google Analytics 4 také vytvoříte Seznam nežádoucích odkazujících zdrojů.

1. V GA4 vlevo dole klikněte na Správce.

2. Vyberte Datové streamystream, kterým měříte web.

3. V jeho nastavení vyberte část Konfigurace nastavení značky.

4. V sekci Nastavení zvolte Zobrazit vše a následně klikněte na Vytvoření seznamu nežádoucích odkazujících zdrojů.

5. Vyplňte podmínku Doména odkazujícího zdroje obsahuje doménu platební brány – např. gopay.cz.

6. Pokud potřebujete vyloučit více platebních bran, přidejte je jako jednotlivé podmínky. Jejich vyloučení vám hromadně pomohou vyřešit regulární výrazy.

Pokud se rozhodnete použít regulární výraz, nabízíme vám seznam platebních bran, který si pro jeho účely můžete zkopírovat a vložit ho do odpovídajícího pole:

paylife.at|pay.skrill.com|payu.com|gpwebpay.com|paypal.com|egcp.com|pay.eewosecure.com|wirecard.com|arcot.com|eewosecure.com|fastspring.com|bluesnap.com|sberbank.cz|mallpay.cz|internetbanka.cz|rb.cz|fio.cz|mbank.cz|mojeplatba.cz|platba24.cz|servis24.cz|csas.cz|csob.cz|gopay.cz|comgate.cz|equabank.cz|paysec.cz|platimpak.cz|twisto.cz|unicreditbanking.eu|mbank.eu|sia.eu|otpbank.hu|eu.adyen.link|unicreditbanking.net|przelewy24.pl|mbank.pl|ipko.pl|secure2gw.ro|tatrabanka.sk|mbank.sk|tpay.com|payment.shoptetpay.com|3dsecure.gpwebpay.com

Spojte síly s MERGADO Packem
  • exportujte snandno zdroje produktů a převeďte je do stovek formátů
  • propojte svůj e‑shop s e‑commerce světem
  • využijte bezplatný nástroj pro implementaci reklamních služeb a pluginů z jednoho místa

Naše bezplatné pluginy propojí váš e‑shop s největšími marketingovými kanály. Na pár kliknutí s nimi zvládnete kvalitně vygenerovat feedy pro stovky formátů. E‑shopařům a marketérům tím přináší značnou úsporu času a financí.

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.