Na Shopcampu se nám podařilo popovídat si s Evou Knirschovou, která je spoluorganizátorkou připravované akce Ecommerce Expo, která se bude konat 30. ledna 2018 v Praze a pan Mergado bude u toho. O tom, jak se tuhle konferenci spojenou s veletrhem snaží udělat jinak než je obvykle, si přečtěte v tomto rozhovoru.
Proč jste se rozhodli organizovat tak velkou akci, jako je Ecommerce Expo?
Jsem kamarádkou Jindy Fáborského a na jaře jsme si spolu povídali o tom, co dál kromě Digisemestru udělat. Jindra je inspirativní člověk a má hodně nápadů. Řekli jsme si, že nám na českém trhu chybí velká e‑commerce akce, která by všechno sjednotila, a k ní dobrá konference, na které by se lidé potkali a zároveň by to bylo přínosné i pro e‑shopy. Máme celkem unikátní e‑shopový trh, na kterém je asi 36 tisíc e‑shopů, některé jsou sice malé, ale oproti zahraničí je to velké číslo. Tak jsme si řekli, že bychom to chtěli někam posunout.
Co pro e‑shopy chystáte, v čem bude akce pro ně? Přeci jen, konference jsou často spíš pro agentury a markeťáky?
Akci jsme rozdělili na dvě části. Bude to veletrh a konference. Veletrh je postavený na vystavovatelích, kteří mohou představit svoje služby. S každým pracujeme individuálně, aby dali zákazníkovi co nejvíc. Nejen vouchery na slevu, ale i poradenství. Budeme tam mít také svůj stánek, na kterém budou odborníci, kteří návštěvníkům poradí. Takže když přijde někdo s tím, že má e‑shop, tak na akci získá kontakty i přehled o tom, co všechno může se svou inzercí dělat, a navíc i radu od marketingového specialisty.
Takže je to i pro lidi, kteří se svým e‑shopem teprve začínají nebo o tom dokonce jen přemýšlí?
Ano, přesně tak, právě skrze naše partnery bychom chtěli pozvat i ty, kteří by to teprve chtěli zkusit.
Druhá část akce bude konference. Program se snažíme přizpůsobit publiku. Počítáme s tím, že to tam budou spíš střední a menší e‑shopy. Chceme, aby pro ně byla konference přínosná, aby se naučili něco konkrétního. Aby to, co se tu dozvědí, mohli reálně uplatnit v praxi.
Mluvila jsi o tom, že náš trh je specifický. Jak se hledala inspirace v zahraničí, když je to první akce u nás?
Je to různé. V každé zemi mají veletrhy úplně diametrálně odlišné parametry. I když to naoko vypadá velmi podobně, liší se kvalita. Snažili jsme se inspirovat tím, co jsme viděli. Co se nám s Jindrou na těchto konferencích nelíbilo je to, že nejsou moc profesionální. Vystavovatelé zároveň přednáší a to je potom spíš self promo. A přednášky jsou ve špatných prostorech, kde je špatný zvuk. Takže bychom to chtěli udělat úplně jinak a doufáme, že se nám to podaří. Jindra má vysoké nároky na speakery :)
Konference se tedy bude konat také přímo v Letňanech? Bude možné přecházet mezi konferencí a veletrhem?
Přesně tak, veletrh se bude konat v hale 4 a konference v kongresovém sálu v patře, nad vstupní halou.
Jak si můžeme představit podobu veletrhu? Klasické stánky?
Bude tam několik sektorů, protože to chceme udělat inovativně. To se zároveň dělá těžko, když má člověk zkušenosti jen z klasických stánků. Plánujeme mít kreativní zónu, kde si velké firmy vymýšlí svoje představení a zároveň budou menší firmy, které budou v klasických kójích. S každým se snažíme dohodnout tak, aby to vypadalo dobře.
Můžeš už teď prozradit některé vystavovatele?
Určitě můžu. Máme dohodnuté partnerství s Heurekou, Seznam.cz, Zboží.cz. Měli by tam být také Shopsys a Shoptet, Zásilkovna, Mergado, Bidding Fox a další. Jejich kompletní seznam je u nás na webu.
Do kdy bude probíhat registrace, až do naplnění míst?
Ano, registrace začala 5. září pro návštěvníky, což je krok, který se liší od zahraničních konferencí. Totiž — jedna půlka akce je dostat tam vystavovatele a udržet kvalitu, a druhá polovina je dostat tam ty správné lidi. Dostat jich tam dost, ale právě tolik, aby jich tam zároveň nebylo moc :) Aby člověk nestál půl hodiny v řadě na stánku, kde si chce popovídat a nemusel se prodírat davem, to je dost nepříjemné. A naopak jsou veletrhy, kde je zase prázdno. Takže jsme to omezili na 3 000 lidí, což se nám zdá optimální. Aby se každý mohl podívat na co potřebuje, pobavit se s kým potřebuje. Řešíme různé relaxační zóny, aby si návštěvníci mohli sednout s vystavovatelem na kávu. Registrace je zadarmo, ale je nutné projít krátkým registračním formulářem.
Registrace na konferenci bude zvlášť?
Program na konferenci zveřejníme 17.10. s tím, že registrace bude spuštěná o dva týdny později. Bude placená, ale chceme, aby i konference byla finančně dostupná. Její kapacita bude 650 míst. Konferenční místnost není zas tak velká, bude to komornější akce. Doufáme, že se lidi navzájem poznají a najdou nové kontakty.
Vzkázala bys ještě něco účastníkům?
Těšíme se na vás a doufáme, že to bude perfektní!
Děkujeme Evě za rozhovor!