Cenobot.cz ilustrace

Nebývalý zájem vzbudila u odborné veřejnosti Heureka lišta. Nebyla však první počin svého druhu. Dnes si představíme Cenobot, rozšíření prohlížeče od Hledejceny.cz, které je na trhu od roku 2011.

Co je Cenobot

Rozšíření internetových prohlížečů Internet Explorer, Firefox a Chrome, které do hlaviček internetových stránek doplňuje informace o nabídkách zboží.

Náhled lišty Cenobot v hlavičce stránky e‑shopu.

Testování Cenobota

  • Doplněk zobrazuje lištu s odkazem na Hledejceny.cz na vybraných internetových stránkách.
  • Domnívám se, že lištu aktivuje obsah dané HTML stránky. Cenobot odešle dotaz na Hledejceny a následně vrátí informace v liště.
  • Lišta se zobrazuje i na e‑shopech, které na cílové kartě na Hledejceny.cz neinzerují.
  • V některých případech se rozšíření aktivuje i na stránkách jiných, než produktových. Toto však často není přesné.

Mergadovo hodnocení Cenobota a zamyšlení nad Heureka lištou

Klíčová je pro úspěch podobného počinu míra rozšíření mezi koncové uživatele. Právě zde vidím rozdíl, mezi Cenobotem a Heureka lištou. Zatímco Cenobot je pravděpodobně rozšířen málo, Heureka lišty se trh zalekl kvůli schopnostem Heureky. Ano, její tým je šikovný a odborná veřejnost věřila, že dokáže lištu rozšířit mezi uživatele masově. To by znamenalo pro řadu e‑shopů riziko snížení tržeb či nákladů navíc.

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.