Určitě se shodneme, že pro nákupy na internetu je pro e‑shop důležitá jeho reputace a tedy i dobré jméno. A protože lidé rádi hodnotí, Heureka, Zboží.cz i Mergado mají zavedené způsoby na to, jak zákazník může svou zkušenost se službou, nákupem a samotným e‑shopem předat dál. V případě Heureky i Zboží.cz nastali malé změny. Víte jaké?
Heureka a jejích 10 %
Nedávno jsme psali o tom, že Heureka zavedla změny v dotazníku Ověřeno zákazníky. Přibylo například hodnocení dopravců nebo výdejního místa. Více se o těchto změnách dočtete zde. Co je ale nové tentokrát? Heureka mění hranici minimálního hodnocení zákazníky z 0 na 10 %, což představuje půl hvězdičky.
Hodnocení 10 % tu ale už jednou bylo. “Od zavedení nových dotazníků průběžně vyhodnocujeme všechny statistiky a připomínky. Minimální možné hodnocení se zvyšuje z 0 % na původních 10 %. Nic se ale nemění na tom, že klíčovým prvkem hodnocení zůstavají tlačítka Doporučuji/Nedoporučuji,” vysvětluje product owner služby Ověřeno zákazníky.
Všechny dotazníky, kde je hodnocení 0 % se zpětně přepočítají na 10 %. Na základě toho může dojít k úpravě hvězdičkového ohodnocení. Hvězdičkové hodnoty, u kterých probíhá tato změna, nemají vliv na získání, udržení či ztrátu certifikátu Ověřeno zákzaníky. Pokud jste neověřený uživatel, vaše hodnocení se nepočítají do statistik a nemají vliv na získání tohoto certifikátu.
Zboží.cz má nové hodnocení e‑shopů
Zákazníci, kteří nakoupí na Zboží.cz, mají možnost ohodnotit nejen samotný e‑shop, ale také jeho servis a skutečnost, jestli by v obchodě chtěli znovu nakoupit. Výsledné hodnocení představuje poměr mezi spokojenými a nespokojenými zákazníky. “Pokud devět z deseti zákazníků bude s nákupem spokojeno, je výsledné hodnocení pro e‑shop 90 %,” vysvětluje Karel Votruba, produktový manažer Zboží.cz.
Dotazník neobsahuje číselnou stupnici, ale snaží se být co nejkonkrétnější. Všechny otázky se odvjíí od první a to, zda by zákazník v daném obchodě ještě nakoupil. V dotazníku najdete i otázky na to, co byste pochválili a co vás naopak zklamalo, nebo jestli obchod dodržel termín dodání. E‑shopy tak získávají dobrou představu o tom, na čem byste měli ještě zapracovat a co dělají dobře. Lidé mají zároveň možnost slovních hodnocení, která jsou na Zboží.cz upřednostňovaná.
zdroj: zbozi.seznamblog.cz
Hodnocení aplikací v Mergado Store
Mergado má také rádo zpětnou vazbu a proto u nás můžete ohodnotit aplikace, které používáte. Notifikace vás upozorní na možnost ohodnocení 21 dnů od zapnutí nebo při jejím vypnutí. Hodnotit můžete pomocí hvězdiček. “V Mergadu se snažíme zpřístupnit zpětnou vazbu vývojářům aplikací a proto aplikace, které si uživatel zapne, může ohodnotit hvězdičkami včetně slovního popisu. Hodnocení se potom zobrazí u aplikace v Mergado Store,” popisuje systém Jaroslav Hutař, developer Mergada.