Třetí aplikací z dílny Reglendo je Data Owl. Díky ní si můžete vytáhnout zajímavá data z Heureky či pracovat s počasím. Proč aplikace vznikla a co všechno její pomocí dokážete, nám představil Jirka Guňka, jeden z jejích tvůrců.
Proč vznikla aplikace Data Owl?
Vznikla jako nástroj pro usnadnění práce. Marketingoví specialisté jako pomoc k práci často používají např. sortiment report z Heureky, statistiky nebo měření konverzí. Nejprve ale musí sortiment vygenerovat, stáhnout, potom ho zkontrolovat a na základě výsledků udělají opatření. Následující den ale toto nastavení už nemusí být úplně platné, protože si v Mergadu vytvořili výběr a ten se dále neměnil.
Co tedy dělá Data Owl?
V Data Owl se data každý den obnovují, sám si stahuje sortiment report, a tím pádem má stále aktuální informace. Šetří to čas v tom, že si marketér jednou udělá nastavení a potom se už všechno generuje automaticky na základě vytvořených pravidel. Jinak by museli sami vždy report stáhnout, vytvořit si filtry, zkopírovat jen to, s čím chtějí pracovat, znovu uložit do Mergada a tak dokola. Když jsem dělal konzultanta, moc mě to nebavilo a zdálo se mi to jako ztracený čas. Proto jsme vyvinuli aplikaci a přidávali do ní postupně další zdroje použitelné v práci.
Co je k fungování aplikace potřeba?
Jsou dvě možnosti. Aplikace se dá zapnout bez jakýchkoliv jiných podmínek, ale zpět bude dávat pouze omezené množství dat. Například data o produktu: kdy se produkt objevil ve feedu, kdy byl upravený a kolik produktů je v dané kategorii, jaká je nejnižší cena v kategorii apod.
Jestliže má e‑shop Ověřeno zákazníky, povolené měření konverzí na Heurece, generování XML a v Mergadu propojený Keychain s Heurekou a Google Analytics, tak tam dostane více dat, které mu pomohou.
Po jaké době začne ukazovat aktuální informace?
Data o produktech, což jsou interní data Mergada, se objeví při dalším přegenerování feedu a na data z Heureky a GA je potřeba počkat cca 24 hodin.
Při jaké práci aplikaci využijeme?
Dá se použít všude, kde se dá použít Mergado. Klasicky při práci na cenových porovnávačích. Ze sortiment reportu z Heureky umíš dostat popularitu produktu a udělat si výběr na nejpopulárnější produkty, a nebo udělat výběry na základě počtu objednávek a těmto produktům se přednostně věnovat. A nebo pro PPC vytvářet inzeráty, které jsou tvořené dynamicky, ale kromě názvu do nich dostaneš informace jako „tento fotoaparát máme za XY, je to jeho cena z feedu a v kategorii máme ještě dalších Y počet produktů a nejlevnější XY v dané kategorii. Takto se dá využít spousta dat. A nebo si pomocí výběru v Mergadu porovnáš nejnižší cenu produktu na Heurece s tou svojí a můžeš vytvořit inzerát, v němž řekneš, že máš produkt za nejnižší cenu na trhu.