Proč inzerovat ve vyhledávačích zboží
Obvykle přinášejí dobrý poměr ceny a přínosu. A navíc základní správa inzerce nestojí skoro žádný čas. Je třeba e‑shop do vyhledávače zboží zaregistrovat, provést základní nastavení, a pokud Vám stačí průměrné výsledky, můžete menší vyhledávače zboží nechat jen tak běžet. Ony Vám budou přinášet konverze. A i když jich nemusí být zrovna stovky denně, v delším časovém horizontu by měla být inzerce rozumně zisková.
Proč inzerovat ve všech dobrých vyhledávačích zboží
Vyzkoušení všech, i menších, vyhledávačů zboží může přinést Vašemu e‑shopu tržby navíc.
Jak vám pomůže Mergadova nová automatická konverze dat
Aplikace Mergado umí nově převádět různé typy XML souborů mezi sebou. Uveďme si to na příkladu: máme e‑shop s XML pro Heureka.SK. Pro slovenský trh má e‑shop i další XML soubory, ale ty nejsou kvalitní — chybí některé elementy. Rádi bychom přitom vyzkoušeli inzerci na NajNákup.sk a Pricemania.sk. Nově stačí, když v Mergadu založíte nový export. V průvodci zakládáním exportu zadáte na vstupu formát XML „Heureka.sk“ a na výstupu „NajNákup.sk“. Vše ostatní udělá Mergado samo. Výstupní XML můžete použít pro inzerci na NajNákupu. Pro Pricemanii si pak vytvořte druhý export podobným způsobem. Jen jako výstupní formát vyberte „Pricemania.sk“.
Ilustrace principu převodu různých formátů XML feedů.
Převádějte, jak je libo
Tento „převodník“ je obecný. Lze jej využít jak v ČR či na Slovensku, tak pro polské i německé vyhledávače zboží. Jejich seznam budu postupně dál doplňovat.
Jak funguje převod XML
Ještě doplním, že převodník změní strukturu XML souboru, upraví názvy elementů, ale do jejich hodnot nezasahuje. Např. cenu zboží tak musíte mít pro příklad výše v EUR. Příčina je ta, že např. slovenská Heureka stejně vyžaduje uvedení ceny v EUR na stránkách e‑shopu povinně a bez toho Vaši inzerci neschválí.