Při měření výkonu internetového obchodu v Google Analytics se může stát, že mezi zdroji návštěvnosti najdete platební brány. Ty mohou zkreslovat data ohledně provedených transakcí. S MERGADO Packem do svého e‑shopu na WooCommerce či PrestaShopu bez dodatečného nastavování naimplementujete Google Universal Analytics i GA4 pro rozšířené měření elektronického obchodu. Těmito cestami dokážete v případě potřeby platební brány vyloučit.
Platební brány v návštěvnosti jsou problém
Uživatel se do vašeho e‑shopu dostal přes Google reklamu a provedl nákup. Pokud zaplatil prostřednictvím platební brány, Google Analytics nemusely přiřadit konverzi reklamě na Googlu, ale právě platební bráně.
Jak zjistit, že Google Analytics připisují konverze platebním branám
- V Google Analytics si otevřete přehled Zdroj/Médium.
- Zde si seřaďte zdroje návštěvnosti podle počtu transakcí.
- Takto zjistíte, jestli mezi zdroji s alespoň jednou transakcí není nějaká z platebních bran.
Jak vyloučit platební brány
V dnešní době dokážete platební brány vyloučit jak v klasických Google Analytics, tak v Google Analytics 4. MERGADO Pack umožňuje nasadit obě služby.
Postup v Google Analytics
Pomocí MERGADO Packu si do vašeho PrestaShopu a WooCommerce dokážete naimplementovat Universal Analytics.
1. Ve správci Google Analytics pod Údaji o měření klikněte na Seznam vyloučených odkazujících zdrojů.