Podobně jako Heureka, i Google bude posílat zákazníkům formuláře s dotazy na spokojenost s nákupním procesem (tedy nikoli jednotlivými položkami nákupu). Zákazníci k takovému využití svého e‑mailu dají nebo nedají souhlas na konci nákupu ve vašem e‑shopu.
K čemu je to dobré?
Hodnocení prodejců na základě zákaznických recenzí (v podobě odznaku Zákaznických recenzí) se potom bude zobrazovat při nakupování v Nákupech Google nebo u textových reklam AdWords. Aby se hodnocení prodejce mohlo zobrazit, musíte získat alespoň 150 recenzí. Do té doby se na odznaku Zákaznických recenzí Google zobrazí nápis „Hodnocení není k dispozici“. Celá služba je zdarma.
Na co si dát pozor?
Zatím největší neznámou spatřujeme v procesu získávání e‑mailů vašich zákazníků Googlem, který je poté odesílá na svoje servery, které se nachází na mnoha místech světa. Google zabezpečení deklaruje skrze certifikát Safe Harbour, a podle Úřadu pro ochranu osobních údajů je toto v pořádku. Další překážkou může být zasílání více dotazníků zároveň – pokud zároveň inzerujete na Heurece a máte Ověřeno zákazníky nebo o to usilujete, přijde zákazníkům i její formulář pro hodnocení. A víc dotazníků by mohlo vést k tomu, že nakupující nevyplní ani jeden, případně vyplní ten „špatný“, recenze budou přibývat na Heurece, a získávání odznaku na Google Nákupech půjde pomaleji. Se zapojením tedy zatím doporučujeme nespěchat.
Jak se zapojit?
V případě, že se rozhodnete službu rozjet, najdete tady plnou nápovědu. Ve zkratce ale: Pro zapnutí zákaznických recenzí je potřeba nainstalovat do svého e‑shopového řešení speciální modul, který zákazníkům hlášku s žádostí o recenzi zobrazí. Pro napojení je potřeba JavaScript na stránkách, zabezpečený protokol https při potvrzování objednávky a také umístění nákupního košíku přímo na vašem webu, nikoli na doméně třetí strany. Kompletní požadavky a postup implementace modulu do e‑shopu najdete přímo v nápovědě Googlu. Uvidíme, kam se služba rozběhne a až budeme mít my zkušenosti s jejím provozem, dáme vám vědět. Pokud je budete mít dřív, dejte nám vědět – třeba do fóra!