HTTPS
Internetový svět postupně přechází z HTTP na HTTPS. Je to logický krok, jelikož weby pracují s čím dál větším množstvím důvěrných informací a útoků na tato citlivá data přibývá. Z toho důvodu roste počet webů s protokolem HTTPS, který lépe chrání uživatelská data při přenosu mezi uživatelem a webem. Nebudeme zde příliš zacházet do podrobností, podívejme se však na to, co taková změna znamená pro váš e‑shop, pokud inzerujete na Zboží.cz.
Zboží.cz a váš e‑shop
Pokud už svůj e‑shop máte na HTTPS, můžete přestat číst, tahle potíž se vás netýká. Spojení HTTPS → HTTPS funguje bez problémů. Pokud však používáte pouze HTTP protokol, pravděpodobně vám tato změna na Zboží.cz docela zamíchá statistikami.
Co HTTPS mění?
Web na HTTP nedostává standardně od webu na HTTPS část informací z důvodu ochrany soukromí. Mezi těmito daty je také zdroj návštěvnosti (referrer). Google Analytics tak nepozná, že se na váš e‑shop zákazník prokliknul přes Zboží.cz (jelikož HTTPS nepředává pro HTTP referrer) a zaznamená tento přístup „chybně“ jako přístup přímo přes web. Z Analytics tedy nevyčtete, kolik uživatelů přišlo na váš web ze Zboží.cz (a ani přímo z webu).
Referrer se předává v těchto případech:
- HTTPS → HTTPS
- HTTP → HTTPS
- HTTP → HTTP
Bez dalšího nastavení nebo přesměrování se nepředává v případě:
- HTTPS → HTTP
Situace je však jednoduše řešitelná pomocí Mergada.
Kouzlo značkování
Mergado má speciální pravidlo s názvem „nastavit UTM parametry v URL“. Pomocí tohoto pravidla si označkujete hromadně všechny URL adresy pomocí UTM parametrů. Díky tomu se budou dál data o zdroji předávat a zachováte kontinuitu pro vyhodnocování výsledků inzerce ze Zboží.cz.
Nastavení pravidla UTM parametry URL v Mergadu. (Do utm_source doporučujeme vyplnit zbozi.cz a do utm_medium referral)
Všimli jste si i vy v poslední době změn ve zdrojích návštěvnosti? Dejte nám o tom vědět ve fóru.