Jaké zboží je možné přes Spartoo inzerovat?
Na Spartoo můžete inzerovat obuv, oblečení (i těhotenské nebo plavky), kabelky, batohy, módní doplňky a momentálně otvíráme také novou kategorii kosmetiky a parfumerie.
Co musí splňovat e‑shop, který chce na Spartoo svoje zboží prodávat?
E‑shop musí být spolehlivý a nabízet kvalitní zboží. Ideální je také produktový katalog s více než 200 produkty (v případě unikátního zboží je možná výjimka na 100 produktů). Důležité je také dodat kvalitní fotografie na bílém nebo šedém pozadí. E‑shop musí být schopný odeslat objednávku do 48 hodin, přiložit k ní tracking kód a dodat zboží přímo na adresu zákazníka zdarma nebo za méně než 5 € alespoň jedním způsobem dopravy. Hlídáme také, zda e‑shop pravidelně kontroluje sklad, aby se vyhnul zbytečně zrušeným objednávkám.
Jaké jsou technické požadavky na propojení se Spartoo?
Partner — e‑shop — se může k našemu marketplace připojit více způsoby: buď přizpůsobí svoje XML nebo CSV našim kritériím a pošle nám URL (což je v tuto chvíli možné zajistit skrze nový export v Mergadu) nebo skrze API.
Jak vlastně samotný prodej zboží funguje, kdo komunikuje se zákazníkem a kam odchází platba za zboží?
Produkt e‑shopu bude označený jako “partnerský produkt”. Zákazník zaplatí Spartoo přes bezpečný platební systém a Spartoo potom uhradí prodejci částku z prodeje po odečtení provize. Spartoo vypláci částky e‑shopu vždy první týden v každém měsíci za měsíc uplynulý. Platba probíhá bankovním převodem na účet prodejce.
Se zákazníky komunikuje náš zákaznický servis a zrpostředkovává informace prodejci.
V jaké roli na Spartoo vystupuje e‑shop? Z produktu nevede proklik do e‑shopu, jak tedy spolupráce funguje?
Zboží od prodejců zařadíme do našeho katalogu na Spartoo.com/cz pod viditelným označením “partnerský produkt”, vystavíme produktový list, ve kterém bude uvedený prodejce a jeho dodací a reklamační podmínky. Díky tomu zákazník ví, že si kupuje zboží od partnerského prodejce v rámci Spartoo. Spartoo je totiž hybridní marketplace, takže na svém portálu prodává jak svoje produkty, tak produkty od partnerských prodejců. Zboží je propojené, takže pokud prodejce prodává stejné zboží jako Spartoo — třeba tenisky Adidas, a na skladě Spartoo chybí požadované číslo, systém automaticky zákazníka odkáže na partnerského prodejce. V takovém případě se jedná o doplnění našeho zboží. Vyplatí se vědět, že vysoké tržby na Spartoo mají právě prodejci se stejným zbožím. E‑shopy s odlišným zbožím nám zase umožňují rozšířit naši nabídku značek a modelů a přilákat tak ještě víc zákazníků. Oba typy prodejců jsou ziskové.
Spartoo má zastoupení ve 20 zemích světa, znamená to tedy, že si moje zboží může objednat i zákazník z Číny? Jak funguje expanze na zahraniční trhy?
Začínáme s otevřením účtu v zemi původu a po 1 – 3 měsících (což je jakási zkušební doba, protože spolupráce může změnit organizaci prodeje na straně e‑shopu a chceme, aby se zvládl přizpůsobit novým podmínkám), je možné otevřít účet v dalších zemích podle zájmu prodejce. Samozřejmě je nutné také dodržet všechny ukazatele kvality, což je odeslání zboží včas (do 48 hodin), dodání do 5 pracovních dnů, procento zrušených objednávek nesmí přesáhnout 5%, důležitá je také komunikace s námi a pravidelný update feedu.
Jaké máte dosavadní výsledky v České republice? Můžete uvést třeba počet zapojených e‑shopů a průměrnou výši objednávky?
V rámci celého marketplace máme více než 600 partnerů a stále přibývají další. V České republice marketplace rozbíháme, ale už dnes se těšíme ze spolupráce s víc než 30 partnery, mezi kterými jsou i známé české e‑shopy jako Arno, Stylomat nebo Euro-bag a naše marketplace se neustále rozrůstá. V České republice vyřizujeme přibližně 6000 objednávek za měsíc.
Jaká je cena/provize za prodej přes Spartoo?
Za zprostředkování prodeje a poskytnuté služby prodejci odvádí Spartoo provizi z prodeje, která se počítá z ceny zboží, DPH a dopravy. Dále se platí měsíční poplatek za inzerci na Spartoo. Pro jeho konkrétní výši kontaktujte paní Plavkovou.
Dbáte hodně na zákaznický servis, nezvažujete i zavedení systému hodnocení od zákazníků? Případně získáváte od nich zpětnou vazbu jinak?
Ano, spokojenost zákazníků je pro nás na prvním místě, neboť právě na nich závisí úspěch našeho potálu. Zákazníka žádáme o vyplnění dotazníku spokojenosti s nákupem, názory potom zveřejňujeme, podívat se na ně můžete třeba tady. Součástí našeho přístupu je i dodání a vrácení zboží zdarma a v co nejkratším čase. Zákaznický servis je navíc k dispozici v jazyku dané země, zaměstnáváme rodilé mluvčí.
Máte v České republice i kamenné prodejny? Jak se sortiment dostává do nich?
Kamenné obchody máme zatím jen ve Francii, v Grenoblu a jeho okolí. První jsme otevřeli v roce 2015 a od té doby se síť našich kamenných obchodů rozrostla na 14 a stále přidáváme další. Spartoo prodává svoje vlastní značky, které jsou k dispozici na prodejnách. Na Spartoo.cz jsou označené jako “Exkluzivní značky”. Zároveň jsou naše obchody digitalizované, v každém je několik tabletů, ze kterých má zákazník přístup k celé naší nabídce a není limitovaný sortimentem v obchodě. Přímo z obchodu si potom může zboží objednat.
Děkujeme za rozhovor!