Co by měly e‑shopy vědět o lednových novinkách ve zpracování parametrů Heurekou

Pan Mergado
17. 12. 2015
2 minuty čtení
Heureka parametry PARAM

Už jste to slyšeli? Heureka od 11. ledna 2016 posílí důraz na uvádění parametrů u nabídek e‑shopů, a to v kategoriích Digitální kamery, Sluchátka a Jízdní kola. Přečtěte si, co by o tom měly e‑shopy vědět.

O parametrech

Parametry jsou elementy v nabídkových XML e‑shopů, které uvádějí vlastnosti zboží. Vypadají například takto:

<PARAM>
  <PARAM_NAME>Barva</PARAM_NAME>
  <VAL>Červená</VAL>
</PARAM>

Jde tedy o element PARAM, který obsahuje dvě zanořené položky, název parametru PARAM_NAME a hodnotu VAL (z anglického value). Jedna položka zboží SHOPITEM může obsahovat více parametrů s různými názvy.

Je uvádění parametrů povinné?

Uvádění parametrů zboží v nabídkových XML e‑shopů není novinka. XML Heureky je podporuje již mnoho let. Dříve bylo jen doporučené. Postupně však sílí využívání parametrů Heurekou, a tak nyní v nápovědě najdete seznam doporučených parametrů pro jednotlivé kategorie zboží. Jejích uvádění zvýší pravděpodobnost správného párování a zobrazování nabídek e‑shopu.

Novinka od 11. ledna 2016

Novinkou bude důraz na uvádění parametrů v následujících kategoriích:

  • Digitální kamery: parametr Barva
  • Sluchátka: parametr Barva
  • Jízdní kola: parametry Barva a Velikost

Pokud e‑shop povinné parametry uvádět nebude, vypadne z filtrování variant a z Košíku.

Názor pana Mergada

Uvádění parametrů je vhodné jak na Heurece, tak např. v Google Nákupech (zde jsou pro ně speciální elementy color, gender, age_​group a další). Jejich rozumné uvádění doporučuji už dlouho. Pro správce e‑shopů by tedy neměly být novinkou.

Pokud vaše XML parametry neobsahuje, můžete je doplnit pomocí Mergadova pravidla, případně se podívat na můj slovenský blog, kde kolega Daniel uveřejnil video s příkladem práce s parametry v Mergadu.

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.