Google Nákupy vyžadují v XML feedu unikátní identifikátor vašeho zboží – značku, čárový kód nebo číselné označení výrobce. Pokud vaše zboží takové označení nemá, je nutné dát informaci o tom do feedu.
Jak na to?
POZNÁMKA: Tento návod vznikl v období existence MERGADO 1. Pokud potřebujete doplnit identifikátory pomocí MERGADO 2, použijte výběr s malými písmeny:
([g:brand] = "" AND [g:mpn] = "" AND [g:gtin] = "") OR ([g:brand] != "" AND [g:mpn] = "" AND [g:gtin] = "") OR ([g:brand] = "" AND [g:mpn] != "" AND [g:gtin] = "") OR ([g:brand] = "" AND [g:mpn] = "" AND [g:gtin] != "")
Původní návod pro MERGADO 1:
Unikátní identifikátory jsou ve feedu pro Google Nákupy umístěny v elementech G:BRAND, G:MPN a G:GTIN.
- Element G:BRAND označuje značku produktu. Podrobné informace o elementu najdete zde.
- Element G:GTIN je v podstatě čárový kód - unikátní označení vašeho zboží. Je nutné ho uvádět vždy v případě, že ho vaše zboží má přiřazen od výrobce. Může mít různou podobu — celou specifikaci najdete zde.
- Element G:MPN je označením dílu od výrobce a je vyžadován tam, kde není G:GTIN. Výjimku tvoří unikátní zboží, které takové označení od výrobce přiřazeno nemá. Podrobnosti k tomu elementu najdete zde.
Tyto identifikátory slouží k jednoznačnému vyhledání produktu zákazníkem. Google vyžaduje, aby každé zboží obsahovalo alespoň dva ze tří identifikátorů. Pokud produkt nemá žádný z identifikátorů, je potřeba přiřadit mu element G:IDENTIFIER_EXISTS a naplnit jej hodnotou FALSE alebo NO. Pojďme to tedy projít postupně.
Výběr
1. Začněte vytvořením výběru produktů, který bude obsahovat produkty, které obsahují jeden nebo žádný identifikátor. Na stránce Produkty se přepněte na záložku Vlastní dotaz a zadejte tam:
([G:BRAND] = "" AND [G:MPN] = "" AND [G:GTIN] = "") OR ([G:BRAND] != "" AND [G:MPN] = "" AND [G:GTIN] = "") OR ([G:BRAND] = "" AND [G:MPN] != "" AND [G:GTIN] = "") OR ([G:BRAND] = "" AND [G:MPN] = "" AND [G:GTIN] != "")
a dejte vyhledat.
2. Výsledkem vyhledávání budou produkty, které mají jen jeden nebo žádný identifikátor a nesplňují tak podmínky Google.
3. Výběr si uložte pod libovolným názvem (např. “Produkty s nedostatečnoou identifikací”)