Na cestě za kvalitnější kampaní s FAVI Checklistem

Petra Marková
4. 9. 2019
2 minuty čtení
Na cestě za kvalitnější kampaní s FAVI Checklistem

Vyhledávač FAVI rozbíhá podzimní nákupní sezónu a připravuje tak e‑shopy na vánoční období, které se nezadržitelně blíží. Šikovným pomocníkem pro obchodníky je nový FAVI Checklist, který využívají všichni uživatelé Mergada. Pojďme se spolu podívat, co byste neměli v případě kampaně vynechat a jak ji správně nastavit.

Vyhledávač FAVI rozbíhá podzimní nákupní sezónu a připravuje tak e‑shopy na vánoční období, které se nezadržitelně blíží. Šikovným pomocníkem pro obchodníky je nový FAVI Checklist, který využívají všichni uživatelé Mergada. Pojďme se spolu podívat, co byste neměli v případě kampaně vynechat a jak ji správně nastavit.

Inspirace k lepší inzerci

Specializované FAVI nabízí široký výběr inspirace nejen pro zákazníky, ale i e‑shopy či obchodníky. Nástrojem, který má přispět hlavně k dobré aktualizaci kampaní na FAVI je Checklist obsahující 18 otázek. Díky nim si umíte hravě určit bezproblémové oblasti a najít vaše slabé místa v přípravě na vánoční sezónu.

Vyladěné podzimní kampaně

V následujících týdnech je potřebné zbystřit při zasílání všeobecných kategorií – data musí být co nejpodrobnější a nejpřesnější. E‑shopy se musí přichystat i na změny akceptované kategorie import produktu. Pozornost by měla směřovat hlavně k univerzálním pojmům sleva, výprodej, akce, týdenní kolekce, příslušenství a podobně. Produkty ze všeobecných kategorií se nebudou do katalogu importovat a může to ovlivnit už načtenou nabídku s takto uvedenou kategorií.

Zasílání správné kategorie do FAVI je polovina úspěchu. Vyhledávač má vlastní strom kategorií a používání všeobecných slov má povolené v případě dostatečné konkrétnosti.

V rámci vytváření exportu na FAVI s využitím pravidla Hromadně přejmenovat kategorie nebo Hromadně přepsat hodnoty a element CATEGORYTEXT na výstupu, dokáže Mergado kategorie našeptávat.

Příklad: Obývací pokoj > Sedací soupravy > výprodej

FAVI tipy

Přípravy by se neměli týkat jen XML feedu, ale nad sezónou je nutné přemýšlet komplexněji. Všechny úpravy mohou zvýšit konverzní míru e‑shopu:           

  • Podívejte se na svůj e‑shop z pohledu uživatele a zjistíte, jestli funguje každý krok jak má. Dává vám to prostor na opravu chyb a vyhnete se nepříjemným e‑mailům od zákazníků. 
  • Zjednodušte objednávkový proces.
  • Poskytněte návštěvníkům co nejvíce detailů o produktech a informujte je pravidelně o průběhu objednávky.
  • Reagujte na všechny recenze – na pozitivní, ale i na negativní. Případné reklamace řešte aktivně.

Vyzkoušeli jste si Checklist od FAVI a nebo máte jiné ověřené tipy na přípravu nákupní sezóny? Dejte nám vědět do komentářů.

Mohlo by vás zajímat:

Petra Marková

Slovenský trh a libozvučnou slovenštinu má v Mergadu na starosti content specialistka Petra. Textuje, bloguje, překládá a s vášní tvoří obsah na sociální sítě. A když zrovna nehledá ta správná slova, věnuje svůj čas své bytové džungli, pečení, kavárnám nebo cestování.