Jak do bylo doposud
Dlouhou dobu bylo zažitým standardem, že Heureka v XML podporovala dva typy názvů produktu. PRODUCTNAME znamenal (a stále znamená) základní název bez jakýchkoli příkras. Jedná se o párovací element. Jako příklad můžeme uvést fotoaparát s názem Canon EOS 100D. Druhý element PRODUCT obsahoval rozšířený název. Rozšíření mohlo být vícero typů. Bylo možné doplnit dárek zdarma (výsledek: Canon EOS 100D + dárek zdarma), dopravu zdarma (Canon EOS 100D + doprava zdarma), libovolné příslušenství (Canon EOS 100D + objektiv zdarma) nebo všechno dohromady (Canon EOS 100D + dárek zdarma + doprava zdarma).
Toto byl dříve správný postup doporučovaný samotnou Heurekou.
Nové elementy
Se zavedením nového elementu <GIFT>, o kterém jsme psali v článku dříve, se informace o dárku přesunula sem. Informaci o dopravě Heureka nově vyžaduje uvádět pouze v elementu <DELIVERY>.
Doporučujeme tedy odstranit z tagu PRODUCT veškeré benefity a přesunout je do výše zmíněných elementů. Dnes si nám jeden klient postěžoval, že dostal od Heureky zprávu, ať z inzerce okamžitě odstraní fomulku „+ dárek zdarma“ nebo mu bude pozastavena inzerce. Taková razance v prosazování této novinky nás opravdu překvapila.
PRODUCT vs. PRODUCTNAME
Jak tedy správně nastavit tyto dva elementy? PRODUCTNAME nastavte tak, aby název produktu kopíroval název produktové karty na Heurece, například “Winix WAC U450″. Rozšíření názvu (tedy element PRODUCT) je vhodné pojmout například takto: “Čistička vzduchu Winix WAC U450”. Benefitem takto disponovaného názvu je vylepšení zobrazování ve fulltextu.
Současnost
Nová pravidla Heureky tedy kromě výše zmíněného využití další práci s PRODUCTem značně omezují. Dřívější pestré možnosti uvádění benefitů jsou osekány na absolutní minimum a směřovány do konkrétních elementů. Rozumíme Heurece v tom, že pro práci s uživatelskými daty je toto řešení mnohem přehlednější, nabízí se však teoretická úvaha, že by časem pro název produku mohl zůstat pouze jeden element. Nechme se překvapit.