V Polsku je více než 27,5 milionu uživatelů internetu. 62 % z nich nakupuje online. Jakým způsobem Poláci nakupují online? A s čím vám letos v Polsku pomůže Mergado? Tyto informace najdete v tomto článku.
E‑commerce v Polsku roste
Pokud se ptáte, proč se elektronický obchod v Polsku rozvíjí, odpověď je jednoduchá. Polský online trh nabízí velké množství produktů a jeho služby jsou dostupnější. Polská vláda navíc před časem zavedla šestidenní obchodní týden, což velkému množství zákazníků částečně omezilo přístup k nakupování u maloobchodníků.
To potvrzuje i nejnovější zpráva společnosti Gemius. Podle ní se téměř polovina zákazníků elektronického obchodování nachází ve městech s méně než dvěma sty tisíci obyvateli. Tato místa často nemají nákupní infrastrukturu, zájem o online nakupování je zde proto odpovědí na nedostatek možností místního trhu.
Co se v Polsku prodává?
Nebudeme se mýlit, když řekneme že všechno, nicméně i zde najdeme několik oblíbených druhů produktů. Patří mezi ně móda a doplňky, boty, knihy a kosmetické výrobky. Rozhodování o zakoupení zboží je často ovlivněno podmínkami prodeje, jedním z nejdůležitějších kritérií je logistika.
Polská logistika
Polští zákazníci při nákupu oceňují pohodlí. 58 % respondentů výzkumu Gemius si vybírá doručení domů. Další důležité hledisko je snadný přístup k zásilce, 52 % respondentů proto využívá poštovní služby společnosti InPost.
Takto zlepšila polská logistika zákaznické zkušenosti v roce 2019:
- nová nabídka Polské pošty usnadňuje elektronické obchodování, přečtěte si více ZDE
- spolupráce mezi rozšířeným řetězcem Żabka a dvěma hlavními logistickými hráči — DHL a Polská pošta, další informace ZDE
- spolupráce mezi InPost a AliExpress, více najdete ZDE
Co se nedaří?
Zákazníci své zkušenosti s online nakupováním hodnotí v průměru dobře. Několik oblastí však stále potřebuje zlepšení. Jako největší nevýhodu elektronického obchodování uvádějí polští zákazníci příliš dlouhou dodací lhůtu a remarketingové reklamy, které se objevují dlouho poté, co dokončili nákup.
Když mluvíme o reklamách a cílení na zákazníky, všimněme si také další důležité události. Většina internetových prohlížečů zavedla možnosti blokování cookies souborů a polští zákazníci ji pomalu ale jistě zapínají. Takový zájem o opětovné získání soukromí na internetu je pro elektronický obchod výzva.
Kromě marketingových výzev taky nesmíme zapomenout na dopis Evropské komisi proti společnosti Google. Jaký to bude mít dopad na e‑shopy a zákazníky? To zjistíme v letošním roce.
Budoucnost polské e‑commerce
Budoucnost elektronického obchodu v Polsku vypadá zářivě.
Plánujete dobýt polský trh? Nezapomeňte upřednostnit to, co je nyní trendy. Jedním z žhavých témat je ekologie. Donedávna stál zájem o ni na okraji, ale v posledních několika měsících její popularita stoupá. Udržitelnost je zvláště důležitá pro zákazníky s vyššími příjmy. Myslíte si, že příklon k ekologii pozmění polský trh? Jaký je váš přístup k udržitelnosti a ekologii? Dejte nám vědět v komentářích níže.
Inzerujte s Mergadem a jeho aplikacemi
Mergado se před necelými dvěma lety vydalo do Polska. Naučilo se jazyk a zládnete v něm inzerci pomocí zásadních polských formátů. Polským e‑shopařům (i zahraničním, které v Polsku prodávají) tak nabízí přehledné prostředí, ve kterém zautomatizují jednotlivé úkony inzerce a zefektivní úpravu feedů.
V Mergado Store pro Polsko využijete několik šikovných aplikací:
Polsko je pro obchodníky pohybující se v regionu střední Evropy státem, který začíná projevovat svoje možnosti. Pokud je vašemu e‑shopu jeho mateřská země malá, zvažte expanzi na polský trh – při vhodně zvolených strategiích zde vaše snahy určitě zhodnotíte.
Mohlo by vás zajímat: