Zbavte se častých chyb v XML feedu

Petra Marková
2. 10. 2019
3 minuty čtení
Zbavte se častých chyb v XML feedu

Chcete využívat Mergado efektivně, ale narážíte na opakující se překážky? Minulý článek vám přinesl tipy na nejčastější úpravy feedu. V nasledujících řádcích se podíváme na časté chyby, jakými jsou např. prázdný element MANUFACTURER, anebo chybějící identifikátor v Google Nákupech.

Chcete využívat Mergado efektivně, ale narážíte na opakující se překážky? Minulý článek vám přinesl tipy na nejčastější úpravy feedu. V nasledujících řádcích se podíváme na časté chyby, jakými jsou např. prázdný element MANUFACTURER, anebo chybějící identifikátor v Google Nákupech.

Potenciál elementu PRODUCT

Element PRODUCT, který zastupuje rozšířený název produktu, není povinný. Mnoho e‑shopů řeší jeho naplnění shodným vyplněním s tagem PRODUCTNAME či jeho úplným vynecháním. Jeho nevyužitím se však e‑shopy připravují o možnost lépe zviditelnit své zboží.

Pokud zákazník vyhledává produkty na Zboží.cz, ve výsledcích vidí právě hodnoty elementu PRODUCT. Ten musí obsahovat specifické informace, které odliší nabídky značky od ostatních obchodů, např. dárek zdarma. Díky tomu může být váš produkt na zbožáku viditelnější.

Heureka specifikuje naplnění tagu PRODUCT detailněji. Klíčovým krokem je vynechání informací o dopravě zdarma (uvádíme v elementu DELIVERY) a dostupnosti. Výhodnými doplňky informací v elementu PRODUCT mohou být detaily o záruce, servisu, doručení do patra či charakteristické služby spojené s produktem. Pokud si nejste jistí, čím naplnit element PRODUCT na Heurece, využijte její specifikaci.

Chtěli byste umět naplnit element PRODUCT správnými hodnotami na jedno kliknutí? To v Mergadu nově dokážete – pomocí nového vylepšení, které nazýváme Makra.

Chybějící element MANUFACTURER

Důležitým prvkem vašeho feedu je i informace o výrobci. Co když ale chybí v názvu produktu, anebo se ve vašem produktu nevyskytuje vůbec? Prvním krokem je jeho kontrola. Pokud jste narazili na problém chybějícího tagu MANUFACTURER, v Mergadu si ho velmi jednoduše vytvořit na kartě Elementy. Jeho naplnění je záležitostí pár kliknutí – stačí využít pravidlo Přepsat a aplikovat ho na předem připravený výběr produktů.

Element označující výrobce nebo značku zboží je častokrát v případe Heureky vyplněný názvem e‑shopu. Oprava či doplnění tagu MANUFACTURER se dá nastavit na výběr produktů neobsahujích výrobce za použití přepisovacího pravidla.

Široké možnosti maker poslouží i v tomto případě. Dokážete si díky nim vyřešit problém chybějícího výrobce a ušetřený čas můžete investovat do další úpravy feedu.

Jak na prázdný identifikátor

Platforma Google Nákupy poskytuje mnoho příležitostí k inzerci produktů. I zde je správně nastavený XML feed je nutností. Jeho součástí jsou i identifikátory umístěné v elementech G:BRAND (značka), G:MPN (díly od výrobce) a G:GTIN (čárový kód). Tyto tři prvky slouží k jednoznačné identifikaci produktů, přičemž Google vyžaduje pro každý produkt uvedené alespoň dva z těchto tří identifikátorů. Pokud identifikátory chybí, je potřeba přiřadit danému produktu element G:IDENTIFIER_EXISTS a naplnit jej hodnotou FALSE. Jak na samotný výběr? Tento článek vám zaručeně napoví.

Jednou z dalších častých činností při práci s platformou Google Nákupy je nastavení štítků. Google umožňuje produktům přiřadit až pět různých štítků, které slouží především pro interní škálování inzerce. Element G:CUSTOM_LABEL je v Mergadu možné naplnit přes pravidla Přepsat nebo Import datového souboru a přidat do něj různé hodnoty jako např. informace o dostupnosti z elementu G:AVAILABILITY, informace o sezónnosti zboží, PNO nebo marži produktů. Tyto informace vám pomohou při nastavování ceny za proklik a obecně při optimalizaci vašich kampaní.

Nastavte si feed bezchybně

Nakopnout feed doplněním podstatných informací je jedna z nejčastějších činností marketéra v Mergadu. Častým úkonem také bývá kontrola názvu a popisku produktu. Pokud chybí, anebo jsou špatně naplněné, využijte pravidlo Přepsat, které vám pomůže s rychlou úpravou produktů.

Dostaňte vaši inzerci do kondice odstraněním chyb v XML feedu pomocí těchto základních kroků. Jste noví v e‑commerce prostředí či v Mergadu a vaší inzerci by se hodila profesionální pomoc? Oslovte některé z našich certifikovaných agentur či certifikovaných specialistů a získejte pro e‑shop kvalifikovanou pěči odborníků. Pomocí filtrů na stránce Mergado certifikovaných agentur si dokážete vybrat freelancera či tým odborníků, kteří budou disponovat službami přesně podle vašich požadavků.

Mohlo by vás zajímat:

Petra Marková

Slovenský trh a libozvučnou slovenštinu má v Mergadu na starosti content specialistka Petra. Textuje, bloguje, překládá a s vášní tvoří obsah na sociální sítě. A když zrovna nehledá ta správná slova, věnuje svůj čas své bytové džungli, pečení, kavárnám nebo cestování.