Jeden z prvních kroků na cestě za efektivnější správou inzerce a vyššími zisky z je audit XML feedu, který nabízí Mergado zdarma. Po jeho provedení zíkáte seznam chyb a doporučení, jak objevené problémy odstranit. Podívejme se, jak vyřešíte ty nejčastější chyby.
Níže popisujeme několik častých chyb, které XML feedy mají. K jejich nápravě je často vhodné využít regulární výrazy. Pokud jste s nimi doposud nepracovali, nebo se na ně chcete podrobněji zaměřit, přečtěte si seriál článků o regulárních výrazech:
- Jak na regulární výrazy v Mergadu — I. díl
- Jak na regulární výrazy v Mergadu – II. díl
- Jak na regulární výrazy v Mergadu – III. díl
Element EAN obsahuje neplatnou hodnotu
EAN je důležitým identifikačním prvkem zboží, zejména při inzerování na Google Nákupech. Pokud váš feed obsahuje tuto chybu, postupujte následovně: 1. Zkontrolujte, jestli je váš EAN správně dlouhý. Obvykle má EAN 8 nebo 12 – 14 znaků. Hledejte tedy takové produkty, které tento počet znaků nemají, a to pomocí následujícího regulárního výrazu: ^(\d{8}|\d{12,14})$ 2. S tímto výběrem produktů dovete dále pracovat — nejprve zjistit, jakou jinou hodnotu než výše uvedenou EAN obsahuje a tu pak opravit přímo v e‑shopu. Případně, pokud je hodnota EAN uvedena na jiném místě ve feedu, vepište ji do elementu pomocí pravidla Najít a nahradit.
Element MANUFACTURER chybí nebo je prázdný
Informace o výrobci se často vyskytují i na jiném místě ve vašem feedu. Můžete je tedy vybrat a zkopírovat z jiných elementů. Nejprve je ale nutné zkontrolovat, zda element MANUFACTURER ve vašem feedu vůbec je. Pokud není, jednoduše ho v Mergadu vytvoříte – na kartě Elementy dejte Nový element a MANUFACTURER přidejte. Následně tento element naplňte pravidlem podle toho, kde se informace o výrobci nachází. Popisujeme proto několik možností:
- V případě, že máte jen několik málo výrobců – řekněme maximálně dvě desítky – postupujte pomocí výběrů. Vyfiltrujte jednotlivé výrobce (např. vyhledáním jména výrobce v DESCRIPTION nebo v PRODUCTNAME) a následně pro takový výběr vytvořte nové pravidlo (typu Přepsat), kterým naplníte název výrobce do elementu MANUFACTURER.
- V případě většího množství výrobců, u kterých by byl předchozí postup velmi zdlouhavý až nemožný, je nutné zautomatizovat přepisování názvu tak, aby Mergado poznalo, kde má informaci o výrobci vzít. Řekněme, že je jméno výrobce na začátku elementu PRODUCTNAME. Nejdříve vytvoříme proměnnou s názvem MANUFACTURER, jejíž náplní bude první slovo z elementu PRODUCTNAME. (Novou proměnnou přidáte na kartě Pravidla v pravém sloupci skrze příkaz Upravit proměnné). To zařídíme skrze regulární výraz: ^[^\s]*. Tento regulární výraz hledá od začátku řetězce jakékoliv znaky do první mezery, najde tedy první slovo v řetězci včetně první mezery. Díky tomu je použitelný pro jednoslovné názvy výrobců, např. Addidas, Nike, Reebok, atd.
- Tuto proměnnou potom vložíme pomocí pravidla do elementu MANUFACTURER.
Element CATEGORYTEXT má neplatnou hodnotu
K opravení tohoto nedostatku využijte pravidlo na Hromadnou úpravu kategorií, které vám našeptá správnou kategorii daného vyhledávače. Jak na to se podívejte v tomto videu:
Element DELIVERY_DATE chybí nebo je prázdný
Pokud vám element DELIVERY_DATE chybí, je potřeba ho přidat v nastavení pravidel a následně naplnit (jako v předchozím případě u elementu MANUFACTURER). Pokud element DELIVERY_DATE máte, ale neobsahuje žádná data, nezbývá nic jiného než dodací dobu nastavit – ideálně v administraci e‑shopu.