O parametrech
Parametry jsou elementy v nabídkových XML e‑shopů, které uvádějí vlastnosti zboží. Vypadají například takto:
<PARAM>
<PARAM_NAME>Barva</PARAM_NAME>
<VAL>Červená</VAL>
</PARAM>
Jde tedy o element PARAM, který obsahuje dvě zanořené položky, název parametru PARAM_NAME a hodnotu VAL (z anglického value). Jedna položka zboží SHOPITEM může obsahovat více parametrů s různými názvy.
Je uvádění parametrů povinné?
Uvádění parametrů zboží v nabídkových XML e‑shopů není novinka. XML Heureky je podporuje již mnoho let. Dříve bylo jen doporučené. Postupně však sílí využívání parametrů Heurekou, a tak nyní v nápovědě najdete seznam doporučených parametrů pro jednotlivé kategorie zboží. Jejích uvádění zvýší pravděpodobnost správného párování a zobrazování nabídek e‑shopu.
Novinka od 11. ledna 2016
Novinkou bude důraz na uvádění parametrů v následujících kategoriích:
- Digitální kamery: parametr Barva
- Sluchátka: parametr Barva
- Jízdní kola: parametry Barva a Velikost
Pokud e‑shop povinné parametry uvádět nebude, vypadne z filtrování variant a z Košíku.
Názor pana Mergada
Uvádění parametrů je vhodné jak na Heurece, tak např. v Google Nákupech (zde jsou pro ně speciální elementy color, gender, age_group a další). Jejich rozumné uvádění doporučuji už dlouho. Pro správce e‑shopů by tedy neměly být novinkou.
Pokud vaše XML parametry neobsahuje, můžete je doplnit pomocí Mergadova pravidla, případně se podívat na můj slovenský blog, kde kolega Daniel uveřejnil video s příkladem práce s parametry v Mergadu.