Chybějící identifikátory ve feedu pro Google? Víme, jak na to!

Kateřina Šmajzrová
4. 4. 2017
3 minuty čtení

Google Nákupy vyžadují v XML feedu unikátní identifikátor vašeho zboží – značku, čárový kód nebo číselné označení výrobce. Pokud vaše zboží takové označení nemá, je nutné dát informaci o tom do feedu. Jak na to?

Google Nákupy vyžadují v XML feedu unikátní identifikátor vašeho zboží – značku, čárový kód nebo číselné označení výrobce. Pokud vaše zboží takové označení nemá, je nutné dát informaci o tom do feedu.

Jak na to?

POZNÁMKA: Tento návod vznikl v období existence MERGADO 1. Pokud potřebujete doplnit identifikátory pomocí MERGADO 2, použijte výběr s malými písmeny:

([g:brand] = "" AND [g:mpn] = "" AND [g:gtin] = "") OR ([g:brand] != "" AND [g:mpn] = "" AND [g:gtin] = "") OR ([g:brand] = "" AND [g:mpn] != "" AND [g:gtin] = "") OR ([g:brand] = "" AND [g:mpn] = "" AND [g:gtin] != "")

Původní návod pro MERGADO 1:

Unikátní identifikátory jsou ve feedu pro Google Nákupy umístěny v elementech G:BRANDG:MPNG:GTIN.

  • Element G:BRAND označuje značku produktu. Podrobné informace o elementu najdete zde.
  • Element G:GTIN je v podstatě čárový kód - unikátní označení vašeho zboží. Je nutné ho uvádět vždy v případě, že ho vaše zboží má přiřazen od výrobce. Může mít různou podobu — celou specifikaci najdete zde.
  • Element G:MPN je označením dílu od výrobce a je vyžadován tam, kde není G:GTIN. Výjimku tvoří unikátní zboží, které takové označení od výrobce přiřazeno nemá. Podrobnosti k tomu elementu najdete zde. 

Tyto identifikátory slouží k jednoznačnému vyhledání produktu zákazníkem. Google vyžaduje, aby každé zboží obsahovalo alespoň dva ze tří identifikátorů. Pokud produkt nemá žádný z identifikátorů, je potřeba přiřadit mu element G:IDENTIFIER_EXISTS a naplnit jej hodnotou FALSE alebo NO. Pojďme to tedy projít postupně. 

Výběr

1. Začněte vytvořením výběru produktů, který bude obsahovat produkty, které obsahují jeden nebo žádný identifikátor. Na stránce Produkty se přepněte na záložku Vlastní dotaz a zadejte tam:

([G:BRAND] = "" AND [G:MPN] = "" AND [G:GTIN] = "") OR ([G:BRAND] != "" AND [G:MPN] = "" AND [G:GTIN] = "") OR ([G:BRAND] = "" AND [G:MPN] != "" AND [G:GTIN] = "") OR ([G:BRAND] = "" AND [G:MPN] = "" AND [G:GTIN] != "") 

a dejte vyhledat.

2. Výsledkem vyhledávání budou produkty, které mají jen jeden nebo žádný identifikátor a nesplňují tak podmínky Google.

3. Výběr si uložte pod libovolným názvem (např. “Produkty s nedostatečnoou identifikací”)

Element

Zkontrolujte, zda váš feed obsahuje element G:IDENTIFIER_EXISTS. To zjistíte v záložce Elementy. V případě, že ho vaše XML neobsahuje, vytvořte ho na stejné kartě v pravém rohu.

Pravidlo

Vytvořte si nové pravidlo, které aplikujete na dříve vytvořený výběr a toto pravidlo nastaví elementu G:IDENTIFIER_EXISTS hodnotu FALSE.

  1. Na stránce Pravidla klikněte na tlačítko VYTVOŘIT PRAVIDLO a zadejte název pravidla, který slouží především pro vás, např. “Nastavení G:IDENTIFIER_EXISTS pro produkty s nedostatečnou identifikací”.
  2. V poli Výsledná podmínka pro výběr produktů zatrhněte v pravém sloupci vytvořený výběr z úvodu tohoto návodu. 
  3. Typ pravidla nechejte Přepsat. 
  4. Element zvolte G:IDENTIFIER_EXISTS. Nový obsah zadejte: FALSE

Následně pravidlo uložte a při dalším automatickém zpracování pravidel se toto pravidlo již uplatní a bude promítnuto do výstupního souboru.

Pokud chcete provedené změny v Mergadu nejprve zkontrolovat, klikněte na stránce Pravidla na tlačítko APLIKOVAT PRAVIDLA. Tím se změny promítnou v Mergadu a na stránce Produkty zkontrolujete, že G:IDENTIFIER_EXISTS byl v pořádku nastaven u položek z výběru dle bodu 1). Do výstupního XML souboru se potom změny promítnou při následném automatickém zpracování, nebo můžete na stránce Nastavení použít tlačítko PŘEGENEROVAT VŠE. Tím změny promítnete rovnou do výstupního feedu.

O využití Mergada při správě inzerce si přečtěte v seriálu Nejčastější použití Mergada:

  1. Nejčastější využití Mergada (1. díl)
  2. Nejčastější využití Mergada (2. díl)
  3. Nejčastější využití Mergada (3. díl)

S Mergadem úpravy produktových feedů zvládnete hromadně a přehledně nastavit sami. Zkvalitníte tím svou práci na správě inzerce e‑shopu a ušetříte náklady na zaměstnávání programátora.

Mergado na 30 dní zdarma
  • upravíte si feed sami a ušetříte náklady za práci programátora
  • plný přístup ke všem funkcím už ve zkušební verzi

Mohlo by vás zajímat:

Kateřina Šmajzrová

Katka se panu Mergadovi starala o české texty, hlídala aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točila videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty.